Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:39
Sinds enige tijd heb ik herhalende problemen met een Nikon D700 body i.c.m. grote geheugenkaarten (8GB, 16GB).

Soms komt er een "kaart niet leesbaar"-foutmelding in het scherm, in sommige gevallen lijkt de kaart leeg te zijn als je 'm in de kaartlezer steekt, in veel gevallen doet ie het echter ook gewoon.

Om dit te proberen op te lossen is al een nieuwe kaart aangeschaft en de camera is voor RMA opgestuurd naar Nikon. Het probleem is echter nog niet opgelost...

...ik ben eens benieuwd, welke D700 gebruikers hier gebruiken welke (grote, vanaf 8GB) geheugenkaarten? Lopen jullie weleens tegen lees-/schrijffouten aan?

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Formateer je de kaarten wel 's in de camera?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Momenteel zowel bewust in de camera als bewust in de pc. Heeft geen effect, met beide werkwijzen treden storingen op.
Ben echt vooral benieuwd naar kaartgebruik van andere d700 users.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
Welk merk gebruik je? En al eens een ander merk/type kaartje gebruikt? Zelf gebruik ik SanDisk in mijn D700 en heb geen enkel probleem met 8Gb en 16GB kaartjes.

Ik vermoed dat je weinig opschiet met de ervaringen van andere D700-gebruikers; als er structurele problemen zouden zijn met grotere CF's dan zou daar echt wel iets over bekend zijn op het internet. Er is wel een firmware bug met maar dat lijkt niet op jouw probleem.

Probeer ook de firmware eens opnieuw op je camera te zetten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:54

Chiron

Moderator Discord
Hier ook nog altijd geen problemen, ik gebruik ook alleen maar sandisk. Voordat ik erop uit ga voor een shoot formatteer ik de kaartjes _altijd_ in de camera.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

ik heb 2x8GB Transcend 133x kaartjes en die geven mij tot nu toe geen problemen. En ik formateer ze alleen in camera.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Dit is nuttige informatie allemaal!
Shark.Bait schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:17:
ik heb 2x8GB Transcend 133x kaartjes en die geven mij tot nu toe geen problemen. En ik formateer ze alleen in camera.
Welke firmwareversie gebruik jij?

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik gebruik altijd Sandisk kaarten. Meestal de Ultra ( 30MB/s ) en dan idd 8 of 16GB. Nooit enig probleem gehad in combinatie met de D700.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

kakanox schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:01:
Dit is nuttige informatie allemaal!
Welke firmwareversie gebruik jij?
1.02

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kakanox schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 02:38:
Momenteel zowel bewust in de camera als bewust in de pc. Heeft geen effect, met beide werkwijzen treden storingen op.
Geen D700 problemen gehad. (Die heb ik ook nog niet, dus vandaar.) Wel heb ik vergelijkbare problemen gehad met mijn D80. Ik heb me toen ook helemaal lam gezocht, maar mijn camera is niet RMA gegaan.

De tip die mijn probleem heeft opgelost, was de geheugenkaarten alleen in de camera te formatteren. Formatteren in de PC maakte het probleem duidelijk erger !! Het probleem heb ik later ook kunnen reproduceren op mijn D50. Ook hier, formatteer de kaart op de PC en bingo.

Sindsdien is mijn vaste werkwijze: foto's overzetten naar de PC en vervolgens kaarten formatteren in de camera.

Nooit meer een probleem mee gehad.

n.b. Ik heb ook wel eens problemen gehad die ik terug dacht te kunnen voeren op het feit dat ik een kaart te lang niet geformatteerd had, vandaar dat ik dus na iedere overzetting op de PC, mijn kaarten formatteer. Nooit meer alles weggooien, gewoon format en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 11:14
Jup, ik herken de problemen. Ik gebruik 2x16GB Transcend kaartjes. Heb regelmatig dat die vastloopt als ik kaartjes erin klik en soms wilt die gewoon niets wegschrijven waardoor die 2 minuten lang bezig is met niets en ik geen foto's kan maken :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
andyy schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:44:
Jup, ik herken de problemen. Ik gebruik 2x16GB Transcend kaartjes. Heb regelmatig dat die vastloopt als ik kaartjes erin klik en soms wilt die gewoon niets wegschrijven waardoor die 2 minuten lang bezig is met niets en ik geen foto's kan maken :r
Hmm.. Transcend kaartjes zijn dan dus op de een of andere manier toch niet volledig compatible met Nikon :( Wel gek dat ie eerder nooit problemen heeft gehad.

Alleen in de camera formatteren is normaal gesproken ook mijn werkwijze.

[ Voor 10% gewijzigd door kakanox op 05-03-2012 21:23 ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf trouwens alleen nog SanDisk en Kingston kaarten.

Met Transcend en PQI kaarten heb ik problemen gehad die ik niet met formatteren op kon lossen. En dan ook nog eens niet alleen problemen met foto camera's, maar ook met navigatie systemen. Fijn, sta je in Frankrijk, zijn ineens je kaarten van de kaart geveegd... Not funny... Gelukkig hadden we ook nog een kaart gewoon op papier. Wel zo handig als je nog met zo een ding overweg kunt ;)
Pagina: 1