.
De applicatie loopt wel vlot, maar omdat ik ondertussen veel bijgeleerd heb ben ik van plan zowel de database als de site zelf aan te pakken binnenkort. Ik heb in een kopietje van het origineel ondertussen wat dubbels weggehaald, maar ik zit nog met 1 grote vraag op dit moment:
.
Op dit moment sla ik het op in 50 velden, waarvan die variabele data gewoon met een | gejoined wordt en dan opgeslagen is in een veld.
Ik vraag me dus af hoe dit eventueel beter kan, want ik kan niet echt een betere manier verzinnen op dit moment...
Voorbeeldje van formulier:
vast veld
vast veld
*snip*
aantal bedrijven: 3
Bedrijf 1: variabel veld 1, variabel veld 2, ...
Bedrijf 2: variabel veld 1, variabel veld 2, ...
Bedrijf 3: variabel veld 1, variabel veld 2, ...
aantal wagens: 3
Wagen 1: variabel veld 1, variabel veld 2, ...
Wage 2: variabel veld 1, variabel veld 2, ...
Wagen 3: variabel veld 1, variabel veld 2, ...
=> Dit wordt dus opgeslagen als:
wagens_veld1: wagen1_waarde|wagen2_waarde|wagen3_waarde...
...
De applicatie loopt wel vlot, maar omdat ik ondertussen veel bijgeleerd heb ben ik van plan zowel de database als de site zelf aan te pakken binnenkort. Ik heb in een kopietje van het origineel ondertussen wat dubbels weggehaald, maar ik zit nog met 1 grote vraag op dit moment:
.
Op dit moment sla ik het op in 50 velden, waarvan die variabele data gewoon met een | gejoined wordt en dan opgeslagen is in een veld.
Ik vraag me dus af hoe dit eventueel beter kan, want ik kan niet echt een betere manier verzinnen op dit moment...
Voorbeeldje van formulier:
vast veld
vast veld
*snip*
aantal bedrijven: 3
Bedrijf 1: variabel veld 1, variabel veld 2, ...
Bedrijf 2: variabel veld 1, variabel veld 2, ...
Bedrijf 3: variabel veld 1, variabel veld 2, ...
aantal wagens: 3
Wagen 1: variabel veld 1, variabel veld 2, ...
Wage 2: variabel veld 1, variabel veld 2, ...
Wagen 3: variabel veld 1, variabel veld 2, ...
=> Dit wordt dus opgeslagen als:
wagens_veld1: wagen1_waarde|wagen2_waarde|wagen3_waarde...
...
[ Voor 22% gewijzigd door azerty op 08-11-2014 23:32 ]