Hoe maak ik mijn GF2 chip schoon?

Pagina: 1
Acties:

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Ik heb dus een blue-orb gekoscht voor op mijn GF2-pro, maar nu heb ik de standaard heatsink-fan combo erafgehaald, maar nu zit er nog van dat groene spul op de chip. Zal wel warmte gelijdende lijm zijn geweest. Nu moet ik dit dus verwijderen, maar waarmee doe ik dat?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gewoon ff in de vaatwasser, spoelbeurt is al genoeg :+

• paragon
LOL Not:(

Verwijderd

Met een stukje hout of een pasje in ieder geval neits van ijzer dat krast.

Verwijderd

Wasbenzine ofzo...

Greetz

• paragon
Het spul is wel hard, maar is wasbenzine niet schadelijk?

Verwijderd

scheermesje mischien wel zorgen dat je niet laagje chip mee pakt :D

Verwijderd

gebruik een beetje tinner, geen wasbenzine want dit is relatief vet en zal dus sporen achterlaten en dit is niet bevorderlijk voor de artic silver die je er vermoedelijk tussen gaat smeren!!

Verwijderd

Ik gebruik altijd gedenatureerde alcohol om een chipsetje schoon te maken. Laat geen residu achter zoals andere middelen (thinner en wasbenzine). Beetje keuken- of toiletpapier gedrenkt in alcohol en wattenstaafjes voor het fijne werk. Beetje vegen, klaar.
(p.s. ik haal die plaktroep er altijd af als de chipset warm is, na het spelen van wat zware games ofzo (natuurlijk wel met de oude heatsink/fan erop >:)). Dan gaat het makkelijker, anders moet je eerst voorzichtig krabben om het spul eraf te halen en dan het liefst met bijvoorbeeld een plastic 'picnicmesje' die maakt namelijk geen krassen op de chipset)
Pagina: 1