Ik ben momenteel bezig met een nieuwe PC voor mijn ouders in elkaar te zetten en kan hierbij graag wat advies gebruiken. De PC moet twee schermen gaan aansturen, op een beeldscherm moet hij 1080P content af kunnen spelen en tegelijkertijd moet hij ook een 1028x1024 scherm kunnen bedienen die simpele browsertaken uitvoert. De huidige Radeon 4300 en Core2Duo E7200 crasht hierbij keer op keer dus vandaar de keuze voor een nieuw systeem.
Wat ik zover heb:
-CPU: Hierbij twijfel ik erg tussen de i3-3200 en de A6-3650. Een A8-3850 is ook een optie anders het echt niet anders kan. De PC zal niet gebruikt worden voor gamen maar dus enkel voor het aansturen van twee schermen waarvan eentje 1080P content zal draaien.
-HDD wordt een simpele 2TB schijf omdat deze tegenwoordig bijna net zo duur als een 1TB
-RAM: 4GB RAM moet voldoende zijn voor dit systeem toch
-GPU: Hier ga ik de meeste hulp nodig hebben. Ik weet namelijk niet welke GPU geschikt is voor twee schermen waarbij eentje 1080p content moet draaien. Heeft iemand goede suggesties? Budget max is 150 euro voor een GPU, maar voorkeur gaat uit richting de 100 à 110.
De voeding gaat trouwens een 430watt Be Quiet! worden.
Wat ik zover heb:
-CPU: Hierbij twijfel ik erg tussen de i3-3200 en de A6-3650. Een A8-3850 is ook een optie anders het echt niet anders kan. De PC zal niet gebruikt worden voor gamen maar dus enkel voor het aansturen van twee schermen waarvan eentje 1080P content zal draaien.
-HDD wordt een simpele 2TB schijf omdat deze tegenwoordig bijna net zo duur als een 1TB
-RAM: 4GB RAM moet voldoende zijn voor dit systeem toch
-GPU: Hier ga ik de meeste hulp nodig hebben. Ik weet namelijk niet welke GPU geschikt is voor twee schermen waarbij eentje 1080p content moet draaien. Heeft iemand goede suggesties? Budget max is 150 euro voor een GPU, maar voorkeur gaat uit richting de 100 à 110.
De voeding gaat trouwens een 430watt Be Quiet! worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Aubergine op 03-03-2012 15:14 ]