Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Tijdens mijn vele reizen schiet ik altijd vele uren aan film die ik thuis allemaal bewerk. Ik zou graag in mijn compilaties een 'reis overzicht' maken zoals bijvoorbeeld in dit filmpje van Drie op Reis wordt gebruikt op 00:27: YouTube: 3 op reis - Floortje Dessing in North Korea.

Heeft iemand voor mij een tip met welk programma ik iets dergelijks kan maken? Je ziet het ook vaak voorbij komen waarbij een vliegtuig bijvoorbeeld van A naar B vliegt om zodoende de route duidelijk te maken.

Bij voorbaat dank voor jullie effrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:39

SomerenV

It's something!

Ik gok dat die intro gemaakt is met een combinatie van echte beelden, foto's en ontworpen graphics, en dan geanimeerd in After Effects en mogelijk zelf in combinatie met een 3D programma zoals Maya, 3DS Max of Cinema 4D. Met andere woorden: een dergelijke intro zoals die van Drie op Reis is nog na te maken als je geen ervaring hebt met iets als After Effects (of Motion als je een fervente Final Cut gebruiker bent).

Dat van het vliegtuig is al wat eenvoudiger, maar ook daar heb je kennis nodig van After Effects en als je een mooi geanimeerd geheel wilt hebben moet je ook gaan werken met 3D software. Dus ik weet niet in hoeverre jij kennis hebt met de programma's die ik hier heb aangedragen, want het is daarvan afhankelijk of je een dergelijke intro zoals jij die voor ogen hebt, voor elkaar gaat krijgen.

Je kunt het ook gewoon simpel en 2D houden en dan kom je met een paar tutorials al een heel eind. Gewoon een simpele 2D geanimeerde pijl, 2D vliegtuig, 2D landkaart en dan wat leuke effecten zoals opspringende land namen en dergelijke. Tutorials van dat soort After Effects werk zijn er in overvloed te vinden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reply.

Ik heb heel veel ervaring met fotografie maar filmen en monteren is puur hobby. Buiten Corel Video Studio heb ik geen ervaring met monteren o.i.d.

Ik bedoel niet de introductie maar puur het 'reisschema' dat zij laten zien middels de rode lijn vanaf 00:27. Dan wil ik dat graag middels een 2d symbool van een vliegtuigje, trein of bus laten zien. Ik heb al wat tutorials zitten doorspitten maar heb nog niets kunnen vinden. Heb jij wellicht een tip? Alvast ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat is heel makkelijk te doen met After Effects. Een trial download je hier. Simpele basic training vind je hier. En uit deze tutorial kun je min of meer de technieken halen die je nodig hebt om te doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

iMovie kan zoiets ook, zit ingebouwd. Moet je wel iemand met een Mac vinden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Wat low-tech oplossingen:

Gebruik een screencapper (fraps, camstasia) en maak een route in google earth. Of gebruik powerpoint met een kaartje als achtergrond en maak een animatie van de route.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Ik geloof dat ik op Videocopilot.net weleens een tutorial voor AfterEffects heb gezien hoe je een kaartje zoals bij 3 op reis kan maken. Anders als je het simpel wilt houden, kan je het beste doen wat Caveman zegt. Gewoon via Powerpoint, en dan met Camtasia opnemen.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Pagina: 1