Login windows niet mogelijk zonder @domainname

Pagina: 1
Acties:

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
We zijn bezig om wat computers uit een oud domein met SBS2K3 naar een nieuwe domein met SBS2k11 machine te migreren. Domein naam op beide servers is hetzelfde. Oude server is uit het netwerk gehaald. Users opnieuw aangemaakt op de nieuwe server. Werkstation uit oud domein, daarna in nieuw domein.

Gekke is, dat ik op sommige machines, de gebruiker alleen ingelogd krijg met @domainname erachter, terwijl hij al wel netjes bij het domein wil aanmelden. Bepaalde andere users gaat dit wel gewoon goed. Machines waar dit probleem zich voordoet zijn Windows 7 x64 machines. De gebruiker die niet kan inloggen kan bijvoorbeeld wel op zijn/haar webmail inloggen, en dan wel zonder domein naam erachter.

Dus inloggen als floor@domainname gaat wel goed, maar zonder het @ gedeelte dus niet. Windows geeft daaronder gewoon aan, aanmelden op domein: domainname.

enig idee waar ik dit moet zoeken?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-01 12:08

ralpje

Deugpopje

Dus je hebt gewoon een nieuw domein ingericht, maar met dezelfde naam? Of heb je de migration wizard in SBS gebruikt?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
ralpje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:37:
Dus je hebt gewoon een nieuw domein ingericht, maar met dezelfde naam? Of heb je de migration wizard in SBS gebruikt?
Nieuw domein kaal ingericht, met zelfde domeinnaam, users los aangemaakt.

Gekke is dat het alleen voorkomt op de computer van de gebruiker zelf. Dus gebruiker a zat op computer a. Gebruiker a kan nu niet zonder @domeinnaam inloggen op computer a, maar op computer b gaat dit wel weer goed....

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:02
Ik zou is beginnen met checken van wat er nog allemaal is achtergebleven aan profielen op computer a.

[ Voor 4% gewijzigd door Craven op 02-03-2012 16:01 ]

• Stuupje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-01 10:20
Probeer "DOMEIN\user" eens in te loggen, daarna reboot er gewoon "user" inloggen.
Heb het ook een keer gehad op win2k8 server, hiermee opgelost.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Damian schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:51:
[...]

Nieuw domein kaal ingericht, met zelfde domeinnaam, users los aangemaakt.
Foei.

Haal de cliënts maar uit het domein om ze opnieuw in het juiste domein te hangen. Anders blijf je alleen maar ellende tegenkomen, ben ik bang.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:02
ralpje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:57:
[...]

Foei.

Haal de cliënts maar uit het domein om ze opnieuw in het juiste domein te hangen. Anders blijf je alleen maar ellende tegenkomen, ben ik bang.
Damian schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:36:
We zijn bezig om wat computers uit een oud domein met SBS2K3 naar een nieuwe domein met SBS2k11 machine te migreren. Domein naam op beide servers is hetzelfde. Oude server is uit het netwerk gehaald. Users opnieuw aangemaakt op de nieuwe server. Werkstation uit oud domein, daarna in nieuw domein.
Lezen is een kunst ;)

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Hé, het is vrijdag ja.
* ralpje blames the beer.

Anyway, het hergebruiken van een domeinnaam kan wel eens vage problemen geven. Inderdaad eens beginnen met oude profielen weg te knikkeren, dan.

• RKD
  • Laatst online: 20:41

RKD

ik weet dat je op een terminal server het default login domain kan aangeven, zodat je uit niet uitkomt op pcnaam\username misschien dat je daar iets mee kan? Ik weet de setting ff niet uit mijn hoofd.

iRacing Profiel

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:49
Heb je je UPN (User Principal Name) goed ingesteld?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
ralpje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:05:
Hé, het is vrijdag ja.
* ralpje blames the beer.

Anyway, het hergebruiken van een domeinnaam kan wel eens vage problemen geven. Inderdaad eens beginnen met oude profielen weg te knikkeren, dan.
lokale profielen neem ik aan?

UPN neem ik aan dat SBS dat zelf allemaal goed doet...\
Stuupje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:55:
Probeer "DOMEIN\user" eens in te loggen, daarna reboot er gewoon "user" inloggen.
Heb het ook een keer gehad op win2k8 server, hiermee opgelost.
Gekke is dus dat die gebruikers ook niet kunnen inloggen als DOMEIN\user, echt alleen al user@domainname....

[ Voor 31% gewijzigd door Damian op 02-03-2012 16:16 ]

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:19

Grvy

Bot

Damian schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:15:
[...]

lokale profielen neem ik aan?

UPN neem ik aan dat SBS dat zelf allemaal goed doet...\

[...]

Gekke is dus dat die gebruikers ook niet kunnen inloggen als DOMEIN\user, echt alleen al user@domainname....
Assumption is the... etc etc.. :P

Dit is een account.

Pagina: 1