Hoe werkt de HDMI / ARC aansluiting.

Pagina: 1
Acties:

• marz68
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-03-2012
Hallo allemaal,
Ik heb mijn Samsung tv middels een HDMI 1.4 kabel gekoppeld aan mijn nieuwe Harman Kardon BDS370.
Beide apparaten hebben een zogenaamde ARC aansluiting en heb deze dus ook gebruikt.

Nu is het geval dat als ik de radio aanzet, ook meteen de tv aangaat.
Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan voorkomen.
In de handleiding van de HK staat wel iets omschreven maar eruit komen doe ik niet.

Gr Marz

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:34

FeaR

In GoT we trust

HDMI ARC is het Audio Return Channel, oftewel één aders uit de HDMI kabel zorgt voor de terugvoer van audio de receiver in. Het aangaan van de TV wanneer je de receiver aanzet zit in HDMI CEC. Dat is het protocol waardoor HDMI-apparaten met elkaar communiceren. In theorie leuk en werkt het ook, maar met bijvoorbeeld radio luisteren heb je al een uitzondering te pakken waar je HDMI CEC niet wilt. Nadeel is dat HDMI CEC en ARC vaak hand in hand gaan. Er zijn setjes waar je ze apart in aan en uit kan zetten, maar in veel setjes is HDMI ARC aan ook meteen HDMI CEC aan. Zoek eens naar HDMI CEC in de Harman Kardon/TV, wellicht helpt je dat wat verder.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Beste Marz68,

Je kunt de HDMI-CEC verbinding eventueel ook op de televisie uitschakelen. Dit kan via Menu > Systeem > Anynet+ (HDMI-CEC) > Anynet+ (HDMI-CEC) > Uit.
Hierbij wordt de ARC-verbinding wel in stand gehouden.

Met vriendelijke groeten,

Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl

• marz68
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-03-2012
Het is gelukt.
De HDMI-CEC op de tv uitgeschakeld en de tv gaat niet meer aan als ik de radio aanzet.

Mijn dank voor jullie reacties.
Groet, Marz