Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB Microfoon laptop vs. pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Het volgende:

Ik heb hier een: XANTHOS Stereo Console Gaming Headset, black.
linkje naar de headset: http://www.speedlink.com/...cat=41A3&pid=25428&paus=2
het is een usb headset gemaakt voor EN console EN pc.

Probleemomschrijving:
Wanneer ik de USB Microfoon in de USB input van mijn laptop (HP Envy 2050ed) stop en ik ben aan het praten op Skype is de kwaliteit perfect.
Maar zodra ik de USB Microfoon in de USB input van mijn pc steek dan geven de mensen waarmee ik praat op Skype aan dat ik klink als een robot.

Op de laptop draai ik windows 7 64 Home Premium.
Op de pc draai ik windows 7 32 Ultimate.

pc heeft de volgende specs:

mobo: a832nsli-deluxe ASUS
GPU: 8800GTS
CPU: 4600+ x2 64 AMD Athlon

Hoor het graag.

edit: het probleem doet zich niet voort alleen bij Skype, maar ook op alle andere voicechatclients zoals teamspeak3

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 19:02 ]

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:16
Geluidsdriver software op je laptop die het een en andere vervormd?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
xzaz schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:15:
Geluidsdriver software op je laptop die het een en andere vervormd?
Lezen is ook een kunst want op de laptop heeft ie net goed geluid.

Ik denk dat je het meer moet gaan zoeken in of de drivers die je op je pc geinstalleerd hebt en dat daar het verschil in zit met de laptop. Een ander punt kan zijn dat je misschien op je pc de usbpoorten aan de voorkant van je pc-kast gebruikt. Je kan eens uitproberen wat het resultaat is wanneer je de usbpoorten aan de achterkant gebruikt die direct op het moederboard zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Op de laptop doet hij het perfect, maar op de pc kraakt het geluid dus supererg...
edit: de usb poorten die aan de voorkant van de computer zitten die heb ik niet aangesloten op de moederbord,
ik heb elke usb poort aan de achterkant die direct op de mobo zitten aangesloten, het gaat ongeveer goed voor 2 minuten en daarna begint het weer flink te kraken.

edit2: op de computer heb ik 1 onboard geluidskaart en die is van Realtek. ook zit er in de PCI slot nog een geluidskaart( Creative X-Fi Xtreme Music ) waarvan ik denk dat die brak is aangezien windows bij device manager aangeeft dat hij de "Multimedia Audio Controller" niet kan installeren.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 19:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat mijn case niet goed ge-aard is?

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:16
Roel1966 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:26:
[...]

Lezen is ook een kunst want op de laptop heeft ie net goed geluid.
Niet te bijdehand, ik bedoel natuurlijk PC. Je moet het toch in de richting van de Drivers zoeken.. kan je het opnemen en dan weer afspelen? Het klinkt wel als een niet goed contact maken zoals ik vaak heb ervaren bij anologe microfoons. Is het bij alle USB poorten? Probeer ook eens de hoofd USB poort. Heb je extra controle software (die meuk die je er altijd bijkrijgt van de leverancier) geïnstalleerd? Boot eens met KNOPPIX probeer het dan eens.

Kijk ook eens bij je computer beheer, staat daar iets geks met conflicten? Zet je onboard geluidskaart eens uit in je BIOS.

[ Voor 9% gewijzigd door xzaz op 07-03-2012 01:14 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Input micrfoon geluidschip uitzetten.

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1