Hoi Allemaal,
Een tijdje geleden heb ik mijn pc overclocked maar helaas loopt het niet helemaal stabiel. Ik heb ook een prime95 test gedaan maar die stopt al na ~35min. Ik weet nog niet precies hoe ik die resultaten moet lezen maar ik heb er een screenshot van gemaakt.
Mijn specs
CPU:Intel Q9550 Quad Core 2.8 Ghz (inmiddels overgeclocked naar 3.4Ghz)
GPU: ATI HD 4870 1Gb, geen Xfire. Dit onderdeel is naar mijn idee het zwakt en wordt... makkelijk 90 graden!
Geheugen: 8Gb Corsair, 4 x 2GB (2x Twin van 4Gb)
Moederbord: Asus P5Q Pro
Voeding: Corsair CMPSU-650TX ATX2, 650 Watt
Scherm: 24" wens alles op 1900*1200 te spelen/max spel resolutie,
CPU Overclocked: stabiel 50-55 graden tijdens BF3
FSB 400 Mhz, multiplier 8.5 = 3.4Ghz
Stepping: C1
CPU spread Spectrum: disabled
CPU voltage 1.2700
Ram voltage: verhoogd met 0.25 ( weet even niet waar die nu op staat)
FSB:DRAM 1:1
Prime95 results:

Problemen
Slechts een paar keer een blauw scherm gehad. Voor het overclocken nog nooit.
Tijdens het spelen van games, b.v Skyrim, doen de grafix raar. Soort strepen in het scherm, crashed naar Windows. Mededeling is dat het beeldschermstuur programma's niet werkt. Driver zijn 100% up2date.
Scherm valt weg. Dit is heel maf. Als windows vanuit energie oogpunt mij beeldscherm bij afwezigheid op standby zet nat 15min krijg ik erna geen beeld meer. Doe ik het scherm aan/uit of zoek ik de source opnieuw op heb ik 4 seconden weer gewoon beeld en daarna zwart. Er staat niet iets van "no signa" het is gewoon zwart. De laatste tijd heb ik dit ook bij het opstarten, signaal is er wel maar toch een zwart scherm. Veel rebooten en luck en ik heb weer beeld...
Kortom niet echt stabiel. Nu vind ik mijn videokaart niet de beste en denk ik dat die problemen heeft met het feit dat ik mijn CPU heb overclocked. Kaart wordt bijna 100 graden maar dat is "normaal" volgens internet.
Als iemand tips heeft graag!
Mijn dank is groot
Joost
Een tijdje geleden heb ik mijn pc overclocked maar helaas loopt het niet helemaal stabiel. Ik heb ook een prime95 test gedaan maar die stopt al na ~35min. Ik weet nog niet precies hoe ik die resultaten moet lezen maar ik heb er een screenshot van gemaakt.
Mijn specs
CPU:Intel Q9550 Quad Core 2.8 Ghz (inmiddels overgeclocked naar 3.4Ghz)
GPU: ATI HD 4870 1Gb, geen Xfire. Dit onderdeel is naar mijn idee het zwakt en wordt... makkelijk 90 graden!
Geheugen: 8Gb Corsair, 4 x 2GB (2x Twin van 4Gb)
Moederbord: Asus P5Q Pro
Voeding: Corsair CMPSU-650TX ATX2, 650 Watt
Scherm: 24" wens alles op 1900*1200 te spelen/max spel resolutie,
CPU Overclocked: stabiel 50-55 graden tijdens BF3
FSB 400 Mhz, multiplier 8.5 = 3.4Ghz
Stepping: C1
CPU spread Spectrum: disabled
CPU voltage 1.2700
Ram voltage: verhoogd met 0.25 ( weet even niet waar die nu op staat)
FSB:DRAM 1:1
Prime95 results:

Problemen
Slechts een paar keer een blauw scherm gehad. Voor het overclocken nog nooit.
Tijdens het spelen van games, b.v Skyrim, doen de grafix raar. Soort strepen in het scherm, crashed naar Windows. Mededeling is dat het beeldschermstuur programma's niet werkt. Driver zijn 100% up2date.
Scherm valt weg. Dit is heel maf. Als windows vanuit energie oogpunt mij beeldscherm bij afwezigheid op standby zet nat 15min krijg ik erna geen beeld meer. Doe ik het scherm aan/uit of zoek ik de source opnieuw op heb ik 4 seconden weer gewoon beeld en daarna zwart. Er staat niet iets van "no signa" het is gewoon zwart. De laatste tijd heb ik dit ook bij het opstarten, signaal is er wel maar toch een zwart scherm. Veel rebooten en luck en ik heb weer beeld...
Kortom niet echt stabiel. Nu vind ik mijn videokaart niet de beste en denk ik dat die problemen heeft met het feit dat ik mijn CPU heb overclocked. Kaart wordt bijna 100 graden maar dat is "normaal" volgens internet.
Als iemand tips heeft graag!
Mijn dank is groot
Joost
http://speedtest.net/result/2130203198.png