5.1 linker kanaal houd er mee op??

Pagina: 1
Acties:

• ErikvanH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-01-2025
(jarig!)
hallo tweakers,

Ik heb een DVD speler, 5.1 op mijn pc aangesloten
techwood hc 5000,
ik weet het, het is niet de beste kwaliteit..

maar daar gaat het nu niet om, tot vanmorgen deed het apparaat het prima, tot de linker boxen er met een 'pfffft' geluid mee ophielden..
het lijkt erop dat het hele linker kanaal dus linksvoor en linksachter het niet meer doet..
enig idee wat dit kan zijn?
ik hoop eigenlijk dat het met een klein beetje soldeerwerk te maken valt..

bvd! groet.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je even een linker speaker met een rechter omwisselt (bijvoorbeeld) dan weet je of het aan je speakers ligt of aan je versterker. Maar waarschijnlijk ligt het wel aan je versterker. :)

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 13:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Klinkt als een condensator die het begeven heeft in je versterker. Is zeer waarschijnlijk de moeite niet om te repareren, gewoon een goedkoop setje weer aanschaffen..
Daarbij gaat een onderdeel als het kapot gaat, zelden alleen kapot, het kan zijn dat er meer dan alleen 1 onderdeel kapot is..

[ Voor 27% gewijzigd door MaxxBass op 02-03-2012 16:55 ]

• ErikvanH
(jarig!)
@Satch
ligt zeker aan de versterker!

@MaxxBass
Een condensator zal vast niet dezelfde prijs hebben als een compleet nieuwe 5.1 :?

Maargoed, hoe kom ik erachter welke condensator kaduuk is?
Ik heb gekeken in het apparaat en heb er een ontdekt die opengesprongen lijkt.. het lijkt mij dat deze stuk is..
Ik denk dat ik toch maar ga proberen er een nieuwe in te zetten.. ik bedoel het is het proberen waard toch? kan hem wel meteen wegflikkeren, maar das een beetje te makkelijk gedacht imho...
Dan kunnen we dit soort sites ook net zo goed sluiten of er in in lettertype 40 "koop maar een nieuwe" opzetten..
Enig idee misschien wat er dan nog meer stuk kan zijn?

Er staat bij de gesprongen condensator L6 deze bevind zich ook op de plaat waar de kanalen verdeeld worden.
De gegevens van de condensator: 30029963 litai 0406, misschien zegt dit iemand wat? kwa voltage..uf..

Bvd!

Verwijderd

Heb je nog niet gewoon garantie op dat ding?

• ErikvanH
(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 03:22:
Heb je nog niet gewoon garantie op dat ding?
Nope die is verlopen!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
ErikvanH schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 03:04:
Er staat bij de gesprongen condensator L6 deze bevind zich ook op de plaat waar de kanalen verdeeld worden.
De gegevens van de condensator: 30029963 litai 0406, misschien zegt dit iemand wat? kwa voltage..uf..
Meestal wordt een condensator aangegeven met een C + cijfer en vrijwel altijd staan de capaciteit en spanning er op.

• ErikvanH
(jarig!)
TBTL schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:26:
[...]

Meestal wordt een condensator aangegeven met een C + cijfer en vrijwel altijd staan de capaciteit en spanning er op.
dit is alles wat erop staat..

Edit:
ik ben op een ander forum bezig met elektro-kenners, ben inmiddels al heel wat wijzer!
Toch bedankt voor de moeite!!

[ Voor 20% gewijzigd door ErikvanH op 03-03-2012 14:06 ]

Pagina: 1