Toon posts:

HDD versturen.

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik moet zo een HDD versturen, maar de antistatische zakjes die ik besteld van Conrad komen pas volgende week aan.
De persoon in kwestie wil het graag vandaag verstuurd hebben, maar is het handig om alleen bubblewrap te gebruiken bij het versturen van HDD's?

Alvast bedankt,

Maxie1992

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nee, ik zou het niet in enkel bubble wrap versturen, maar het is wel geschikt materiaal om om het anti-statische zakje te doen. :)
Ik gebruik meestal een combinatie van isolatie foam (plaatje, samen met bubble wrap of air pockets, met de harddisk in een anti-statisch zakje.
Die isolatie foam kun je ook redelijk simpel op maat maken voor je doosje zodat je de zijden er goed mee kunt bedekken.

Of je moet een laag van drie centimeter bubble wrap om de disk kunnen doen, dan is dat denk ik ook nog wel ok. Maar een enkel laagje bubble wrap in een doosje is te weinig.

Verder ben je zeker niet de eerste die een hard disk verstuurd. Er zijn zat voorbeelden te vinden op het web die je vraag prima beanwoorden. Denk bijvoorbeeld ook aan verpakinstructies van hard disk fabrikanten voor wanneer een schijf opgestuurd wordt onder garantie. Daar kun je ook zeker een een basis instructie uit halen van hoe in orde zou moeten zijn.

Overigens doen wij Tweakers elkaar met elke post automagisch de vriendelijke groeten, dus die hoef je niet speciaal te vermelden. Dat scheelt weer typwerk en ruimte. Maar wel netjes hoor ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 03-03-2012 12:53 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt voor de reactie,

Ik zal de Tweaker waarmee ik de deal heb daarover informeren, anders zit de persoon in kwestie zometeen met een defecte HDD.

Al heb ik genoeg bubblewrap, het risico wil ik niet nemen. Of kan het?

Maxie1992

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aan de reactie van Ultraman heb ik weinig toe te voegen, niet meer dan alleen NIET verzenden zonder een antistatisch zakje. Je loopt alleen maar de kans dat de electronica p de hardeschijf sterft. Verder zoals Ultraman aangeeft zijn hier genoeg instructie over te vinden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.