Hoe 'werkt' Amazone (uk)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik kwam gisteravond de lievelingsknuffel van mijn zoontje tegen op Amazon.co.uk, er zijn een paar uitvoeringen die hij nog niet heeft, dus wil ik ze allemaal voor hem bestellen. Het vreemde is dat als ik ga zoeken dan staat erbij found X at other sellers en een paar op Amazon zelf. Dus het zijn allemaal verschillende verkopers, waar ik vervolgens nog 1 voor 1 in de basket kan gooien. Hoe werkt dit allemaal? Kan ik verschillende items in het mandje kopen van verschillende leveranciers en ook nog met verschillende verzendingskosten?
Die faq van hun kwam ik ook niet uit, over combining delivery en fulfilment center 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Alle 'andere' sellers dan Amazon zelf betaal je extra verzendkosten op. Je kunt wel alles in een keer betalen via je mandje inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Laatst online: 11:25
Het zijn inderdaad een soort sellers die via Amazon verkopen..koop je bij meerdere verkopers dan moet je dus ook meerdere keren verzendkosten betalen. Let er wel op dat sommige niet buiten de UK verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ok, maar er wordt dus in 1x afgerekend en in 1x verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ook heb je 3 mogelijkheden
-Amazon zelf
-sold by ... fulfilled by amazon
-sold by....

Voor de eerste 2 gevallen word alles door amazon afgehandeld en worden verzendkosten van amazon gerekend.
De 2e komt dus ook in aanmerking voor free shipping boven 25 pond.
Het 3e geval word door een derde partij verkocht, en ook door die derde partij verzonden. Daar worden ook apart verzendkosten voor gerekend.

Alles wordt idd in 1 keer afgerekend, maar zoals net gezegd, van derde partijen word volledig afzonderlijk van amazon verstuurd. Ook meerdere artikelen bij amazon zelf of fulfilled by amazon kunnen wel eens gesplitst verzonden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Laatst online: 11:25
330d schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:29:
Ok, maar er wordt dus in 1x afgerekend en in 1x verstuurd?
Als het door derden verkocht wordt, wordt het in meedere keren verzonden. Afrekenen gebeurt wel in één keer.

[ Voor 43% gewijzigd door Jolly_Jumper op 02-03-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ok thanks for de info, ik ga zo eens even kijken. Dus als ik zie fulfilled by amazon gebeurd wel alles in 1x.
Kennis van mij gaat over 2weken naar engeland, kan de spullen naar familie laten sturen en vervolgens laten ophalen en meenemen door die kennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
330d schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:10:
Ok thanks for de info, ik ga zo eens even kijken. Dus als ik zie fulfilled by amazon gebeurd wel alles in 1x.
Kennis van mij gaat over 2weken naar engeland, kan de spullen naar familie laten sturen en vervolgens laten ophalen en meenemen door die kennis :)
Ik geloof als je iets koopt van Amazon zelf (misschien ook wel bij fullfilled by) kan je het ook gewoon naar Nederland laten versturen, de verzendkosten vallen dan reuze mee.
Ik heb vorig jaar een laptop adapter daar gekocht, inclusief verzenden scheelde het alsnog 20 euro met Nederlandse winkels, duurde alleen wel een week voordat ik het binnen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Robtimus

me Robtimus no like you

Het hoeft trouwens niet 1 betaling te zijn. Ik kan me een order herinneren waarin alles op 1 item na van Amazon zelf kwam. Dat ene item werd een aparte betaling.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt:

1a) sold by Amazon: verstuurd vanaf UK
1b) sold by Amazon; maar in voorraad in een Nederlandse opslagplaats en dus vanaf daar verstuurd

2) Fulfilled by Amazon: market place verkopers, hebben items overgedragen aan een Amazon opslagplaats en worden vanaf daar verstuurd (vanuit UK)
3) Market place verkopers, versturen zelf.

Bij (2) en (3) heb je verkopers die wel en niet naar het buitenland versturen (dus ook 'fulfillled by' items die door Amazon verstuurd worden kunnen ev. niet naar het buitenland)

Bij (3) zijn er ook verkopers die vanuit buiten UK (vaak US) of buiten de EU (vaak Kanaaleilanden) verzenden, dan heb je dus met importeren te maken.

Een order waarbij alles vanaf Amazon komt in eerste instantie, kan alsnog opgesplitst worden (zonder kosten), b.v. omdat er (1a) en (1b) items inzitten, of omdat bij (1a),(2) er een aantal opslagplaatsen zijn (verspreid over UK).

Betaling gebeurt bij verzending (per set items in een shipment)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:46
Optie 1b bestaat niet naar mijn weten. Amazon heeft geen fullfillment centers in Nederland. Zelfs als ze een Amazon.nl domein zouden beginnen dan zal alles nog steeds vanuit Duitsland of Engeland komen. Amazon heeft zelf gezegd dat er geen fullfillment centers in Nederland komen.

Mensen zeggen wel t komt uit NL want er staat een NL adres op, maar dat komt omdat Amazon alles bulk verstuurd met containers vanuit de UK, dan worden ze in NL door een logistiek bedrijf in A'dam of Zwolle in de Nederlandse poststroom van PostNL opgenomen waardoor er als afzender een NL bedrijf op staat.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
330d schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:10:
Als je alleen dingen sold by amazon, of fulfilled by amazon hebt, dan kun je als het goed is "super saver delivery" selecteren. Als je totaalbedrag boven de 25 pond is, dan word het gewoon gratis naar nederland verstuurd.
En zo niet, dan vallen de verzendkosten ook nog redelijk mee.
Pagina: 1