Browser accepteert geen cookies

Pagina: 1
Acties:

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
Ik zit met nogal een vaag probleem. Ik kan nergens inloggen (T.net, google etc). Ik t.net krijg ik de melding Uw browser ondersteund geen sessie-cookies. En bij google zegt hij alleen Fout.
Nu zou je denken, aha! Hij heeft met cookies lopen rommelen oid. Nee dus. Ik had windows 8 geinstalleerd maar die heb ik er weer af geknikkerd en nu draait windows 7 weer lekker op mijn laptopje. Echter kan ik dus nergens inloggen.
Ik heb andere browsers geprobeerd met het zelfde resultaat.

Aangezien het een nieuwe installatie van windows 7 betreft staat/stond er nog weinig op dus vanochtend was ik het zat en besloot ik windows opnieuw er op te zetten. Maar verdomd nu heb ik weer het zelfde probleem!

Er staat werkelijk NIETS op de laptop, behalve dan alle drivers.

Hoe los ik dit op? Ik heb al veel gezocht op het internet en verschillende instellingen in internet explorer aangepast, echter denk ik niet dat het aan IE ligt omdat het bij elke browser voorkomt.

Alvast bedankt voor uw wijze tips _/-\o_

edit: overigens werkt het op elke andere desktop en laptop binnen mijn netwerk wel. (het inloggen op t.net en andere sites)

[ Voor 5% gewijzigd door hostler op 02-03-2012 16:35 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Heb je een firewall aangezet in je router?

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
ik heb al enige maanden niets veranderd in de router. Het is een E2000 met DD-WRT er op.

Zit trouwens op de DNS van google (8.8.8.8 & 8.8.4.4) En ja, firewall in router staat aan maar op elke andere pc kan ik gewoon overal inloggen

[ Voor 43% gewijzigd door hostler op 02-03-2012 16:44 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Aangezien je al met Windows 8 hebt gespeeld (wat mij doet denken dat je wat met pc's kan ;)), probeer het eens via een VM machine (installeer een .vhd om te testen). Ik ben toch bang dat het mis is met je huidige Windowsinstallatie.

Of (mocht je telefoon tethering hebben) sluit je telefoon aan op je PC en probeer dan eens te internetten.

[ Voor 35% gewijzigd door Outerspace op 02-03-2012 16:57 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:56:
Aangezien je al met Windows 8 hebt gespeeld (wat mij doet denken dat je wat met pc's kan ;)), probeer het eens via een VM machine (installeer een .vhd om te testen). Ik ben toch bang dat het mis is met je huidige Windowsinstallatie.

Of (mocht je telefoon tethering hebben) sluit je telefoon aan op je PC en probeer dan eens te internetten.
Ik neem aan dat je bedoeld win7 in een VM? Heb geen telefoon welke ik k an gebruiken voor tethering.

Ik had dit probleem dus vanochtend en toen was ik er zo zat van (en ik kon het niet oplossen) dat ik windows 7 dus nog een keer had geïnstalleerd. Maar met het zelfde resultaat (was een andere win7 DVD overigens)

Ben atm bezig met het installeren van w7 hp in vmware

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
VMware geeft helaas het zelfde resultaat.

Nog andere ideeën?

edit:
Ik heb nu mijn complete router gereset; geen verschil

ik zie ook dat op mijn laptop (nu neem ik t.net als voorbeeld) in chrome bij HTTPS:// een uitroeptekentje staat. Met als melding: kan niet controleren of het certificaat is ingetrokken.

Op de netbook van mijn moeder geeft hij wel gewoon een groene https:// weer zonder problemen

[ Voor 73% gewijzigd door hostler op 02-03-2012 18:01 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dan ligt het misschien toch aan je router. Probeer eens rechtstreeks met een kabeltje aan je modem dan?

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
Zal ik doen maar kun je me uitleggen waarom? De router is volledig gereset, elke andere pc werkt goed alleen mijn laptop heeft dit probleem.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Laptop draadloos, en de PC's bekabeld?

Gooi je laptop eens aan een kabel?

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
Heb mijn laptop rechtstreeks op het modem aangesloten. Nog steeds de zelfde problemen.
'
@hierboven laptops draadloos en pc's bedraad. Heb laptops ook aan kabels gegooit maar geen van de laptops of desktop problemen. Behalve mijne...

iig lijkt de router niet de boosdoener te zijn en het heeft ook niet met wifi of bekabeling te maken (beiden zelfde probleem)

Is het handig om linux te testen? Ben niet erg thuis met linux maar heb ubuntu wel een paar keer gebruikt.

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
SSD uit laptop gehaald en volledig gewiped met HDtune pro in mijn HTPC.

Heb nog maar een keer windows opnieuw geinstalleerd. Wederom zelfde probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door hostler op 02-03-2012 21:07 ]

• jeroen3
  • Nu online
Heb je de browsers op één van de andere pc's al is gecleaned en het opnieuw geprobeerd?

Overigens gaat oneindig herinstalleren ook niet helpen.

Doet Opera het wel?

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
Browser op m'n moeders netboekje gecleant ( zo wel chrome als IE9). Geen problemen met inloggen T.net.

Opera op mijn laptop:
T.net: Geen sessie-cookie. Je browser accepteert geen cookies van tweakers.net. Hierdoor is het niet mogelijk in te loggen

• jeroen3
  • Nu online
En dat is met een kale niet-up-to-date windows met alleen een browser?

[ Voor 88% gewijzigd door jeroen3 op 02-03-2012 21:46 ]

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
jeroen3 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:40:
En dat is met een kale niet-up-to-date windows met alleen een browser?
Met een zo-goed-als kale install van win7 starter 32-bit met alleen de nodige software als anti-vir, winrar etc. verder niet gebruikt nog.

Ik heb niet echt de mogelijkheid om een pc blanco te maken behalve mijn eigen laptop

• jeroen3
  • Nu online
Aha, anti-virus

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
Op de netbook van mijn moeder waar alles al perfect op werkt, ja.

Op mijn laptop staat alleen windows met de nodige drivers. geen utilities etc. Er staat Ie8 op en opera. geen av.

[ Voor 46% gewijzigd door hostler op 02-03-2012 21:47 ]

• jeroen3
  • Nu online
Als het niet werkt met een Ubuntu live cd of stick is er iets mis met je netwerk.

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
Ik heb ubuntu op een dvd+rw gebrand en hij werkt! Ik kan nu gewoon overal op inloggen.

yay! Hebben we iig mijn netwerk apparatuur uitgesloten.

Maar nu, waarom krijg ik met fresh installs van windows wel problemen?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:33
Heb je al eens met de verkenner gekeken of je computer ook echt geen cookies heeft?

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
Ik heb er op dit moment alleen linux mint op staan (heeft mijn voorkeur boven ubuntu) en hier werkt het ook gewoon.

Het lijkt dus echt iets met windows te maken te hebben, maar ik heb al 2 verschillende ISO's gedownload en geinstalleerd dus ik snap er niets meer van.

Ik zal van msdn een untouched versie downloaden (al die andere waren volgens mij ook untouched maar goed). en dan zal ik even kijken of ik cookies kan vinden in de verkenner

• Navi
  • Niet online
Je hebt al een paar keer geroepen kale install, maar nu staat er ineens dat je wel een anti-virus erop hebt staan.

Test het nu eens met een echt kale windows install, want zo'n antivirus pakket kan ook veel doen.

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 00:04
Navi schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:52:
Je hebt al een paar keer geroepen kale install, maar nu staat er ineens dat je wel een anti-virus erop hebt staan.

Test het nu eens met een echt kale windows install, want zo'n antivirus pakket kan ook veel doen.
Op de computer van zijn moeder stond een AV niet op zijn laptop:
hostler schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:46:
Op de netbook van mijn moeder waar alles al perfect op werkt, ja.

Op mijn laptop staat alleen windows met de nodige drivers. geen utilities etc. Er staat Ie8 op en opera. geen av.

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
EUREKA! Nouja, soort van dan.

Ik heb van MSDN windows 7 hp 64-bit gedownload (engels), gebrand en geinstalleerd. Alles lijkt nu goed te werken.

Toch wel vreemd dat het eerst steeds niet werkte met 2 verschillende windows 7 iso's

8)7 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door hostler op 03-03-2012 16:34 ]

• Navi
  • Niet online
Spyware gevulde iso's misschien? Of andere speciale custom iso's?

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Topicstarter
Navi schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:36:
Spyware gevulde iso's misschien? Of andere speciale custom iso's?
Ik heb geen idee. Ze kwamen allebei van TPB, maar in de comments had niemand iets raars te melden over deze ISO's en er leek niet mee gesjoemeld te zijn.

Ik heb trouwens een OEM key van w7 HP, maar er zat geen windows install DVD bij mijn laptop. (dus ik ben niet illegaal bezig met crackjes oid :P)

Ik dank u allen voor uw hulp! Ik stel het heel erg op prijs :)

[ Voor 19% gewijzigd door hostler op 03-03-2012 16:41 ]

Pagina: 1