Bios flashen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-12-2021
Hallo iedereen,

omdat ik af en toe een bluescreen kreeg en ik dacht (door de boodschap) dat het misschien aan het moederbord lag, heb ik liveupdate gedownload voor mijn msi moederbord. Maar sinds ik deze heb geupdate krijg ik hem niet meer opgestart.

Ook door in de bios setup naar liveupdate te gaan en de cd in te steken werkt hij niet (reageert gewoon niet).
Kan ik nu van m'n usb geen bootable device maken en de laatste firmwire erop zetten?

vb deze link
http://nl.msi.com/product/mb/P67A-C45--B3-.html#/?div=BIOS
Maar ik heb de .doc gelezen maar wordt er niet veel wijzer uit.

Kan iemand mij helpen?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:44

KneoK

Not in a million lightyears

Je kunt een usb stick gewoon bootable maken. Even googlen en je komt bijvoorbeeld de volgende pagina tegen met meerdere opties: http://www.bootdisk.com/pendrive.htm

Daarna het biosbestand en de flashtool kopiëren naar de usb stick, rebooten en zorgen dat je vanaf de stick boot (vaak heeft een moederbord een optie om een bootmenu te laten zien als je op een bepaalde (functie-) knop drukt tijdens post) en dan de instructies van MSI volgen om handmatig te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

M-Flash

Compared to common mainboard which need extra BIOS chips, MSI’s M-Flash has a double advantage which doesn’t need extra components and secondly, all your BIOS data will be saved in the USB drive. The stored data does not only have backup and upgrade function, moreover it can also be seen as a portable BIOS chip which is actually able to boot up your PC.

Features
- Backup/Restore Your BIOS to/from Any USB Flash Disk
- Avoid Unnecessary Repair Due to Accident Failures During The Upgrading Process
- Earn more BIOS Lifespan by Reducing Unnecessary Rewriting Process
Daarnaast wordt in het bijgeleverde .doc bestand aangegeven hoe je de BIOS moet flashen van USB stick:
4. Boot your system from a USB device

5. When you get the DOS prompt, type the following sequence:
(assuming USB Flash drive uses F:/ (F Prompt)
F:>cd<space> XXXXVXX(document name) <enter>
F:\XXXXVXX>afud4234<space>AXXXXIMS.XXX(bios name) <enter>

6. Reboot your system when prompted

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hoeft de stick niet eens bootable te maken. Gewoon de biosfile erop zetten is dus al genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
TERW_DAN schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:39:
Je hoeft de stick niet eens bootable te maken. Gewoon de biosfile erop zetten is dus al genoeg :)
Heb het geprobeerd en boot order op usb floppy gezet maar hij blijft gewoon windows(proberen) opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:51

Fordox

00101010

probeer in je bios al je opstart dingen uit te zetten en usb aan, of ontkoppel al je hardeschijven.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
Fordox schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:26:
probeer in je bios al je opstart dingen uit te zetten en usb aan, of ontkoppel al je hardeschijven.
Geeft me dezelfde freeze. Zou het kunnen liggen aan het feit dat er nog andere bestanden op de usb staan? Mogen enkel de exe en de 2 andere files van msi eropstaan mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

phpkid schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:03:
[...]

Heb het geprobeerd en boot order op usb floppy gezet maar hij blijft gewoon windows(proberen) opstarten.
Je hoeft ook niet naar een OS te booten, M-Flash zit in de bios zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
TERW_DAN schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:17:
[...]

Je hoeft ook niet naar een OS te booten, M-Flash zit in de bios zelf.
Ok daar stond de boot niet enabled! bedankt. Nu krijg ik wel de volgende foutmelding bij een reboot.

The function boot from USB disk failed, please check usb disk and ROM file, or enter setup to disable it.

Kzal eens een andere bios update proberen
edit: bij andere update zelfde foutmelding

[ Voor 4% gewijzigd door phpkid op 03-03-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
memory test in clickbios failed ook. Wilt dit nu zeggen dat het probleem bij het ram geheugen ligt?

[ Voor 47% gewijzigd door phpkid op 03-03-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat zou kunnen, haal het geheugen er eens uit je machine (latje voor latje).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat Terw_Dan bedoelt is dat je in je bios naar de optie M Flash gaat. Ga naar de optie settings in EFI (BIOS). Druk dan M Flash en selecteer de file.

Vergeet het bootable maken van een usb stick, helemaal niet nodig.

Probeer gewoon eerst dit te proberen voor alle andere oplossingen met betrekking tot ram. Bios flashen moet in 5 minuten gebeurd kunnen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door tdn135 op 03-03-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
tdn135 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:50:
Wat Terw_Dan bedoelt is dat je in je bios naar de optie M Flash gaat. Ga naar de optie settings in EFI (BIOS). Druk dan M Flash en selecteer de file.

Vergeet het bootable maken van een usb stick, helemaal niet nodig.

Probeer gewoon eerst dit te proberen voor alle andere oplossingen met betrekking tot ram. Bios flashen moet in 5 minuten gebeurd kunnen zijn.
Uhu, ik heb op de reset knop op het mobo zelf geduwd en nog een knop ernaast voor een speciale modus. Zit nu terug op m'n vaste en al 10 minuten geen bluescreen. Ik hoop dat hij blijft draaien en blijf af van die msi liveupdate af :)
Pagina: 1