Streamen over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11-2025
Hallo

Ik zou graag 1080p films willen streamen over mijn netwerk naar de playstation 3. Hiervoor gebruik ik de software playstation media server op ubuntu.
Als ik stream vanaf mijn laptop (windows 7, playstation media server, korte afstand, +- 5m kabel, 1gbit netwerk) is er geen probleem, maar als ik vanaf ubuntu wil streamen (lange afstand, 25m, 1gbit netwerk) blijven de films heel de tijd haperen. Tijdens het streamen staat de buffer nooit op empty, in tegendeel, hij staat meestal volledig vol.

Zou dit aan de afstand kunnen liggen (hoewel ik dat toch raar zou vinden omdat het volledig gbit netwerk is), of misschien aan mijn ubuntu systeem?
Voor playstation media server op ubuntu gebruik ik volgende instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1zwjiuu.png
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2mrgxo4.png

Alvast bedankt.

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 11:04
Afstand zal het niet zijn, cat5e/cat6 kan namelijk de 100m aantikken voordat je het signaal moet versterken.

Maar probeer voor de gein eens dezelfde film te streamen vanaf 25m met Win7 (met dezelfde kabel als het mogelijk is).

Denk dus persoonlijk dat het door Ubuntu komt.

[ Voor 34% gewijzigd door Hoteldebotel op 03-03-2012 13:39 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Stop die kabel van je ubuntu pc eens in je laptop om te streamen en kijk wat het resultaat dan is.

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11-2025
Inderdaad, dat ga ik zo eens proberen!
Zelf denk ik ook dat het aan mijn ubuntu systeem ligt, maar dan kan het nog aan 2 dingen liggen:
- de hardware
- de software

Hier even een lijst van de hardware:
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | KVR1333D3N9K2/4G
Asrock 890GM PRO3 | 890GM PRO3
AMD Athlon II X2 245e | AD245EHDGMBOX

Ik denk dat daar het probleem ook niet gaat zitten, maar eerder aan de instellingen van mijn Playstation Media Server. Op internet kan ik nergens goede instellingen vinden voor het streamen vanaf ubuntu, dus heb ik dezelfde instellingen overgenomen als mijn PMS op windows 7. Zou het zo zijn, dat ubuntu beter met Mencoder overweg kan, dan met VLC?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

De hardware van je ubuntu pc zou iig geen probleem moeten veroorzaken lijkt me...