Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tekentablet als touchscreen

Pagina: 1
Acties:

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:07

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
hallo allemaal ik heb een wacom pen&touch gekocht, geinig dingetje, met die gestures.
ik wil hem vooral gebruiken voor navigeren in windows niet om te tekenen, een soort van touchscreen
, tap in linkerboven hoek tablet= klik in linker bovenhoek.
als een echt touchscreen. nu is het gewoon een ordinair touchpad zoals op een laptop. het pennetje kan dit wel maar een touchscreen heeft ook geen pen nodig.

ik heb bij windows instellingen als in de driver van wacom gekeken, maar heb daar niets kunnen vinden wat de oplossing was voor mijn probleem.

in de winkel werd mij verteld dat dit kon,
als dit niet mogelijk is breng ik hem namelijk terug

ik heb gegoogeld maar kon geen info vinden, ik werd telkens gelinkt naar webshops die de tablet hadden.

[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 02-03-2012 21:02 ]

ora et labora

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:02
Ik ken de opties niet, maar kijk of je ergens kunt kiezen uit relatief of absoluut.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
jopie schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:03:
Ik ken de opties niet, maar kijk of je ergens kunt kiezen uit relatief of absoluut.
waar?:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HR7WO0Xqqh0ooj7ioxy9emBB/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qPmxEwNAlAklUt27KqpodvoF/thumb.jpg

ora et labora

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Ik heb dit ook geprobeerd uit te vinden en voor zover ik weet kan dit niet. De vinger-touch functies kan alleen als een touchpad zoals laptops (HID geloof ik). De laatste keer dat ik zocht was er wel iemand bezig om een driver te ontwikkelen om er een echte touchpad van te maken, die ook zou moeten werken met echte multitouch in plaats van gestures zoals nu. Maar hoe het daarmee staat weet ik niet.

blog
sow
eee

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
marrk schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:11:
[...]

Ik heb dit ook geprobeerd uit te vinden en voor zover ik weet kan dit niet. De vinger-touch functies kan alleen als een touchpad zoals laptops (HID geloof ik). De laatste keer dat ik zocht was er wel iemand bezig om een driver te ontwikkelen om er een echte touchpad van te maken, die ook zou moeten werken met echte multitouch in plaats van gestures zoals nu. Maar hoe het daarmee staat weet ik niet.
ah. van huis uit word het dus niet ondersteund? jammer ja. dat wordt dus maar een mailtje naar wacom
of zo zsm die functie inbouwen in de nieuwe software. of anders terugbrengen.
ik hoef dat pennetje niet, ik ben geen artiest. daarvoor heb ik m ook niet gekocht.

ora et labora

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:41
Ik heb zelf een Wacom Bamboo Pen, hiermeek kan ik instellen dat ie in mouse of pen mode moet fungeren. Dit houdt alleen in dat bij mouse-mode je echt de randen van je scherm kan instellen (zoals jij hier wenst) en pen mode meer als een touch-pad van een laptop werkt, alleen dan met een pennetje in mijn geval.

Deze opties zitten bij mij onder Bamboo Preferences (venster heet Bamboo Properties, bij jou is dit blijkbaar gewoon Bamboo) > Pen (>Tracking)

Ik weet niet of dit dus ook werkt voor het touch-gedeelte, omdat ik dit niet heb.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkCreative op 03-03-2012 16:55 ]

Pagina: 1