Probleem met interne hardeschijf(Seagate in ASUS N53SV)

Pagina: 1
Acties:

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-01 19:57
Beste medetweakers,

Ik zit sinds kort met een klein probleem. Een aantal dagen terug probeerde ik MiKTeX te installeren op mijn laptop (een Asus N53SV-SZ404V), waarna de installatie een probleem rapporteerde: mijn hardeschijf was verdwenen uit explorer en disk management. Nu zit ik in een 'bijzondere' set-up. Ik heb op de plek waar mijn hardeschijf origineel zat een Crucial C300 128GB SSD zitten en daarbij heb ik een caddy gekocht voor mijn hardeschijf zodat ik die kon plaatsen op de plek waar mijn optische drive zat. Mijn hardeschijf zit daar nu nog steeds.

Nadat ik een reboot uitvoer staat de hardeschijf doodleuk weer in de explorer. Echter, als ik data probeer te verwijderen die in de installatiemap staan van de halve MiKTeX installatie, valt de hardeschijf weer weg uit explorer én disk management. De hardeschijf draait nog wel! (Dit heb ik ondervonden doordat ik even mijn toetsenbord los heb gehaald en geluisterd of mijn hardeschijf nog geluid maakte, en hij draaide nog.) Nu heb ik bij Seagate hun recovery tools gedownload (de hardeschijf die in deze laptop zit is van Seagate) en als ik een Self Disk Test (o.i.d.) probeer uit te voeren geeft hij dus terecht aan dat er een fout is in mijn hardeschijf. Ik probeerde vervolgens een Fix All Fast test uit te voeren, waarna mijn hardeschijf weer uit de explorer en disk management verdween. Ook de reparatiesoftware van Microsoft zelf leidt niet tot een oplossing.

Nu denk ik dus dat het gaat om slechte/brakke sectoren en dit wil ik graag oplossen, maar het probleem is dus dat ik niet weet hoe ik dit op moet lossen. Ook een aantal zoektochten op Google en GoT heeft mij niet veel opgeleverd. Hebben jullie enig idee wat ik hieraan kan doen?

Bij voorbaat dank,

Julesk

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Al gechekt op bad sectors???

Johann Sebastian Bach

• g0ulash
De Seagate software heeft aangegeven dat het waarschijnlijk om bad sectors gaat. Ik heb dus niet specifiek gekeken of ik bad sectors heb. Dat zal ik nu even doen en laat wel weten wat de uitkomst is. (Jezus, wat dom van me. -_-')

Ik heb geprobeerd via Windows zelf te checken en te repareren. Zodra ik dit doe, valt mijn hardeschijf weer weg.

[ Voor 20% gewijzigd door g0ulash op 02-03-2012 09:09 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nou ik zou eerst maar eens beginnen met een backup te trekken. Daarna gewoon die schijf direct een zwieper geven.

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 23:08
zo snel mogelijk een back-up maken.
en ik denk dat je dan hem netjes kan weg gooien.

virus problemen? ga over op linux!

• g0ulash
sebastius schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:11:
Nou ik zou eerst maar eens beginnen met een backup te trekken. Daarna gewoon die schijf direct een zwieper geven.
Zwieper als in, een flinke tik geven?
darkmagic schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:15:
zo snel mogelijk een back-up maken.
en ik denk dat je dan hem netjes kan weg gooien.
Weggooien sowieso niet, heb nog volledige garantie op de laptop. Het zou wel jammer zijn als ik de laptop een tijd zou moeten missen. :x

• g0ulash
Sorry voor de doublepost, maar verder heeft niemand een oplossing? Ik ben nu bezig met een back-up maken, maar dat duurt nog wel even.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tja de enige oplossing voor een defecte schijf is gewoon vervangen (eventueel onder garantie).

Met een zwieper geven bedoelde ik dat dus ook (millieuvriendelijk afvoeren ;) )

• .Maarten
  • Laatst online: 15:26
Als de hdd defect is kun je hem gewoon RMA aanmelden. Je kunt bij Asus ook de hdd gewoon los opsturen.

• g0ulash
Probleem is opgelost! Heel raar, maar na tevergeefs een aantal programma's alles te laten controleren deed de schijf nog steeds raar. Toen wilde ik Windows even herstarten, maar hij ging niet uit. Dus ik drukte even op de uit-knop en toen hij opstartte wilde hij de beruchte Schijfcontrole doen. Dus ik dacht: Ik heb toch niks te verliezen, lekker laten lopen. Hij is hier wel even mee bezig geweest, maar uiteindelijk kan ik (tot nu toe) alles weer met de schijf doen!

Hoeraaaa! *Dit scheelt me zoveel gesjouw*

Verwijderd

Post je SMART data, dat is het begin van elke hardeschijf diagnose. Zonder SMART geen diagnose.
Pagina: 1