Hier nog een patient
Ik ervaar dit probleem dus ook en een partner op msn zegt ook al dezelfde dingen, hikkende schermen ect. wat buiten msn weer allemaal goed is. Kortom MSN geeft gezeik.
Het probleem doet zich voor met de flash ad banner, dat heb ik er al wel uit kunnen halen, ook een url ervan heb ik al eens geband in mijn firewall maar dat bied geen soelaas. Daar zit echter wel de clou, net zoals traag (laden duurt lang) werkende sites. Allemaal problemen die komen door advertentie banner zooi en links naar contentservers (CDN) daar zijn er nogal wat van.
Wel heb ik na inloggen dat het probleem zich ineens voordoet, of later als je de boel wil sluiten dan ineens blijkt dat MSN hangt. Wat hielp om bij het opstarten dit in iedergeval te onderdrukken was de temp map leeg te gooien wat dan resulteerde dat het ineens wel even goed bleef lopen.
Nu lees ik hier ineens dat ik niet de enige ben met dit probleem wat inderdaad nog maar kort gaande is.
Als je nu de exacte url's hebt of de ip's van de banner site's dan kan je die blokken maar wat zijn die ip's en dan wel zo dat het geen verdere invloed heeft op de werking en functies van MSN.
Via de firewall blok ik al meerdere dingen en in explorer worden ook filters toegepast en van reclame zooi heb ik dan ook geen last en alles wat me verder niet aanstaat op vaste site's waar ik kom krijg ik dan ook niet te zien, nadeel, ik moet eerst de filter en beveiliging uitzetten wil ik kunnen inloggen op een site of telebanking ect. Alleen met dat MSN gedoe gaat dat niet helemaal goed helaas.
Het zit hem in de advertentie delen van MSN en de servers waar deze zooi weg komt. Minimaliseren laat de load idd zakken. Maar het probleem is niet nieuw, dit was er al eens eerder in het verleden, alleen toen kwam er een nieuwe versie-push en was het weer over.
Eigenlijk zoek ik een server progje wat op mijn eigen server kan draaien en als MSN is, dus volledig eigen beheer, dit om te gebruiken met vaste mensen en daarbij gebruik te maken van video-audio gesprek die dan inloggen op mijn server.