Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat is er mis?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb hier een 4 jaar oude Acer PC staan. Deze PC heeft een Q6600 processor op een simpel Acer moederbordje. De grafische kaart die in dit kant-en-klare systeem zat was een 8600GT en die werd gevoed door een PSU van 250 watt.

Ongeveer 2 jaar na aanschaf van dit systeem kreeg ik last van strepen door het beeld en kleuren die niet goed werden weergegeven. Al vrij snel werd mij duidelijk dat m'n grafisch kaart het had begeven. Daarom heb ik deze grafisch kaart vervangen door een GT220 met een 450 watt voeding. Ik speel geen games op m'n PC, dus meer dan dit had ik toen niet nodig. Alles werkte weer naar behoren.

Een jaar nadat ik deze nieuwe grafische kaart en voeding in m'n PC heb laten zetten, kreeg ik last van vastlopers. Zonder enige waarschuwing bevroor Windows en werkte muis en toetsenbord niet meer. Als ik muziek afspeelde hoorde ik alleen nog maar een harde zoem. Het enige wat dan nog mogelijk was, was de aan- en uitknop een aantal seconden indrukt houden.Een aantal maanden geleden heb ik een schone versie van Windows geïnstalleerd en dat heeft niet mogen baten.

Nu wil ik eindelijk wel eens af van deze irritante vastlopers, die soms wel 2 á 3 keer per dag voorkomen. Ik heb het vermoeden dat één van de component van m'n systeem niet meer goed werkt, maar ik weet niet welke component deze vastlopers veroorzaakt en hoe ik daar achter kan komen, vandaar dit topic.

Kan iemand mij advies geven?

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:17
Check je moederbord op bolle elco's. Ik denk dat de kans groot is dat dit het probleem is.

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/elco.jpg
Zo ziet dat eruit.

Als je mobo inderdaad hier last van heeft is het meestal einde verhaal. Of je zou elke bolle elco moeten gaan vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip, ik ga zo gelijk kijken.

Ik heb vorig jaar ook al van deze elco's moet vervangen in een TV. Bij het aanzetten ging 'ie constant aan en uit en duurde het een paar minuten voordat ie daadwerkelijk beeld gaf.

Stel dat ik m'n moederbord vervang, dan ben ik eigenlijk ook gedwongen om te kijken naar een andere processor zeker? Jammer, want m'n processor werkt nog prima. Ik geef liever m'n geld uit aan een SSD of nieuw geheugen (maar dan zit ik ook aan een nieuw moederbord vast, denk ik).

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Er is nog genoeg te vinden hoor vippa, en die CPU kan gerust nog wel een tijdje mee ;)

http://tweakers.net/price...KzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB

Edit:
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:26:
Een jaar nadat ik deze nieuwe grafische kaart en voeding in m'n PC heb laten zetten, kreeg ik last van vastlopers.
Welke GPU met welke voeding? Ik zie het vaak genoeg dat een rukke voeding het na verloop van tijd steeds slechter doet.

[ Voor 45% gewijzigd door D4NG3R op 02-03-2012 20:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de elco's bekeken op het moederbord en die zien er goed uit. Geen opbolling, dus.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/wkhe0z.jpg

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:43:
Er is nog genoeg te vinden hoor vippa, en die CPU kan gerust nog wel een tijdje mee ;)

http://tweakers.net/price...KzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB
Hebben deze moederborden ook een snelle SATA aansluiting, zodat ik er misschien een SSD op kan aansluiten?

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:22
is je vent en koelblok toch niet vuil, klinkt mij als warmte problemen

www.weitjerock.com

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:01:
[...]

Hebben deze moederborden ook een snelle SATA aansluiting, zodat ik er misschien een SSD op kan aansluiten?
Ja ze hebben SATA aansluitingen. Maar onderzoek even welke chipsets op de moederborden het "TRIM" ondersteunen, iets wat SSDs wel fijn vinden ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Wat staat er eigenlijk in je windows log over deze plotselinge vastlopers?

Verwijderd

Topicstarter
Klein_Kipje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:02:
is je vent en koelblok toch niet vuil, klinkt mij als warmte problemen
Nee, hij is helemaal stofvrij en ik haal regelmatig het stof uit m'n kast. Verder staat ie in redelijk goed geventileerde ruimte. M'n temperaturen zijn volgens google ook gewoon goed, dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:06:
[...]

Ja ze hebben SATA aansluitingen. Maar onderzoek even welke chipsets op de moederborden het "TRIM" ondersteunen, iets wat SSDs wel fijn vinden ;)
Dus jij raad een moederbord met TRIM aan? Welke SSD zou jij mij aanraden? Ik had zelf de Samsung 830 in gedachte.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:22:
Wat staat er eigenlijk in je windows log over deze plotselinge vastlopers?
Daar heb ik zelf ook al eens een kijkje genomen.

Dit is wat er staat als ie weer is opgestart:
"Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen."

In de 5 minuten voor deze gebeurtenis worden er geen kritieke en foutieve gebeurtenissen gemeld, alleen maar informatie.

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 02:25:
[...]

Dus jij raad een moederbord met TRIM aan? Welke SSD zou jij mij aanraden? Ik had zelf de Samsung 830 in gedachte.
Dat is een prima SSD. Mocht die niet voorradig zijn bij de winkel / webshop waar je gaat bestellen, dan is de Crucial M4 series ook een prima keuze.

Het moederbord is lastiger. Je hebt een moederbord nodig dat AHCI ondersteunt, dit zorgt voor de uitvoer van TRIM. Echter moet je chipset dus AHCI hebben. Intel heeft dit ondergebracht in alle moederborden met Intel® Matrix Storage Technology. De ICH7 óf ICH7 Ultra Mobile chipset hebben dit niet. Volgens Intel hebben de volgende chipsets dat wel:
Intel Matrix Storage Technology can be found on select platforms based on the Intel® 4 Series chipsets, Intel® 3 Series chipsets, 965, 975X, 955X, 945G ,945P, 945PM and 945GM Express chipsets.
Er vanuit gaande dat ik de filters goed heb ingesteld heb in de pricewatch, dan zou je uit de volgende moederborden moeten kunnen kiezen: http://tweakers.net/price...UqolJZMau8Yl2JYs4RoY8xvgE

Dan zou ik voor de pricewatch: Asrock P5B-DE gaan, want deze is verkrijgbaar bij 15 webshops.

Hmm, die heeft een P965 met ICH8 en dat ondersteunt geen ACHI. De ICH8R wél. Even verder zoeken.... :+

Nog een opmerking:
Bij socket 755 was nog geen ondersteuning van SATA-600, dus een SSD als de Samsung 830 / Crucial M4 haalt niet de máximale snelheid. Ik zou me daar geen zorgen over maken, want als je ooit een keer een nieuwe PC koopt mét SATA-600 ondersteuning dan ga je nóg eens een kleine verbetering in snelheid krijgen :)
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 02:35:
[...]

Daar heb ik zelf ook al eens een kijkje genomen.

Dit is wat er staat als ie weer is opgestart:
"Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen."

In de 5 minuten voor deze gebeurtenis worden er geen kritieke en foutieve gebeurtenissen gemeld, alleen maar informatie.
Kijk eens met http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html of je wat informatie kan vinden.

Edit:

Hmm, het is wel lastig een S755 moederbord te vinden met AHCI... iemand tips?

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 03-03-2012 14:10 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:15:
[...]

Dat is een prima SSD. Mocht die niet voorradig zijn bij de winkel / webshop waar je gaat bestellen, dan is de Crucial M4 series ook een prima keuze.

Het moederbord is lastiger. Je hebt een moederbord nodig dat AHCI ondersteunt, dit zorgt voor de uitvoer van TRIM. Echter moet je chipset dus AHCI hebben. Intel heeft dit ondergebracht in alle moederborden met Intel® Matrix Storage Technology. De ICH7 óf ICH7 Ultra Mobile chipset hebben dit niet. Volgens Intel hebben de volgende chipsets dat wel:

[...]

Er vanuit gaande dat ik de filters goed heb ingesteld heb in de pricewatch, dan zou je uit de volgende moederborden moeten kunnen kiezen: http://tweakers.net/price...UqolJZMau8Yl2JYs4RoY8xvgE

Dan zou ik voor de pricewatch: Asrock P5B-DE gaan, want deze is verkrijgbaar bij 15 webshops.

Hmm, die heeft een P965 met ICH8 en dat ondersteunt geen ACHI. De ICH8R wél. Even verder zoeken.... :+

Nog een opmerking:
Bij socket 755 was nog geen ondersteuning van SATA-600, dus een SSD als de Samsung 830 / Crucial M4 haalt niet de máximale snelheid. Ik zou me daar geen zorgen over maken, want als je ooit een keer een nieuwe PC koopt mét SATA-600 ondersteuning dan ga je nóg eens een kleine verbetering in snelheid krijgen :)

[...]

Kijk eens met http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html of je wat informatie kan vinden.

Edit:

Hmm, het is wel lastig een S755 moederbord te vinden met AHCI... iemand tips?
Wat ben ik lastig hè? :P Hoe zit het trouwens met m'n case als ik een nieuw moederbord ga plaatsen. Past dit allemaal wel met betrekking tot de externe aansluitingen? Die moeten natuurlijk precies op dezelfde plaats zitten als bij m'n huidige moederbord.

Ik krijg trouwens geen BSOD te zien bij een vastloper. M'n muis en toetsenbord blijven gewoon hangen en het systeem reageert nergens meer op. Een toetsenbord via PS/2 aansluiten heeft ook geen effect.

EDIT: Dit moederbord misschien? ICH10R en een 775 socket: http://www.asus.com/Mothe...PRO_Turbo/#specifications

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 19:14 ]

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ja die kan bijvoorbeeld. Maar geen enkele ASUS - P5Q heeft een prijs vermelding in de pricewatch: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=P5Q . Waar ga je hem kopen? :+

Ik had er ook een paar van Gigabyte gevonden, maar ook zonder pricewatch prijzen..

[ Voor 9% gewijzigd door webfreakz.nl op 03-03-2012 20:36 ]

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ga je nou een nieuw moederbord en een SSD kopen voordat je kijkt of je voeding en werkgeheugen nog wel goed zijn? Kijk eens naar de voedingsspanningen en draai daarna eens memtest.

Verwijderd

Topicstarter
Ares408 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:03:
Ga je nou een nieuw moederbord en een SSD kopen voordat je kijkt of je voeding en werkgeheugen nog wel goed zijn? Kijk eens naar de voedingsspanningen en draai daarna eens memtest.
Memtest heb ik al gedaan. Memtest86 via een CD en nog een paar andere tests vanuit Windows. Allemaal goed.

Die voedingsspanningen, hoe check ik die?

• Ares408
  • Niet online
Voedingsspanning kan je met HW-monitor controleren. Verkeerde spanning kan duiden op een kapotte voeding of een kapot moederbord, daarom is het handig om het nog even met een multimeter te controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Ares408 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:50:
Voedingsspanning kan je met HW-monitor controleren. Verkeerde spanning kan duiden op een kapotte voeding of een kapot moederbord, daarom is het handig om het nog even met een multimeter te controleren.
Een multimeter heb ik niet, helaas. Zijn die metingen met HW-Monitor niet voldoende om vast te stellen om m'n voeding iets mankeert?

• Ares408
  • Niet online
Het kunnen ook gekke meetfouten van het moederbord zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ares408 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:01:
Het kunnen ook gekke meetfouten van het moederbord zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2wpjn6o.png

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ares408 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:50:
Voedingsspanning kan je met HW-monitor controleren.
Je kunt daar naar kijken, maar de kans dat het klopt is vrij klein.
Verkeerde spanning
Of bedorven stroom.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:26:

Ongeveer 2 jaar na aanschaf van dit systeem kreeg ik last van strepen door het beeld en kleuren die niet goed werden weergegeven. Al vrij snel werd mij duidelijk dat m'n grafisch kaart het had begeven. Daarom heb ik deze grafisch kaart vervangen door een GT220 met een 450 watt voeding. Ik speel geen games op m'n PC, dus meer dan dit had ik toen niet nodig. Alles werkte weer naar behoren.
Waarom heb je de voeding vervangen en door welke voeding heb je hem vervangen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:26
Draai eens HD-tune, kijk naar de SMART-status en doe eens een volledige error scan.
Klinkt voor mij als een defecte/niet goed verbonden harddisk of SATA_kabel.

• majic
  • Laatst online: 26-10 23:30
Naar mijn idee is dit een geheugenprobleem. Iig ik heb het zo ook menigmaal mogen meemaken....CPU/geheugen te ver overgeclocked, kreeg ik dit gedonder.

Check dus je temps van je cpu goed wanneer in gebruik, en check of je eventueel met ander geheugen kunt testen.

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:14:
Waarom heb je de voeding vervangen en door welke voeding heb je hem vervangen?
Omdat m'n graka kapot was gegaan en die oude voeding niet voldoende was voor die nieuwe GT220.

Verwijderd

Topicstarter
Lucky0wn schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:24:
Draai eens HD-tune, kijk naar de SMART-status en doe eens een volledige error scan.
Klinkt voor mij als een defecte/niet goed verbonden harddisk of SATA_kabel.
Gewoon de Error Scan doen?

EDIT:

So far, so good?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2z70g2d.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 00:28 ]

• Richub
Er is al verschillende keren gevraagd welk merk voeding je hebt en daar geef je steeds geen antwoord op.

Een brakke voeding kan ook dit soort klachten geven door instabiele voltages. Denk daarbij aan goedkope B-merk voedingen van minder dan 25 euro.

Dus ik vraag nog eens expliciet: Welk merk voeding heb je in je PC zitten?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:45:
[...]

Omdat m'n graka kapot was gegaan en die oude voeding niet voldoende was voor die nieuwe GT220.
Dat lijkt mij sterk, een GT220 verbruikt heel weinig, maar door welke voeding is die dan vervangen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Richub schreef op zondag 04 maart 2012 @ 02:39:
Er is al verschillende keren gevraagd welk merk voeding je hebt en daar geef je steeds geen antwoord op.

Een brakke voeding kan ook dit soort klachten geven door instabiele voltages. Denk daarbij aan goedkope B-merk voedingen van minder dan 25 euro.

Dus ik vraag nog eens expliciet: Welk merk voeding heb je in je PC zitten?
Sorry, ik heb waarschijnlijk over je vraag heen gelezen. Er zit een Cooler Master 400 watt in, dus geen 450 watt zoals ik eerder in dit topic zei.
-The_Mask- schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:32:
[...]

Dat lijkt mij sterk, een GT220 verbruikt heel weinig, maar door welke voeding is die dan vervangen?
Volgens een betrouwbare bron op internet verbruikt een GT220 bij idle 124W en max 192W. M'n processor verbruikt volgens mij 105W, dus dan zit je al snel op 250W. Die oude voeding was een 250 watt voeding, dus niet voldoende om een GT220 en een Q6600 te voeden.

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond bij de Error Scan van de HDD kreeg ik op ongeveer 2/3 van de test weer een vastloper. Ik had m'n geluid aan staan en ik hoorde direct een harde zoem na het vastlopen. Weer heb ik de computer moeten resetten. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:11:
Volgens een betrouwbare bron op internet verbruikt een GT220 bij idle 124W en max 192W.
Die bron wil ik dan wel eens zien. Al bij 76w loopt het pci-slot uit spec :F

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:16:
[...]

Die bron wil ik dan wel eens zien. Al bij 76w loopt het pci-slot uit spec :F
http://nl.hardware.info/r...t-220-test-stroomverbruik

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:11:
Volgens een betrouwbare bron op internet verbruikt een GT220 bij idle 124W en max 192W.
Denk dat dat het verbruik van het complete testsysteem was, kom overal een TDP van rond de 50Watt tegen voor de GT220.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:21:
[...]
Denk dat dat het verbruik van het complete testsysteem was, kom overal een TDP van rond de 50Watt tegen voor de GT220.
"Let wel: de gemeten waardes zijn voor het complete systeem, exclusief monitor uiteraard."

Oops. 8)7

EDIT: Maar goed, ik kan dus alleen m'n voeding testen met een multimeter? Werkgeheugen heb ik al meerdere malen getest, daar zit het probleem niet. M'n HDD draait ook goed volgens HDTune. Vandaag zal ik nog eens zo'n Error Scan test doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 16:57 ]

• Richub
Even over die voeding: Dat is een goede voeding, geen budgetmerk.
Ik heb 'm zelf in mijn HTPC/downloadbakkie zitten.

Voor jouw systeem moet deze ruim voldoende zijn.

Iets wat me te binnen schiet:
Zijn je SATA kabels nog wel in orde? En dan met name de zwarte plugjes: Zitten die nog goed vast, of kun je ze zonder veel kracht lostrekken?

Ik heb op mijn werk ooit meegemaakt dat ik hangers had door een brakke SATA kabel die maar half contact maakte, vandaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Richub op 04-03-2012 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Richub schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:22:
Ik heb 'm zelf in mijn HTPC/downloadbakkie zitten.

Voor jouw systeem moet deze ruim voldoende zijn.

Iets wat me te binnen schiet:
Zijn je SATA kabels nog wel in orde? En dan met name de zwarte plugjes: Zitten die nog goed vast, of kun je ze zonder veel kracht lostrekken?

Ik heb op mijn werk ooit meegemaakt dat ik hangers had door een brakke SATA kabel die maar half contact maakte, vandaar.
Ik zal het zo gelijk testen. Ben wel een beetje ten einde raad. :/

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:32

bonzz.netninja

Niente baffi

Persoonlijk zou ik het toch gooien op geheugen geloof ik. Heb je toevallig meerdere geheugenstripjes erin zitten, anders zou je kunnen proberen een tijdje met een stripje minder te werken. Kijken of je dan nog steeds vastlopers krijgt

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:12:
Persoonlijk zou ik het toch gooien op geheugen geloof ik. Heb je toevallig meerdere geheugenstripjes erin zitten, anders zou je kunnen proberen een tijdje met een stripje minder te werken. Kijken of je dan nog steeds vastlopers krijgt
Dit kan ik inderdaad ook nog proberen. Memtest gaf in ieder geval geen fouten aan, dus het lijkt me niet waarschijnlijk dat het aan het geheugen ligt, maar ik ga het toch eens proberen bij de eerst volgende vastloper.

Ik heb net ook even de SATA kabels nagelopen en die zitten allemaal stevig vast. Ik kan ze niet aan het kabeltje eruit trekken. Ook heb ik alle loszittende kabeltjes met tie-wraps vastgemaakt en 2 sloten achterin de kast verwijderd, zodat de airflow nog iets verbeterd.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Richub schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:22:
We weten nog steeds niet welke CM voeding het is en CM is op het vlak van voedingen niet altijd even goed.. (Meer als de helft van hun voedingen wil je niet in je systeem hebben zitten geloof me).

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:39:
[...]

Dit kan ik inderdaad ook nog proberen. Memtest gaf in ieder geval geen fouten aan, dus het lijkt me niet waarschijnlijk dat het aan het geheugen ligt, maar ik ga het toch eens proberen bij de eerst volgende vastloper.

Ik heb net ook even de SATA kabels nagelopen en die zitten allemaal stevig vast. Ik kan ze niet aan het kabeltje eruit trekken. Ook heb ik alle loszittende kabeltjes met tie-wraps vastgemaakt en 2 sloten achterin de kast verwijderd, zodat de airflow nog iets verbeterd.
Mjah die memtest tests. Als ik het goed begrepen heb moet je dingen eigenlijk 24h laten draaien en daar heb ik persoonlijk nooit zin in :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En dus zul je je geheugen nooit goed kunnen testen, zeker als je veel RAM hebt.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

CptChaos schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:31:
En dus zul je je geheugen nooit goed kunnen testen, zeker als je veel RAM hebt.
Klopt :) Moeten ze het maar sneller maken als ze willen dat ik het goed test.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bonzz.netninja schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:35:
Ehh... Right... Je weet dat RAM geheugen al het snelste van een PC is? Misschien moet je dan eens overwegen minder RAM in je PC te steken... ;)

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2012 20:40 ]

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11 20:11
bonzz.netninja schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:35:
[...]

Alsof hun het kan boeien dat jij je RAM niet goed test en daardoor geld gaat verspillen aan onderdelen die niet nodig zijn. _O-

• worldfire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 12:35
Is je error scan wel helemaal uitgevoerd?
Lukt dit niet, probeer het dan even in veilige modus.

[ Voor 16% gewijzigd door worldfire op 05-03-2012 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
worldfire schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:55:
Is je error scan wel helemaal uitgevoerd?
Lukt dit niet, probeer het dan even in veilige modus.
Ook in veilige modus blijven de vastlopers bestaan. Die scans duren ongeveer 2 uur en als ik m'n PC koud opstart duurt het ongeveer 30 minuten voordat ie vastloopt. Na een reset verschilt het, soms houdt ie het een uur vol en soms loopt ie al na een paar minuten vast.

Ik ga er maar mee naar de winkel waar ik de PC heb gekocht, omdat ze daar ook een reparatieservice hebben. Kijken of zij het probleem kunnen vinden.

Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik laat het uiteraard wat het probleem is als het is opgelost. ;)
Pagina: 1