Ik heb zojuist mijn nieuwe moederbord, de ASrock 970 Extreme 3 geïnstalleerd met Kingston Valueram 2x 2GB DDR-1333 alleen geeft mijn UEFI en CPU-ID aan dat mijn memory in Single Channel modus draait. Dit terwijl mijn moederbord wel Dual Channel geheugen accepteert. Heeft iemand een oplossing?
Kijk even na in het boekje of je DIMM's in de goede sloten zitten. Vaak zijn er 2 voor kanaal A en 2 voor B. Dan moet er 1 in een A slot en 1 in een B slot voor Dual channel. Als het volgens het boekje klopt moet je eens in de UEFI kijken of er een instelling verkeerd staat.
Addicted to silent computing
Meestal moet je voor dual-channel het geheugen in de sloten steken volgens deze combinatie; slot 1 en 3 of slot 2 en 4. Bij 2 reepjes hoort er dus 1 leeg slot tussen te zitten.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Deze vlieger gaat alleen op voor Intel, AMD gebruikt een andere methode om dual channel te verkrijgen.NitroX infinity schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:46:
Meestal moet je voor dual-channel het geheugen in de sloten steken volgens deze combinatie; slot 1 en 3 of slot 2 en 4. Bij 2 reepjes hoort er dus 1 leeg slot tussen te zitten.
Het is altijd slot 1 en 2 , 3 en 4 of 1234
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Bij mijn oude am3 mobo was het ook 1 2 of 3 4 of 1234, maar bij mijn nieuwe am3+ mobo moet het wel via de andere manier, stond ook in het boekje. Vandaar dat ik er ook vanuit ben gegaan dat het ook in slot 1 2 zou kunnen.
Bedankt voor de info en over welk moederbord hebben we het dan ?Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:13:
Bij mijn oude am3 mobo was het ook 1 2 of 3 4 of 1234, maar bij mijn nieuwe am3+ mobo moet het wel via de andere manier, stond ook in het boekje. Vandaar dat ik er ook vanuit ben gegaan dat het ook in slot 1 2 zou kunnen.
Mijn Sabertooth 990FX gebruikt nog de oude methode.
Persoonlijk vind ik de Intel oplossing wel beter ,vooral als je het geheugen wil waterkoelen,of geheugen met de wat dikkere heatspreaders
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Ah oke ja bij Asrock maken ze wel meer vreemde dingen
Pagina: 1