Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:06
Hoi, eigenlijk is dit een vrij kort verhaal.
Ik heb een Dell Studio XPS 16 laptop, waarvan de adapter na zo'n 2,5 jaar kuren begint te vertonen. Hij maakt rare piepende ratelende geluiden. En door de jaren van gebruik elke dag is een stuk van de zwarte kabelomhulsel een beetje losgekomen waardoor er een aantal millimeter draad zichtbaar is. Hij laadt nog wel op, maar dit kan nooit goed zijn.

Ik heb toentertijd 3 jaar (next day in-home) garantie gekocht, wat klauwen met geld extra kostte, om voor problemen als deze oplossing te bieden.

Dus ik gister en vandaag met de 'helpdesk' aan de telefoon gehangen. Maar een of andere incompetente medewerker (niet de callcenter agent zelf) weigert de adapter kosteloos te vervangen omdat dit zou zijn ontstaan door onzorgvuldig gebruik!! Vind je het heel gek dat een adapter na 2,5 jaar en intensief gebruikt te zijn niet meer in perfecte staat is?

Ik kon een klachtenbrief schrijven, maar dan wordt het net zoals nu weer een welles nietes spelletje.

Weet iemand wat mijn opties zijn? Een nieuwe adapter van hun kost iets van 80 euro. Ergens anders eentje vandaan toveren kan niet, omdat de laptop/accu alle niet-dell adapters weigert.

Ik ben van mening dat mij hier onrecht wordt aangedaan en zou het liefst verdere stappen willen ondernemen dan alleen een klachtenbrief, want ik heb geen tijd voor deze onzin. Maar voordat ik dat doe wil ik me graag even voorzien van andere meningen :)

Tevens een pic die ik moest maken van de adapter: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Een breuk op het 'koppel-dingetje' hoeft niet te komen door het niet zorgvuldig zijn met de adapter. Deze breukjes komen juist vaak voor bij het bewegen van de snoer. Maar je mag er denk ik als consument vanuit gaan dat je het snoer moet kunnen verleggen/bewegen.

Ik zou een nette email sturen en zeggen dat dit gekomen is door normaal gebruik. Zeg dat je het snoer nooit oprolt maar dat dat zelfs zou moeten kunnen aangezien hij ook opgerold geleverd is. Leg het verhaal duidelijk uit en laat zien dat je er juist mee om bent gegaan. Eventueel kun je voorstellen om de verzendkosten te vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 10:48
Heb ik ook gehad met dezelfde laptop, ik heb er een (namaak) besteld via DealExtreme voor een fractie van de prijs. Doet het prima, alleen de laptop zelf zegt dat hij geen 90W is, maar ik heb er geen problemen verder mee gehad.

http://www.dealextreme.co...adapter-7-4-x-5-0mm-94550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:55

painkill

Pain(k)(ill)

Met dat soort dingen is altijd maar de vraag of het wel goed is voor je laptop..
1 keer teveel stroom op de adapter en je hebt kans dat je laptop dat ook meekrijgt.

Neemt niet weg dat een 12v 5A? voeding geen €80 hoort te kosten..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Laatst online: 21-10-2024
Is het niet zo dat die extra verzekering alleen geld op de laptop zelf? Dus met uitzondering van de adapter en batterij?

In de winkels in Nederland valt de adapter/batterij namelijk vaak buiten de garantie.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:02
Je hebt 1 jaar garantie op adapters en accu`s. Ongeacht of je nou 3/4 jaar garantie erbij koopt, want dat geldt alleen voor de laptop

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 14-09 22:54
pinokkia schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:39:
Je hebt 1 jaar garantie op adapters en accu`s. Ongeacht of je nou 3/4 jaar garantie erbij koopt, want dat geldt alleen voor de laptop
Precies, dus alles wat ze doen voor je is coulance, koop een nieuwe dell charger bij replacedirect voor 89,00 euro en je laptop kan weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

Wij gebruiken op het werk deze. Dit is een universele en wordt hier gebruikt op Asus en Dell laptops zonder problemen. Ik heb trouwens gezien dat ze ook een goedkopere Dell only adapter aanbieden (was geloof ik 41 eur).

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 12:06
Als de adapter normaliter niet onder de extra garantie zou vallen, hadden ze me dat wel in eerste instantie gezegd, en komen ze niet met het lulsmoesje van onzorgvuldig gebruik. Maar thanks voor het meedenken iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nieuwe imitatie adapter voor 26,95, prima ding, heb er zelf ook 1 gekocht.
Zijn 100% identiek aan de DELL units, maar zonder logo.

http://www.adapterdirect....195v-462a-centerpin-.html

Of als je liever origineel hebt, 39,95:

http://www.adapterdirect....195v-462a-centerpin-.html

Kopen, blij zijn, verder gaan met je leven :)

[ Voor 32% gewijzigd door Navi op 02-03-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Ik zou gewoon nog eens een keer bellen en je verhaal bij een andere medewerker doen. Heb zelf nooit problemen gehad bij Dell en bij mij zijn ruim buiten de garantie nog kosteloos onderdelen van PC's vervangen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
XyritZz schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:47:
Ik zou gewoon nog eens een keer bellen en je verhaal bij een andere medewerker doen. Heb zelf nooit problemen gehad bij Dell en bij mij zijn ruim buiten de garantie nog kosteloos onderdelen van PC's vervangen.
Dat is mijn ervaring ook bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 20:31
Mektheb schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:04:
[...]

Dat is mijn ervaring ook bij Dell.
Same here, had voor 2 jaar terug een mobo kapot buiten garantie, kreeg voor 35 euro een refurbished met monteur :+ Doet het vandaag de dag nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Ik snap je probleem heel goed, maar ik vind het ook wel interessant. Ik heb zelf een Dell laptop met 3 jaar garantie en in die garantieperiode is mijn adapter op dezelfde manier defect geraakt alleen het kwam niet in me op om Dell te bellen.

Kennelijk is het voor mij, en voor Dell een soort gewoonte dat adapters niet onder garantie vallen. Maar waarom ik dat zomaar aanneem weet ik eigenlijk niet.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Waarom zou een adapter buiten de normale garantie vallen?
Bij accu's kan ik het me nog voorstellen. Die 'slijten' nu eenmaal na gebruik.
Vrijwel alle apparaten hebben een ingebouwde of losse adapter/voeding en andere fabrikanten hebben geen bijzondere bepalingen omtrent een voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik pas je titel even aan, want dat Dell onterechte garantie weigert is niet meer dan logisch. Daarentegen is het mogelijk ten onrechte weigeren van garantie wel een discussiepunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Een adapter moet gewoon de verwachte levensduur meegaan, en volgens mij heb je wettelijk gezien dus recht op garantie. Zie Consuwijzer voor meer informatie.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:40
En voor ongeveer €30,- heb je een nieuwe (originele) op marktplaats. Zoek maar eens op PA-3E. :)
painkill schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:27:
(..)
Neemt niet weg dat een 12v 5A? voeding geen €80 hoort te kosten..
19,5v 4,62A (90W). :)

Op zich is er ook geen reden om garantie uit te sluiten voor de adapter. Je zou het altijd kunnen proberen natuurlijk.

[ Voor 63% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-03-2012 00:11 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

we_are_borg

You will Comply

Saven schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:13:
Hoi, eigenlijk is dit een vrij kort verhaal.
Ik heb een Dell Studio XPS 16 laptop, waarvan de adapter na zo'n 2,5 jaar kuren begint te vertonen. Hij maakt rare piepende ratelende geluiden. En door de jaren van gebruik elke dag is een stuk van de zwarte kabelomhulsel een beetje losgekomen waardoor er een aantal millimeter draad zichtbaar is. Hij laadt nog wel op, maar dit kan nooit goed zijn.

Ik heb toentertijd 3 jaar (next day in-home) garantie gekocht, wat klauwen met geld extra kostte, om voor problemen als deze oplossing te bieden.

Dus ik gister en vandaag met de 'helpdesk' aan de telefoon gehangen. Maar een of andere incompetente medewerker (niet de callcenter agent zelf) weigert de adapter kosteloos te vervangen omdat dit zou zijn ontstaan door onzorgvuldig gebruik!! Vind je het heel gek dat een adapter na 2,5 jaar en intensief gebruikt te zijn niet meer in perfecte staat is?

Ik kon een klachtenbrief schrijven, maar dan wordt het net zoals nu weer een welles nietes spelletje.

Weet iemand wat mijn opties zijn? Een nieuwe adapter van hun kost iets van 80 euro. Ergens anders eentje vandaan toveren kan niet, omdat de laptop/accu alle niet-dell adapters weigert.

Ik ben van mening dat mij hier onrecht wordt aangedaan en zou het liefst verdere stappen willen ondernemen dan alleen een klachtenbrief, want ik heb geen tijd voor deze onzin. Maar voordat ik dat doe wil ik me graag even voorzien van andere meningen :)

Tevens een pic die ik moest maken van de adapter: klik
Kan je wel een link aanbieden die gaat over bijkopen van garantie in de papieren die je heb staat of adapters/accu's na een jaar nog mee verzekerd zijn, misschien dat Arnoud je te woord kan staan.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag even willen adviseren om eerst eens de algemene voorwaarden van dat extra care pakket door te lezen. Daar zou moeten instaan of je wel of geen extra garantie hebt op de adapter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:02
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:10:
Ik zou graag even willen adviseren om eerst eens de algemene voorwaarden van dat extra care pakket door te lezen. Daar zou moeten instaan of je wel of geen extra garantie hebt op de adapter. :)
Ik heb hetzelfde probleem. Alleen is de accu al de geest gegeven na iets meer dan 2 jaar. Heb toen ook gebeld. Maar ik kreeg geen garantie op de accu en staat trouwens ook met kleine lettertjes in de voorwaarden :)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

pinokkia schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:39:
Tja... Ik heb toch echt voor mijn dell 1520 na 2 jaar en 10 maanden een nieuwe voedingsadapter gehad???
Gratis van Dell onder garantie.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Cyberpope schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:44:
[...]

Tja... Ik heb toch echt voor mijn dell 1520 na 2 jaar en 10 maanden een nieuwe voedingsadapter gehad???
Gratis van Dell onder garantie.
Coulance dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zou kunnen... maar is geen enkele discussie over geweest of gevraagd. Werd mij verteld dat het onder garantie viel.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Als ik probleem heb met mijn adapter van dell. Bel ii even en zeg dat het lampje.niet.brand. Krijg kostenloos een nieuwe opgestuurd. Vandaag nog eentje besteld. In 5 minuten was ik klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho eens even, een 90w adapter? In dat geval kan je volgens mij een nieuwe 130w claimen omdat de 90-watter simpelweg ontoereikend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
heb ik ook gehad met een dell laptop (studio 15), ik heb echter geen probleem gehad met een nieuwe te verkrijgen. ik moest wel erg veel vragen beantwoorden (bijna half uur aan telefoon gehangen), 's anderdaags heb ik dan een nieuwe ontvangen, de defecte moest niet mee terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:40
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:33:
Ho eens even, een 90w adapter? In dat geval kan je volgens mij een nieuwe 130w claimen omdat de 90-watter simpelweg ontoereikend is.
Zou het BIOS dan niet moeten gillen? Mijn Dell (Precision M4500) doet dat standaard wel, in ieder geval, behalve als die melding is uitgezet in het BIOS.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet als je de bios update niet hebt geinstalleerd :) En zelfs dan vraag ik het me af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, wil je het eerlijk doen dan heb je het probleem dat hij het nog doet en niet vervangen hoeft te worden (plus de twijfel van userabuse etc waar je doorheen moet dringen).

Simpelste oplossing is zeggen dat je lampje het niet meer doet (alhoewel je nu wel met een stukje call-historie zit) dan heeft Dell niet veel keus meer behalve afwijzen of toewijzen, je mag hem toch niet openmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 19:51
Gomez12 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:21:
Tja, wil je het eerlijk doen dan heb je het probleem dat hij het nog doet en niet vervangen hoeft te worden (plus de twijfel van userabuse etc waar je doorheen moet dringen).

Simpelste oplossing is zeggen dat je lampje het niet meer doet (alhoewel je nu wel met een stukje call-historie zit) dan heeft Dell niet veel keus meer behalve afwijzen of toewijzen, je mag hem toch niet openmaken...
Mijn ervaring is dat de call history van dell niet veel voorstelt. Welke medewerker je aan de telefoon hebt scheelt wel. De ene medewerker stuurt je zonder problemen een nieuwe adapter op, de andere gaat moeilijk doen van het is je eigen schuld. Zelf heb ik zo eens 3 keer moeten bellen en ook 3 keer het hele verhaal moeten uitleggen om een NL toetsenbord te laten vervangen door een US toetsenbord. De eerste 2 medewerkers zeiden dat het mijn eigen schuld was omdat het zo op de bestelbon stond en wilde alleen tegen betaling een nieuw toetsenbord opsturen, de laatste vroeg direct waar het toetsenbord heen gestuurd moest worden en die snapte ook dat in nederland geen nederlands toetsenbord wordt gebruikt.

Ik zou gewoon nog eens bellen, het hele verhaal doen en desnoods nog een 3e keer. Daarna zou ik het wel opgeven en zelf op zoek gaan naar iets anders.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1