[Windows 7 64-bit] MSN messenger zorgt voor load van 25%

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Topicstarter
Sinds kort zorgt de MSN messenger op mijn laptop voor een constante 25% load van de cpu. Dit komt vooral voor als ik de laptop in hibernate heb gehad.

Normaal gesproken zou MSN nauwelijks cpu power moeten gebruiken ik wilde eens vragen wat voor load jullie hebben en of jullie suggesties hebben waar het aan zou kunnen liggen.

De specs van het systeem zijn:
Acer aspire A3820
Intel Core I3 M330 (2.1Ghz)
4Gb RAM
80 Gb intel x25m ssd
Windows 7 Home premium 64-bit
MSN messenger versie 2011 (build 15.4.3538.513)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 23:19
Ik heb gek genoeg soms 't zelfde probleem, en dan gaat het weg als ik msn even 'minimize' en m'n scherm even dichtdoe en daarna weer open :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Topicstarter
Zal die tip eens uitproberen.... bij mij kwam het zelfs terug na een herstart van MSN, maar wie weet is dit de truuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mijn tip: installeer een andere client.
Ik erger me zelf ook dood aan MSN. Het is gewoon zo bloated als maar kan zijn.
Met A-patch kan je advertenties en onnodige dingen verwijderen, maar MSN blijft gewoon een slome, logge applicatie.

Toegegeven, met andere applicaties heb je vaak geen ondersteuning voor image sharing enzo, iets wat ik redelijk veel gebruik, maar mijn PC wordt in elk geval niet traag door 1 enkele app die niet eens veel CPU zou mogen gebruiken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Ik heb met de oude versie (2009) geen problemen qua CPU gebruik etc... Misschien een idee?

http://explore.live.com/windows-live-essentials-xp (werkt ook gewoon op Windows 7 X64.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Topicstarter
Mavamaarten schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:48:
Mijn tip: installeer een andere client.
Ik erger me zelf ook dood aan MSN. Het is gewoon zo bloated als maar kan zijn.
Met A-patch kan je advertenties en onnodige dingen verwijderen, maar MSN blijft gewoon een slome, logge applicatie.

Toegegeven, met andere applicaties heb je vaak geen ondersteuning voor image sharing enzo, iets wat ik redelijk veel gebruik, maar mijn PC wordt in elk geval niet traag door 1 enkele app die niet eens veel CPU zou mogen gebruiken.
Ik gebruik de extra features van MSN vrij veel. Ik heb wel een tijdje pidgin gebruikt, maar ben toch weer terug gegaan.
xh3adshotx schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:51:
Ik heb met de oude versie (2009) geen problemen qua CPU gebruik etc... Misschien een idee?

http://explore.live.com/windows-live-essentials-xp (werkt ook gewoon op Windows 7 X64.)
Volgens mij krijg je met oude versies ook geen ondersteuning voor de extra features toch? Anders was ik waarschijnlijk wel op een oude versie blijven hangen.

Voor nu werkt de truuk van Paul - K. Dus houdt ik het daar maar even bij.

[ Voor 27% gewijzigd door Mystic Spirit op 03-03-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Mystic Spirit schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:33:
[...]

Ik gebruik de extra features van MSN vrij veel. Ik heb wel een tijdje pidgin gebruikt, maar ben toch weer terug gegaan.

[...]

Volgens mij krijg je met oude versies ook geen ondersteuning voor de extra features toch? Anders was ik waarschijnlijk wel op een oude versie blijven hangen.

Voor nu werkt de truuk van Paul - K. Dus houdt ik het daar maar even bij.
Tot nu toe kan ik alles nog doen, ik heb alleen geen idee of dat in de toekomst ook nog kan. Ik hecht er trouwens niet zoveel waarden aan, aan de nieuwe functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:54

_Eend_

🌻🇺🇦

Daar heb ik ook last van.. Bij mij is op die momenten is MSN ook erg traag. Als ik een andere tab aanklik duurt het even voordat het reageert. En ook typen gaat dan erg traag, letters verschijnen dan een halve seconde later. CPU load is dan ook 25-30%.. Is dat bij jou ook zo?

Aan mijn PC ligt het niet, andere programma's reageren gewoon zoals ik gewend ben. En qua specs zou het ook niet moeten kunnen:

Intel Core i5 2500K
Asus P8P67 B3
XFX HD 6870 1024GB DDR5
8GB geheugen
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ
Win7 Pro x64

Versie van MSN weet ik niet uit mijn hoofd (zit op een andere machine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Topicstarter
Ja _Eend_ ik heb dezelfde verschijnselen. Ik dacht dat het mogelijk een virus was, maar als jullie het ook allemaal ondervinden zou dat wel erg toevallig zijn. Ik heb mijn computer ook verder goed beschermd etc.. Het zou daarom ook vreemd zijn als dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb sinds kort ook af en toe dat de load van Messenger richting 50% gaat.

Erop gelet wanneer wel/niet, en het gebeurt eigenlijk alleen als de "Deel je zomerplan en maak kans op E102,-"-reclame van ABN-AMRO onderin Messenger getoond wordt.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Iva_Bigone schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:07:
Heb sinds kort ook af en toe dat de load van Messenger richting 50% gaat.

Erop gelet wanneer wel/niet, en het gebeurt eigenlijk alleen als de "Deel je zomerplan en maak kans op E102,-"-reclame van ABN-AMRO onderin Messenger getoond wordt.... 8)7
Ik ga eens opletten bij welke banners dit voorkomt.. Volgens mij heb ik die ABN banner nog niet gezien namelijk. Maar ik kan me vergissen, ik let er nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
_Eend_ schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:21:
[...]

Ik ga eens opletten bij welke banners dit voorkomt.. Volgens mij heb ik die ABN banner nog niet gezien namelijk. Maar ik kan me vergissen, ik let er nooit op.
De banner start met links een plaatje van een tropisch eiland, en rechts in een wit vlak "de bank anno nu - ABN AMRO - " o.i.d., en dan even later een tekst als "Realiseer je plannen nu" bla-bla-bla et cetera ;)

Ik kan het probleem in ieder geval steeds reproduceren als ze me die reclame voorschotelen na het aanmelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Hier nog een patient ;)

Ik ervaar dit probleem dus ook en een partner op msn zegt ook al dezelfde dingen, hikkende schermen ect. wat buiten msn weer allemaal goed is. Kortom MSN geeft gezeik.

Het probleem doet zich voor met de flash ad banner, dat heb ik er al wel uit kunnen halen, ook een url ervan heb ik al eens geband in mijn firewall maar dat bied geen soelaas. Daar zit echter wel de clou, net zoals traag (laden duurt lang) werkende sites. Allemaal problemen die komen door advertentie banner zooi en links naar contentservers (CDN) daar zijn er nogal wat van.
Wel heb ik na inloggen dat het probleem zich ineens voordoet, of later als je de boel wil sluiten dan ineens blijkt dat MSN hangt. Wat hielp om bij het opstarten dit in iedergeval te onderdrukken was de temp map leeg te gooien wat dan resulteerde dat het ineens wel even goed bleef lopen.
Nu lees ik hier ineens dat ik niet de enige ben met dit probleem wat inderdaad nog maar kort gaande is.
Als je nu de exacte url's hebt of de ip's van de banner site's dan kan je die blokken maar wat zijn die ip's en dan wel zo dat het geen verdere invloed heeft op de werking en functies van MSN.

Via de firewall blok ik al meerdere dingen en in explorer worden ook filters toegepast en van reclame zooi heb ik dan ook geen last en alles wat me verder niet aanstaat op vaste site's waar ik kom krijg ik dan ook niet te zien, nadeel, ik moet eerst de filter en beveiliging uitzetten wil ik kunnen inloggen op een site of telebanking ect. Alleen met dat MSN gedoe gaat dat niet helemaal goed helaas.

Het zit hem in de advertentie delen van MSN en de servers waar deze zooi weg komt. Minimaliseren laat de load idd zakken. Maar het probleem is niet nieuw, dit was er al eens eerder in het verleden, alleen toen kwam er een nieuwe versie-push en was het weer over.

Eigenlijk zoek ik een server progje wat op mijn eigen server kan draaien en als MSN is, dus volledig eigen beheer, dit om te gebruiken met vaste mensen en daarbij gebruik te maken van video-audio gesprek die dan inloggen op mijn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

webcamjan schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:12:
...

Eigenlijk zoek ik een server progje wat op mijn eigen server kan draaien en als MSN is, dus volledig eigen beheer, dit om te gebruiken met vaste mensen en daarbij gebruik te maken van video-audio gesprek die dan inloggen op mijn server.
Jabber ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:36:
[...]

De banner start met links een plaatje van een tropisch eiland, en rechts in een wit vlak "de bank anno nu - ABN AMRO - " o.i.d., en dan even later een tekst als "Realiseer je plannen nu" bla-bla-bla et cetera ;)

Ik kan het probleem in ieder geval steeds reproduceren als ze me die reclame voorschotelen na het aanmelden :P
Dit lijkt inderdaad het probleem te zijn. En dat is ook de reden waarom het minimaliseren werkt. Na het minimaliseren en weer openen komt er standaard een nieuwe banner. Dan is het daarna weer een normale load die van je van een messenger applicatie mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07-2024

Chris_NL

Miauw

Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar standaard staan er ook flash-advertentietjes in de gespreksversters. Als je het 'hoofdvenster' dan geminimaliseerd hebt, heb je alleen die advertentietjes, die je uit kan zetten!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p3mw9l.png
Op je naam klikken -> meer opties -> berichten -> Uitgebreid.... (zie screenshot)

Is het proberen waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 15:04
Eerst dacht ik dat MSN niks gebruikte maar ik nu even in task manager keek stond er bij MSN 15% CPU gebruik. :o
Soms wordt het weer 0% en dan weer 15% mooie boel dit.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Jabber is nu zo een voorbeeld waar ik niks mee kan, want je hebt een ID nodig en daarmee ben je wederom afhankelijk van derden. Daar kan je zoveel voorbeelden van vinden, maar helemaal eigen op eigen server waar iedereen op gaat inloggen zonder ID of derden aplicatie lijkt ineens erg lastig of vreselijk duur.

Terugkomend op MSN.
Het zit zeker in de flash banners, deze draaiden hier ook gewoon mee, MSN had wel een Plus versie erbij maar niets anders. Nu heb ik die Apatch eens gedaan en nu de banner en reclame link onder het venster weg zijn is het overmatige processor gebruik ook over en loopt het niet meer vast wat we de laatste tijd ineens hadden.
Door de processor te monitoren terwijl we niets met de pc deden zag ik wel dat er verschillen kwamen en die komen dus voor uit het wisselen van de banner, dat durf ik wel te zeggen.

Apatch gaf in iedergeval voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik gebruik MSN 2009 (2011 zuigt enorm) En daar geen problemen, blijft schommelen tussen 3 en 9 procent.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 17:31
Yupz... ik heb dit euvel ook ontdekt.
Had ook al gemerkt dat het scherm minimaliseren en vervolgens weer groot maken hielp.

Maar volgens mij helpt dit maar voor een bepaalde periode, en niet voor erg lang. Beetje vaag allemaal!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Misschien zijn het bepoaalde advertenties????

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1