Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag zsm deze Asus N53SM-S1052V kopen als ik erop nieuwste SSD`s met SATA III kan aansluiten. Zou ik dan maximale transfarrate (read 500~MB/s - write 300~MB/s) kunnen halen ?

Weet of heeft iemand er ervaring mee ?

link :

pricewatch: Asus N53SM-S1052V

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Om het zeker te weten zou ik Asus eens bellen (http://support.asus.com/Hotlines.aspx?SLanguage=nl-nl) om te vragen wat er kan. Ik kan zo geen sluitend antwoord vinden of het ding SATA III ondersteunt. Op de site van 4launch spreken ze in ieder geval over sata 300 (=sata II), en dan heeft een SATA III schijf niet zo veel zin lijkt mij.

Daarnaast lijkt het mij sowieso onwaarschijnlijk dat je echt de maximale transferrate gaat halen, je hebt altijd een stukje overhead.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje wel Rupie.

Ik had net Asus gebeld. Ze hebben gezegd dat er geen ondersteuning is voor SATA III en geadviseerd om SSD SATA II aan te schaffen.

Maar ik heb al een SSD SATA III. En die had ik in mijn oude Asus laptop (dualcore 2,2 Ghz, 4GB ram, Win7 64Bit) gebruikt met ongeveer 300~ MB lees en 115~MB schrijf snelheid.

Het viel ook mee eigenlijk maar ik heb echt performance boost nodig .

Wat zou de volgende stap/advies zijn in dit geval:
Deze laptop aanschaffen
of
Verder kijken naar een andere laptop met SATA III ondersteuning.

Trouwens weet ik ook niet of er laptops zijn met SATA III ondersteuning. Ik ben tot nu toe altijd Asus gebruiker geweest (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hij ondersteunt SATA-600.

Waarom? Dat doen alle laptops met een sandy bridge processor. Dat zijn alle i3-2*** processoren en hoger. Of iets een sandy bridge processor is is te controleren op notebookcheck (google).

Verder, het valt me op dat veel mensen tegenwoordig aankomen met die asus, vanwege de grafische kaart? De kaart is een exacte kloon van de GT540m, daar hoef je het niet voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik heb de Asus N53SV die quasi hetzelfde is, met i7 2630qm en gt540m en deze ondersteunt SATA-600. Het zou mij dus verwonderen moest die van jou dat niet doen.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje wel!.

Het is mij nog steeds onduidelijk of het een Intel HM65 Chipset voldoende is om dat te zeggen.
Zijn er andere afhankelikheden bijv. van componenten moederbord etc ... en Wat zijn die componenten ? ? ?
Dat zou ik heel graag willen weten!

Maar gezien jullie ervaringen begrijp ik dat het een SATA-600 laptop is. Dat is mooi om te lezen.

~~~

Ik heb hem besteld. Het is weer Asus geworden...
Waarom ... ?

Omdat Asus Laptops:
- zijn kwa performance -> processor, -> ram hoger en goedkoper dan de laptops in dezelfde prijs categorie!
- zien er beter en mooier uit dan die andere vind ik persoonlijk ... (Uiterlijk)
- hebben de kwaliteit: Mijn eerste Asus M6V laptop van 7 jaar oud, die had ik uitgegeven voor goede doeleinden. hij heeft nog nooit reparatie gehad en hij doet het nog steeds. Alleen hoorde ik laatste tijden meer geluid door de koeler. En het is heel normaal.

Bij Asus heb ik performance, uiterlijk, kwaliteit alle 3 in 1 tegen een goedkopere prijs. Dit zijn alles wat ik heel graag wil zien bij een laptop.

Daarom is het weer Asus geworden.

@Darkstone
Of een laptop 2-4GB Video kaart heeft, is voor mij onbelangrijk omdat ik geen game speler ben.
Boven vermelde 3 punten tegen een goedkopere prijs speelt het rol bij mij (:

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
happy end or begin... whatever.

hij heeft een vette SATA 3 support :D

Sequentail read : 500+ MB/s
Sequentail write : 300 MB/s
Pagina: 1