Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een veel te lange zoektocht ben ik voor mijn gevoel nog steeds nergens gekomen.
Ooit begon ik met een Canon 400D, waarvan ik na een aantal jaren de grenzen overschreed (bij bijvoorbeeld bruiloftsrapportages) en dus wilde ik upgraden. Omdat ik een 17-55 f2.8 IS lens heb waar ik nogal verslingerd aan ben, EN omdat full frame erg duur blijft (+ die lens vervangen) kwam ik er niet uit en heb ik als tijdelijke tussenstap een 2e hands 40D gekocht. Dit is ondertussen al weer enkele jaren geleden en de 40D zit echt op het einde van zijn leven. Regelmatig errors en een "klapperende spiegel", of hoe moet ik het noemen. Niet echt werkbaar meer dus.

Maar nu het dilemma: Waar vervang je een 40D mee? Opties genoeg, maar ze hebben allemaal nadelen. Ik kan er nog steeds geen goede keuze uitmaken;

60D:
wordt in andere topics zelfs al vanuit een 550D genoemd als downgrade. Het lijkt me niet fijn om terug te gaan naar plastic, de joystick te missen en ik twijfel of ik SD wil.

7D:
Zou een hele mooie middenstap zijn (ook qua prijs) en ik hoef dan mijn 17-55 niet te vervangen, maarrr... Ik hoor overal klachten over veel ruis. Ik maak graag foto's met weinig licht, dus vind het heel eng om een 7D te kopen als de "geruchten" waar zijn.

5D mkII / mkIII:
De mark 3 komt nu uit, maar is wel ERG duur en daar komen ook nog de kosten van een vervangende lens bij. Andere optie: de mark 2 zakt nu waarschijnlijk wat in prijs voor hij verdwijnt. Kan een mooie optie zijn, maar dan hoor ik weer "5 jaar oud focussysteem..."

Dus uiteindelijk kom ik er gewoon echt niet meer uit. Ik wil er best wat geld aan uitgeven, maar een mark 3 plus (waarschijnlijk) 24-70 lens is me iets te veel van het goede.
Wat zeggen jullie? Wie heeft er ervaring met deze camera's of heeft de overstap al gemaakt vanuit een 40D?
Kortom, wat zouden jullie kiezen? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElDiosRubio
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:55
De 60D en 7D hebben dezelfde sensor dus qua ruis prestaties maakt dat niet (veel) uit; hooguit dat de ruis onderdrukking wat anders geregeld is.

Ik ben zelf van een 400D naar een 60D gegaan en wat een stap was dat! Ik kan me echter voorstellen dat je een gedeelte van die stap al heb gemaakt met de 40D en de 60D een te klein verschil is. Dan is de 7D natuurlijk wel echt een verbetering. Qua prijs is dat dan nog redelijk; als je inderdaad en een 5D II of III gaat kopen en dan de voortreffelijke 17-55 (met IS) moet vervangen door een 24-70 (zonder IS) is dat natuurlijk een flinke investering.
Qua ruis ben ik persoonlijk behoorlijk tevreden: voor mij goed tot 1600, bruikbaar op 3200. Wellicht dat je ergens eens wat test foto's kan schieten met een 60D of 7D op die ISO's en kijken wat voor jou nog bruikbaar is?

De 60D body is dan wel van plastic maar voelt behoorlijk robuust aan. Aangezien ik niet door oorlogsgebieden hoef te lopen; bergen op klim of door jungle rivieren aan het waden ben is de stevigheid voor mij meer dan genoeg (een heel stuk beter als de 400D). Volgens mij is het argument dat de body van plastic is vooral een item voor mensen die graag klaagden over de tegenvallende specs tov de 50D (maar hier is nu juist de uitstekende 7D gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obsprisma
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Ikzelf heb de 7D nu bijna anderhalf jaar en ik moet zeggen dat ik die ruis niet echt zie op mijn foto's. Ik heb met name in de kersttijd veelvuldig met ISO3200 en zelfs wel 6400 gewerkt maar in mijn optiek kan je er heel goed mee leven. Dat wil zeggen, mij valt het niet tegen. Het is eigenlijk deze eigenschap geweest van de 7D om hem aan te schaffen. En ik ben er nog steeds heel erg tevreden mee. Bruidsreportages, jubileums, schooluitjes en actiefoto's. Noem maar op, het werkt allemaal tot volle tevredenheid. Tot zelfs het filmen aan toe met 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Alle camera's die je noemt zijn gewoon prima in staat om prachtige foto's te maken.
Al die geruchten en zogenaamde 'problemen' zijn gewoon dat: bullshit van gearheads en armchair photographers die _nooit_ tevreden zijn ;-)

Ik heb zelf de 40D en 5Dmk2, ik merk geen verschil in focus performance.
Wel een groot verschil in ISO performance.
Je hebt reeds een prima lens (17-55), ik zou even naar de winkel gaan, 60D vasthouden en 7D vasthouden en dan degene kopen die het fijnst in de hand ligt.
Moet toegeven, op het werk gebruik ik een 550D, prima ding, maar je mist het 2de wieltje wel enorm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik moet ook zeggen dat... o.a. door goede en lichtsterke lenzen hoge ISO vaak ook niet nodig is. Niet heel hoog in ieder geval. Misschien is een 7D dan inderdaad ook niet zo'n probleem. Qua prijs valt ie mooi in het midden. Verder goede functies, veel focuspoints en een goede video functie. En ik hoef mijn 17-55 niet te vervangen. Ik kijk nog even wat er verder binnenkomt aan berichten, maar wordt wel al positiever over de 7D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik gebruik de 7D als de 5DII en ben over beide erg tevreden. als je al de 17-55 hebt dan zou ik zelf kiezen voor de 7D. Is absoluut een killing combinatie.

Ik weet niet wat het is, maar de 17-55 verkopen gaat helaas niet zo gemakkelijk hier ligt die nog lekker te relaxen in de kast :D

Heb de 7D veel gebruikt met een 17-55 en is een heerlijke combinatie. :*)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

4POX

Everybody is wired

In plaats van bellen kan ik hier ook mijn mening plaatsen ;)

De vraag is of je met jouw camera een gedeelte van je brood wil gaan verdienen. Je weet dat je dan het als bedrijfsinvestering mag opschrijven. Ga je alles buiten schieten of binnen. Neem je flitsers of doe je alles bij natuurlijk licht.

7D

Over de ruis kun je rustig lezen -> http://www.dpreview.com/reviews/canoneos7d/15 Ik vind het meevallen. Ik vind de 7D een brute camera met erg veel functies. Voor een wildebras als mij een geschikte update.

60D

Als ik eerlijk ben heeft CF zijn langste tijd gehad. De kaarten vind ik duur en te groot. En elke keer als ik de CF terug plaats in mijn camera ben ik bang dat ik een pinnetje ombuig. Dat gebeurt vaak als ik het internet mag geloven.

Mark 2

Ik ken jouw werk. Als ik eerlijk ben heeft fullframe nog geen meerwaarde gezien de investering. Maar mocht je toch voor een fullframe gaan. Ik heb de Mark 2 in mijn handen gehad. Ik merk niets dat het focussysteem 5 jaar oud is. Het doet zijn werk goed. Als ik oplet zie ik erg veel fotografen de 5D professioneel gebruiken. Het schijnt bij donker concertfotografie wat problemen te hebben. Maar dat zie ik jou ook nog niet doen. Er zijn te veel mensen die hun camera pushen. Maar het woord fotograferen betekent nog steeds "schrijven met licht" Niet "schijven met donker" ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Superdaantje schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:51:

Ik weet niet wat het is, maar de 17-55 verkopen gaat helaas niet zo gemakkelijk hier ligt die nog lekker te relaxen in de kast :D
Ik las in een ander got topic dat de 17-55 bijna niet verkoopt vanwege het stof probleem.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

4POX schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:57:
[...]

Ik las in een ander got topic dat de 17-55 bijna niet verkoopt vanwege het stof probleem.
Hier heb ik ook last van gehad, gelukkig is de mijn kosteloos gerepareerd door techrepair en is weer zo goed als nieuw.

Maar 17-55 het blijft een super objectief voor op de 7D.

Ik mis stiekem toch wel het AF systeem zoals deze op de 7D word gebruikt op de 5DII, maar zo heel groot gemis vind ik het nu ook weer niet. Merk dat ik vaker de 5DII pak dan de 7D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
4POX, dat is dus ook de reden dat ik een 5D eigenlijk te duur vind. Vooral omdat ik dan ook de lens moet vervangen. En ik heb ook al een tijd niks commercieels meer gedaan. 5D zou hooguit zijn om niet na een tijdje weer te hoeven vervangen. Anders is een 7D een prima update. Net wat meer, maar niet overdone. Ik twijfelde door de ruisverhalen (en slechte verhalen van Dani'el ;-) ), maar hoor hier vooral goeds... 7D plus flitser lijkt me op dit moment dan een beter plan dan dure 5D plus dure lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De 7D doet het toch nog redelijk tot goed kwa ruis. Hier een voorbeeldje op ISO 5000 (met de 7D &17-55)
http://www.flickr.com/pho...in/set-72157623844661843/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er nog prima uit inderdaad. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik altijd heel voorzichtig ben met de ISO hoger zetten. Ik geloof niet dat ik vaak hoger kom dan 1600 en dat kan nog prima. Ben altijd meer geneigd bij te stellen via aperture en sluitertijd dan veel in ISO te verhogen. Than again... ik maak ook wel veel vrij donkere foto's.

Wat dat betreft is de 17-55 f2.8 overigens mijn minst lichtsterke lens. Ik heb ernaast een 50mm f1.4 en de 135 L f2.0

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Als je niet hoger gaat dan ISO 1600 dan vind ik je stukje over de 7D wel erg panisch :P 7D is geen ISO-wonder, maar zeker tot 1600 is het nog prima te gebruiken. Paar weken geleden hele avond op ISO 3200 geschoten en ook dat vind ik goed te doen, maar dan is enig ruisreductie wel aan te raden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:14

iew

What the...?!

Ik vind de 60D een heel fijn toestel, voelt zeker niet plastic aan vind ik.
Maar ja ik kom dan ook vanaf een 1000D....

De 7D werd me net even te gortig, portemonnee problemen.

Het enige nadeel van de 60D vind ik de plaatsing van het prullenbak knopje.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Over die verkoop van de 17-55.....Kijk gewoon wanneer je je lens gekocht hebt en wat ie nu kost. Check dan in de tussenliggende jaren op dezelfde datum wat ie toen kostte, neem het gemiddelde daarvan en haal er dan 5% per jaar dat je em hebt vanaf en hou voor jezelf een minimum limiet aan zodat je met deze "formule" nooit onder een bepaalde grens komt.

Stel je hebt de 17-55 in januari 2008 gekocht voor 850 euro. In 2009 was ie in januari ook 850 euro, in jan 2010 750 euro, in jan 2011 800 euro en in jan 2012 800 euro. Hou voor jezelf een limiet aan van bijvoorbeeld 500 euro. Zo hoef je je lens niet voor minder te verkopen dan dat.

Gemiddelde = (850+850+800+800)/4=825 euro
Lens is nu 4 jaar oud, dus haal je 4*5=20% van de gemiddelde prijs af.
Dus verkoopprijs=825-(20*8,25)=660 euro, Daarmee heb je naar mijn idee een eerlijke verkoopprijs en dan vind ik dit nog redelijk ruim genomen.

Het minimum limiet zorgt ervoor dat je nooit eronder kunt gaan. Stel je wilt je lens verkopen als die 9 jaar oud is, dan zou je nog maar 825-(45*8,25)=453,75 euro ervoor kunnen vragen.

Tis maar een idee. Veel mensen hebben de neiging om hoofdprijzen te vragen voor een 2e hands product. Je komt wat verlies gewoon te accepteren. Wellicht dat je 17-55-verkoop dan beter gaat ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 03-03-2012 22:28 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:55

Fiber

Beaches are for storming.

Rare formule, leeftijd zegt niks. Eén jaar zwaar gebruikt door een fotojournalist of 4 jaar vertroeteld door een 'gearhead', ik zou het wel weten. En ik zou sowieso niets tweedehands kopen wat niet minimaal 25 procent goedkoper is dan de huidige nieuwprijs, als het verschil kleiner is dan koop ik net zo lief nieuw..

@ TS, De 5D Mark III heeft alles natuurlijk, maar is waarschijnlijk te duur. (Wat is je budget?) Keuze tussen de 5D Mark II en 7D zijn hier al vele topics over. Zoek ze eens op en lees ze eens door. In het kort: 7D voor sport, actie en andere snelle onderwerpen. 5D Mark II voor portret, landschap, studio en andere min of meer stilstaande onderwerpen. De 60D is lekker klein en licht, maar vooral veel meer een consumenten model dan de andere drie, die ik toch veel meer (semi-)pro vind.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:55
eventueel zou je bij wijze van test een 2e hands 5d markI kunnen kopen. Die camera kun je waarschijnlijk zonder verlies zo weer doorverkopen, dan weet je qua autofocus goed wat je kunt verwachten bij een 5d2, alleen zal die laatste iets sneller zijn met menutjes etc en wat betere iso prestaties hebben. Ik ben zelf van een 40d naar een 5d markI gegaan, en was daar erg blij mee. Als je dat met de primes die je hebt bevalt kun je alsnog een goede keuze maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gisteren even bij de Media Markt geweest, omdat ik weet dat ze daar alle 3 de body's hebben staan. Heb ze allemaal even in de hand gehad en het was al gauw duidelijk voor me dat de 60D hem niet ging worden. Het voelt gewoon niet goed als je het gewicht en de bouw van een 40D gewend bent. De 7D en 5D voelde vrijwel het zelfde en eigenlijk ook vrijwel gelijk aan wat ik gewend ben. Licht is op zich fijn, maar bij een camera ben ik het daar toch niet helemaal mee eens. Twee van mijn drie lenzen zijn ook net bakstenen qua gewicht en als je die op een lichte body draait voelt het gewoon niet goed.

Waar het me nog steeds niet lekker zit om een hoop extra uit te moeten geven aan het vervangen van de 17-55 f2.8 IS voor de 24-70 (maakt het verschil tussen 5D en 7D toch echt een stuk groter qua prijs) en de 7D komt uit jullie posts toch veel beter naar voren dan ik tot nu toe hoorde... denk ik dat het toch maar een 7D gaat worden. En dan met een 430EX II flitsen (want ik zit al jaren zonder flitser en eens moet je toch een nieuwe aanschaffen). Het voordeel van de 7D hierbij is de ingebouwde transmitter waardoor een 580EX II flitser niet nodig is en dat scheeld toch ook weer bijna 200 euro. Uiteindelijk dan toch een goede combi voor een bedrag wat nog te behappen is. Want het gaat immers uiteindelijk vooral ook om kwaliteit en niet om het geld. Maar geld weggooien lijkt me ook niet nodig. Eerst maar weer eens meer aan de slag en opdrachten binnen halen. Wie weet komt er als dat echt gaat lopen alsnog wel eens een full frame. Maar dan kan het ook uit.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

[b][message=37802614,noline] Wie weet komt er als dat echt gaat lopen alsnog wel eens een full frame. Maar dan kan het ook uit.
7D is een prima toestel. En geen verkeerde keuze. Kom erg veel leuke foto's tegen met de 17-55 in deze groep
http://www.flickr.com/groups/eos_7d__7-55/
Deathchant schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:23:

Tis maar een idee. Veel mensen hebben de neiging om hoofdprijzen te vragen voor een 2e hands product. Je komt wat verlies gewoon te accepteren. Wellicht dat je 17-55-verkoop dan beter gaat ;)
Voordeel is objectief ligt niet in de weg. En hoeft niet zo nodig de deur uit. 150 euro wil ik best afschrijven in een jaar, maar meer niet. Dan blijft die lekker in de kast liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zou in jou geval lekker voor de 7D gaan, komt qua budget (wat ik zo lees) een stuk beter uit en je kan je favoriete lens blijven gebruiken.

Bovendien heeft de 7D een heerlijke AF en allerlei snufjes die het werken met de camera nét even iets makkelijker maken zoals dat veel knoppen makkelijk een andere functie toe te wijzen zijn, een electronische waterpas met de mogelijkheid om een apart AF punt te selecteren bij portret / landschap houding. Ook is hij gebouwd als een tank ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Ventieldopje qua budget heb je gelijk en de nieuwe functies van de 7D zijn natuurlijk ook welkom.
En toch... er blijven wat twijfels. En dat zit hem vooral in de crop / fullframe verschillen. Ik schiet graag portretten en speel graag met scherptediepte. En daarvoor worden toch eerder fullframes aangeschreven en daarnaast wordt dan de 7D als tegenhanger gezien voor de sportfotograaf. Tja...
Ik heb net toeallig even naar 2e hands 5D (mark I dus) gekeken, omdat die heel goedkoop zijn, als een soort test zeg maar. Maarja, of dat nou de oplossing is. Dan doe ik eigenlijk het zelfde als ik ook al deed bij de 40D. Een tijdelijke tweedehands body kopen terwijl je eigenlijk wat anders wil.

Wat een gedoe zeg haha. Ik was vrij zeker dat ik eruit was met de 7D (plus 430EX II), maar nu zijn er dus toch weer twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 18:43
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:17:
@Ventieldopje qua budget heb je gelijk en de nieuwe functies van de 7D zijn natuurlijk ook welkom.
En toch... er blijven wat twijfels. En dat zit hem vooral in de crop / fullframe verschillen. Ik schiet graag portretten en speel graag met scherptediepte. En daarvoor worden toch eerder fullframes aangeschreven en daarnaast wordt dan de 7D als tegenhanger gezien voor de sportfotograaf. Tja...
Ik heb net toeallig even naar 2e hands 5D (mark I dus) gekeken, omdat die heel goedkoop zijn, als een soort test zeg maar. Maarja, of dat nou de oplossing is. Dan doe ik eigenlijk het zelfde als ik ook al deed bij de 40D. Een tijdelijke tweedehands body kopen terwijl je eigenlijk wat anders wil.

Wat een gedoe zeg haha. Ik was vrij zeker dat ik eruit was met de 7D (plus 430EX II), maar nu zijn er dus toch weer twijfels.
Een 2e hands 5D mk1 + 2e hands 24-70mm kost je ongeveer net zoveel als een nieuwe 7D + 430EX II (als het niet meer is). Lijkt mij geen goedkope test, of je moet een goedkopere lens nemen bij je 5D. Maar dan nog, je hebt nu een 17-55 en die zal zich in ieder geval goed thuis voelen op de 7D.

Ik ben zelf voor de 7D gegaan. Ook even met de 5D gespeeld, maar ik vond de 7D wat slimmer en vlotter.
Portretten schieten en met scherptediepte spelen kan heel goed met een 7D. (of wil je echt dat alleen de ogen scherp zijn en de neus/oren al out of focus?)

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
treative schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:29:
[...]

Portretten schieten en met scherptediepte spelen kan heel goed met een 7D. (of wil je echt dat alleen de ogen scherp zijn en de neus/oren al out of focus?)
En dat zou niet kunnen met de 7D, denk jij? (Zo klinkt je vraag namelijk wel :P)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 18:43
Hahn schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:31:
[...]
En dat zou niet kunnen met de 7D, denk jij? (Zo klinkt je vraag namelijk wel :P)
Niet zo bedoeld, natuurlijk kan dat wel. Hij heeft de lens er al voor. Maar ik begrijp alleen niet wat hij bedoeld met "spelen met dept of field". Hij kon dat met zijn 40D + 17-55mm ook al.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

treative schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:50:
[...]

Niet zo bedoeld, natuurlijk kan dat wel. Hij heeft de lens er al voor. Maar ik begrijp alleen niet wat hij bedoeld met "spelen met dept of field". Hij kon dat met zijn 40D + 17-55mm ook al.
Het is een zij hoor ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
treative schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:50:
[...]

Je gaat doorgaans voor fullframe om 2 redenen: dunnere DoF mogelijk dan met APS-C en betere ruisprestaties als de kleinere DoF geen probleem is voor je. Als je daar nauwelijks/geen meerwaarde in ziet, is de stap naar Fullframe niet echt een logische, maar vaak wel dure stap.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1