Toon posts:

Online ADSL modem aansluiten op wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde graag weten of het mogelijk is om op een ADSL modem van online wifi aan te sluiten. Ik heb namelijk een hele mooie printer gekregen, maar die is wireless en mijn pc heeft geen wifi.

Bedankt alvast en de hartelijke groeten, Nathalie. :)

Verwijderd

De printer heeft als optie een wlan verbinding je kan hem ook "gewoon" met usb aan je pc hangen.

Maar om je vraag te beantwoorden, ja je kan achter je adsl modem een wlan router hangen.
Waar je dan ook je pc op aansluit (met de draad die nu naar je modem gaat vanaf je pc).

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor je antwoord.
Maar ik ben een beetje een internetdummie.
Wat is een WLAN aansluiting. Die printer heeft alleen een stekkertje om naar een stopcontact te verbinden en verder zijn er geen aansluit mogelijkheden, zolas bijvoorbeeld een USB-aansluiting.

Groeten, Nathalie.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:54:
Hallo,

Bedankt voor je antwoord.
Maar ik ben een beetje een internetdummie.
Wat is een WLAN aansluiting. Die printer heeft alleen een stekkertje om naar een stopcontact te verbinden en verder zijn er geen aansluit mogelijkheden, zolas bijvoorbeeld een USB-aansluiting.

Groeten, Nathalie.
WLAN=Wireless LAN, oftewel draadloos netwerk.

Maar weet je zeker dat er geen USB-aansluiting op zit? Bij sommige (all-in-one) printers zit 'ie niet aan de achter- of zijkant, maar aan de bovenkant onder/naast bijv. de glasplaat van de scanner.

O.a. de (hele oude) Epson CX6600 en recenter meerderde modellen van Brother. Kijk eens in de (gedownloade) handleiding.

En anders kun je je PC voorzien van een wireless (USB-)netwerkadapter, de meeste modellen kosten ergens tussen de 10 en 20 euro, lijken me de kosten niet als je printer voor nop hebt gehad ;)
Op die manier kun je alles in het draadloze netwerk van je Online-modem/router aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nog eens goed gekeken naar de Epson printer en ik zie nergens een USB-aansluiting. Wel zie ik aan de voorkant een mogelijkheid om een geheugenkaart in te steken (SD/MS), maar dit is het niet toch?

Groeten, Nathalie.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47

Reptile209

- gers -

Welk model van Epson is het, dan kunnen we even checken of er ècht geen USB op zit, of je helpen om de aansluiting te vinden (kabel moet je overigens altijd los kopen, stomme printerfabrikanten leveren dat niet mee).

En nog even de vraag: stel dat het (ook) via USB kan, wil je dan liever wireless of met een kabeltje? Als je een normale desktop-PC hebt, is een kabeltje meestal net zo makkelijk omdat je PC toch op zijn plek blijft.

[ Voor 33% gewijzigd door Reptile209 op 03-03-2012 11:43 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het is model SX43OW.
Heel erg bedankt voor je hulp en antwoorden op mijn (vele) berichtjes hoor!

Groeten, Nathalie. _/-\o_

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
De SX430W bedoel je ws, en die zou wel USB moeten hebben volgens de specs:

Printer Interface Hi-Speed USB - Compatible with USB 2.0 Specification, WEP - 64 bit, WEP - 128 bit, WPA - PSK(TKIP) - Compliant with WPA2, WPA - PSK(AES) - Compliant with WPA2

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ok, het is dus nu bij deze officieel......
IK BEN EEN ECHTE INTERNET DUMMIE!!!!!! 8)7
Ik heb de aansluiting gevonden hoor, hahaha.
Onwijs bedankt voor de hulp.

Groeten, Nathalie. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• LXFan
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-02-2021
Iedereen heeft het moeten leren, hoor!
"Vragen" is slimmer dan "denken" het te weten. ;)
Tussen de reacties zie ik bijv ingewikkelde, dure oplossingen, die niet voor jouw situatie hoeven te gelden.
Diegene zou jou meer moeten vragen.
Enfin, je bent uiteindelijk goed geholpen en weet nu veel meer! :*)

Reza

[ Voor 51% gewijzigd door LXFan op 26-12-2013 11:22 . Reden: aangevuld ]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:10

Speedmaster

Make my day...

En zelf leer je ook wat aangezien je hier een topic schopt wat 9 maanden oud is 7(8)7
Pagina: 1