Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 22:47

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Ben op zoek naar een goede (gratis) online opslag mogelijkheid voor een flinke berg aan foto's. Heb al verschillende opties doorgenomen maar kom er niet uit.
Het volgende:
Ben pas terug gekomen van een groepsreis (27 deelnemers), nu is het idee om een gezamenlijk online foto album te maken waar iedereen zijn eigen foto's in kan zetten. De deelnemers kunnen daar dan zelf weer foto's vanaf halen en hun eigen persoonlijke album maken/printen. Tot zo ver het verhaal, dan nu de knelpunten.
-grote opslag (27 personen x 500MB-2GB aan foto's)
-mogelijkheid voor filmpjes
-toegang voor iedereen
-online mogelijkheden
-gebruiksgemak (oudste deelnemer is 65+)
-kosten (liefst gratis)

Heb al verschillende opties bekeken:
-Picasa(web)/Google+
Opslag beperkt tot 1GB als ik het goed begrepen heb, tenzij je betaald. Toegang voor iedereen door middel van 1 account?
Foto's van iedereen zijn wel makkelijk te scheiden door gewoon verschillende mappen aan te maken.

-Flickr
Ben ik niet heel bekend mee. Onbeperkt opslag maar wel een upload limiet (500mb per maand?) als ik het goed begrepen heb.
Is in die zin geen optie omdat iedereen in de komende weken zijn/haar foto's er op gaat zetten.

-Zelf hosten of via een provider/host
Kosten en misschien niet de makkelijkste optie. Daarnaast ben ik dan ook nog even bezig om een site in elkaar te zetten met een foto album

-Dropbox (online opslag)
Installatie van een programma nodig om goed te kunnen uploaden. Verder heb ik hier al een betaald account dus opslag is geen probleem. Simpel in gebruik als het eenmaal geïnstalleerd is.

Hebben jullie hier nog ideeën of tips over?

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:11
Ik denk dat je met dropbox gewoon het makkelijkst uit bent? Iedereen een mail sturen met de link van de map, je hebt backups voor als mensen perongeluk bestanden verwijderen enz enz. Het is ook voor de oudere mensjes makkelijk te begrijpen. Kopieer het naar de map, en bekijk in de map de mappen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Skydrive bied dacht ik 25GB standaard opslag, maar moet je vanuit 1 account uploaden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
In middels via Dropbox iedereen een uitnodiging gestuurd, vanwege de refererals komt het helemaal mooi uit.
Hier en daar wel wat assistentie moeten verlenen maar het ging eigenlijk soepeler dan verwacht.
Nu alles uploaden en synchroniseren :)
Bedankt voor de tips, is zeker een aanrader.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Loop nu wel tegen wat problemen aan. Het is zo dat de grote van een gedeelde map in Dropbox weerslag heeft op de quota van alle leden. Dus als ik een map aanmaak en die map is 30GB groot, dan moet iedereen die door mij wordt toegevoegd aan de gedeelde map een quota hebben van 30GB.
Dacht eigenlijk dat het van de eigenaar zijn quota af zou gaan maar dat is dus niet zo.
Nu maar iedereen een e-mail gestuurd dat ze de beta versie moeten installeren (+500MB) en de camera upload functie moeten gebruiken (+2,5GB).
Hopelijk kan ik zo verder hiermee. Anders op zoek gaan naar een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:22

Silasje

www.Entjes.eu

Als ik in jou situatie zat, had ik gekozen voor skydrive.

Daar heb je zoals eerder genoemd standaard 25 Gb, echter kun je elke map afzonderlijk delen met andere hotmail/live accounts. Verder zal ik alle foto's verkleinen naar ongeveer 2000 pixels breed. Dat lijkt mij groot genoeg voor alle doeleinden, en het scheelt een bult ruimte op je online opslag

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

http://blog.box.com/2012/02/android-users-get-50gb-free-get-your-box50gb-and-enter-the-box-mobile-giveaway/ is hetzelfde als dropbox maar 50gb als je via je mobiele android account aanmaakt.

[ Voor 41% gewijzigd door NeoMe op 13-03-2012 12:27 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:20
Picasa/Google is onbeperkt zolang je onder de 2048px per foto blijft... (zie http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=1224181). Je kunt wel maar 1000 foto's per album kwijt, maar dat is op te lossen door meerdere albums te maken (1 per persoon oid).

Als het alleen gaat om het distribueren van de foto's kun je altijd nog een FTP opzetten en iedereen een link sturen zodat ze kunnen uploaden. Als je alles binnen hebt dan zip je de hele zooi en stuur je nog een mailtje naar allen met een downloadlink. Een beetje breedband verbinding kan dat best wel aan.
Pagina: 1