Ziggo Wi-Fi modem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baminge
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 20:30
Hallo medetweakers,

Vandaag mijn nieuwe WiFi modem binnen gekregen van Ziggo _/-\o_
Vervolgens het oude modem weghalen en netjes de kabeltjes overzetten.

3x raden het lampje van internet blijft knipperen.

Modem van de stroom halen en 10 nutteloze seconden verder dat ding er weer aan hangen.
Hmm nog steeds dat lampje aan het knipperen. Heb net 15 minuten aan de telefoon gehangen met de helpdesk en ze hebben uiteindelijk een reparateur ingeschakeld.

Misschien zijn er meer mensen met dit probleem en was er een simpele / alternatieve oplossing voor?

EDIT: het gaat overigens om een CISCO EPC3925 Modemrouter

[ Voor 5% gewijzigd door Baminge op 02-03-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:23
Wat gebeurt er met het oude modem? werkt dan je verbinding wel?
Zit het modem niet in een activatie traject wanneer je deze voor de eerste keer aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baminge
Ik heb op dit moment mijn oude modem aangesloten en dan werkt mijn verbinding wel.
Klopt en ik loop ook op dat activatietraject vast omdat je daar ook internetverbinding voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 19:02
Baminge schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:43:
Ik heb op dit moment mijn oude modem aangesloten en dan werkt mijn verbinding wel.
Grote kans dat je WiFi modem dan brak/stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 00:52
Ik heb ook die Cisco router/modem.

Toen ik mijn 120mb ziggo abbonement kreeg kreeg ik 1 dag lang geen ip adres toegewezen terwijl mijn mac adres van de router wel geregistreerd was.

Volgens de helpdesk moest er een monteur komen, afspraak gemaakt en de volgende dag werkte het opeens.
Monteur afgezegd en geen problemen meer gehad.

Edit: bij mij bleef ook lampje internet knipperen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bazvv op 02-03-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Baminge schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:43:
Klopt en ik loop ook op dat activatietraject vast omdat je daar ook internetverbinding voor nodig hebt.
Dan dien je hem telefonisch te activeren. Hetzelfde probleem heb ik ook gehad en via de helpdesk heb ik de modem alsnog kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baminge
Bazvv schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:45:
Ik heb ook die Cisco router/modem.

Toen ik mijn 120mb ziggo abbonement kreeg kreeg ik 1 dag lang geen ip adres toegewezen terwijl mijn mac adres van de router wel geregistreerd was.

Volgens de helpdesk moest er een monteur komen, afspraak gemaakt en de volgende dag werkte het opeens.
Monteur afgezegd en geen problemen meer gehad.
Oke de helpdesk zei dat het binnen het halfuur moest gebeuren en ik heb in totaal het modem er wel een uur op de aansluiting gehad misschien ga ik hem vannacht wel omswitchen en morgenvroeg kijken wat er gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baminge
DaMarcus schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:46:
[...]

Dan dien je hem telefonisch te activeren. Hetzelfde probleem heb ik ook gehad en via de helpdesk heb ik de modem alsnog kunnen activeren.
Ik heb samen met de helpdeskmedewerker en de technische dienst hem proberen te activeren maar hun konden niks doen vanwege het knipperende groene lampje waar internet bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Baminge schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:52:
Ik heb samen met de helpdeskmedewerker en de technische dienst hem proberen te activeren maar hun konden niks doen vanwege het knipperende groene lampje waar internet bij staat.
En nu...?
Zou je vannacht niets aan kunnen sluiten en dan morgen je nieuwe modem?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baminge
Ik ga proberen vannacht mijn nieuwe modem/router aan te sluiten en hopen dat dan morgenvroeg het signaal wel doorkomt en anders wachten op de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Baminge schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:06:
Ik ga proberen vannacht mijn nieuwe modem/router aan te sluiten en hopen dat dan morgenvroeg het signaal wel doorkomt en anders wachten op de monteur.
Kies er dan voor om hem niet aan te sluiten (of het modem niet aan te zetten). Wellicht helpt dat ook...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 00:52
lier schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:07:
[...]

Kies er dan voor om hem niet aan te sluiten (of het modem niet aan te zetten). Wellicht helpt dat ook...
Volgens mij had ik mijn modem ook in de nacht uit laten staan en in de ochtend weer aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baminge
Oke goede tip bedankt lier en Bazvv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baminge
Update: Uiteindelijk is er een monteur van kabelnoord gekomen. Blijkt dat het gebied waar ik woon onder kabelnoord valt en er een andere frequentie gebruikt moet worden in het modemrouter. Frequentie veranderd en vrijwel direct brandt het 4e lampje van internet constant. Daarna het activatieproces geactiveerd en klaar was kees. Blijkt dat heel veel Ziggo abbonees in mijn gebied daar last van hebben. De helpdesk van Ziggo is wel op de hoogte gesteld van dit probleem alleen wordt er niks mee gedaan blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:44
Dat soort dingen moet je net even weten ja. Je hebt ook nog mazzel dat er een monteur geweest is, met een beetje pech spelen ze die call niet door naar KabelNoord en sturen ze zelf ook geen monteur omdat het buiten hun servicegebied ligt.
Overigens erg slecht van de helpdesk, bij KabelNoord moeten Ziggo modems nml standaard met de hand geactiveerd worden door de helpdesk. Het activatienetwerk is of niet aanwezig, of wordt niet gevonden. Zo heb ik ooit een keer een kwartier met een helldesker aan de lijn gezeten die bij hoog en bij laag beweerde dat er geen kabelaansluiting was en dat ik dus onmogelijk internet kon krijgen. Ook herhaaldelijk uitleggen hoe zoiets bij KabelNoord werkt zorgde er niet voor dat er actie werd ondernomen, uiteindelijk alsnog een monteur gehad die vloekend zijn telefoon pakte toen ik zei dat de helpdesk weigerde om handmatig een modem te activeren.
Pagina: 1