Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• aCiDcHaOZ
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11 19:16

aCiDcHaOZ

The past is gone

Topicstarter
Na het behalen van mijn Vapro-B (Procestechniek 3) wil ik graag wat anders doen: HBO Informatica. Computers zijn mijn lust en mijn leven en denk dat dit een stap in de goede richting is.

Nou is mijn vraag of het qua niveau haalbaar is om zonder enige vooropleiding HBO informatica te doen dmv een thuisstudie, zijn er mensen die dit hebben gedaan en hoe is het bevallen?

- Lionel

Whoever controls the spice controls the universe.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dat is best mogelijk, zeker als er al een basis van kennis is gelegd vanuit hobby. Bovendien kun je voor veel HBO-opleidingen een toelatingsexamen doen indien je niet over het benodigde diploma beschikt.

Neem eens contact op met de school waar je interesse in hebt, daar kunnen ze je vast meer vertellen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 13:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zal je inderdaad informatie moeten inwinnen bij een hogeschool. Dat verschilt soms nog wel eens.

Motivatie moet je wel hebben; qua niveau zal het dan nog wel meevallen want ook mensen van de havo kunnen beginnen aan HBO informatica, terwijl die ook niet per se enige relevante vakkennis hebben.

Daarnaast is de titel van Bachelor of Science enkel voorbehouden voor een academische bachelor.
Met HBO Informatica is het waarschijnlijk Bachelor of Information and Communication Technology

[ Voor 16% gewijzigd door Bolletje op 03-03-2012 05:40 ]