Toon posts:

systeem crash?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb mijn computer om het zacht uit te drukken 'behoorlijk verpest', door namelijk de bestanden "system.exe" en "shell32.dll" van naam te veranderen (**.bak van gemaakt), met als doel om die te vervangen door bestanden uit een windows 7 thema met nieuwe grafische interface.
Ik was echter nog niet zover om die bestanden te vervangen, omdat ik zag hoe de explorer map verdween en daardoor uit lichte paniek, de dwaas dat ik ben, de pc opnieuw probeerde op te starten!

Eerst nog geen man overboord, ik kon nog inloggen. ook kon ik achteraf gezien via veilige modus met command prompt het probleem verhelpen.

Voordat ik die ingeving kreeg heb ik de pc nog wat keren opgestart omdat ik geen grafische interface had en nergens wijs van werd, en nu is het zover dat ik de pc helemaal niet meer opgestart krijg. In die zin dat ik niet verder kom dan een zwart scherm met links boven een cursor en rechtsonder een hexadecimale code (die ik altijd te zien krijg als ik de pc opstart). Eerst code 98, dan B4. En bij die B4 blijft ie hangen dus.

Ik kan nu dus niet rebooten, BIOS in of wat dan ook.
Nu hoop ik maar dat iemand me kan helpen en dat het een beetje duidelijk is zo.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 23:28
Ik denk dat je het beste kunt proberen om met een Linux Bootable CD op te starten en de bestanden weer terug te zetten. of je gebruikt een Hirens CD om op te starten. succes!

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:34
Je pc helemaal uit (5 sec uit laten) en dan opstarten werkt ook niet om voorbij de BIOS te komen? Anders misschien je cmos clearen op je mobo.
Als je dan voorbij het bios komt even W7 (of xp, vista) DVD erin knallen en naar commandline gaan en een "sfc /checknow" doen. Dan checkt die je systeembestanden en vervangt ze door de geode waar nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:25

Quad

Doof

BIOS moet je wel in kunnen hoor.
Denk dat je te laat bent met het F2/Dell -en
Windows is nu gewoon naar de kloten (zacht uitgedrukt) en als je toch Windows 7 uiterlijk wilt, installeer je dan toch een Windows 7 versie :).

Wat Djampire zegt, gebruik Hirens Boot CD, back up je bestanden naar een andere partitie/externe hdd en installeer Windows XP opnieuw of Windows 7 ;).

Pin mij er niet op vast, maar heb het idee dat je Windows XP gebruikt dus.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik gebruik w7, en ik kan echt niet in de bios.
Eerst zal ik hirens proberen (maar w7 cd pakt ie ook niet, dus vraag me af of dat wel werkt), en als dat niet helpt doe ik wat caelorum adviseert, cmos clearen.

Ik laat wel weten of het werkt, nogmaals bedankt!

*UPDATE*

Ik heb alles geprobeerd, maar hij start niet verder..
Alles draait, ventilatoren draaien, harde schijf, videokaart doet t, geluidskaart ook..
Exorbitant...

Iemand toch enig idee wat het kan zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:47

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:09:
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik gebruik w7, en ik kan echt niet in de bios.
Eerst zal ik hirens proberen (maar w7 cd pakt ie ook niet, dus vraag me af of dat wel werkt), en als dat niet helpt doe ik wat caelorum adviseert, cmos clearen.

Ik laat wel weten of het werkt, nogmaals bedankt!

*UPDATE*

Ik heb alles geprobeerd, maar hij start niet verder..
Alles draait, ventilatoren draaien, harde schijf, videokaart doet t, geluidskaart ook..
Exorbitant...

Iemand toch enig idee wat het kan zijn?
Dan ligt het aan de POST. Welk mobo heb je? Kijk eens in de handleiding van je mobo wat die melding betekent. Dit komt niet door Windows, dat is een verhaal apart (en dat soort theme's, ik heb ermee 1 instal naar de **** geholpen en toen ben ik eraf gebleven. Windows theme's in windows zelf zijn leuk, meer ook niet.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1