html object laten gedragen als een div

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"opgelost"

Ik probeer een phpBB forum te embedden in een .php page om zo het aanpassen van het forum zo veel mogelijk te omzeilen (geen goede ervaringen mee), maar ik begin de hoop een beetje te verliezen. Via php oproepen is een no go omdat phpBB zelf ook van alles op moet roepen.
PHP:
1
<?php include("index2.php");?>

HTML:
1
<div><object src="url"></object></div>

Het grote probleem met <object> is dat hij niet groter wilt worden. width: 100%; werkt allemaal fijn maar omdat het de bedoeling is dat de parent langer word naarmate er meer content in zit heeft height: 100%; geen zin als er nog helemaal niks in zit.

Is het mogelijk om een <object> zich te laten gedragen als een <div>? Dat deze dus uitrekt naar mate er meer content in zit. Ik heb iets gevonden wat het omgedraaide zou doen, een <div> de eigenschappen geven van een <object> (http://code.google.com/p/div-src/), dat deze via src="" externe files op zou kunnen roepen, maar uiteindelijk geeft dit hetzelfde probleem als het oproepen via php aangezien div-src geen webpaginas oproept maar net als <?php include("index2.php");?> gewoon de source code.

Verder heb ik iets van jquery gevonden dat de opgeroepen pagina eerst 10k px naar links ging opmeten, terugzette, en zo de height voor de wrapper uitrekende. Geeft dat geen gigantische laadtijd? Ik ben zelf niet bekend met js of jquery en wou dit er dus ook niet stomweg in copy pasten, dan kan ik net zo goed de phpBB source files aan gaan passen.

In een notendop: Is het uberhaupt mogelijk om een <object> zijn hoogte aan te laten passen aan de hand van hetgeen wat er in zit? Of een andere manier met hetzelfde effect, misschien via overflow? Het liefst via HTML, CSS of PHP.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
naast dat ik echt geen idee heb wat je daar aan het doen bent en ik nog twijfel of ik het uberhaupt wel wil weten, kan je een object element 'het zelfde laten gedragen' als een div door
Cascading Stylesheet:
1
object {display: block}
te doen. Misschien wil je in plaats van height: 100% ook even kijken naar min-height: 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
min-height: 100%; hoe is het mogelijk!
bedankt (:

Te vroeg gejuigd, hierdoor heeft de <object> nog steeds een set height waardoor ik scrollbars krijg en hij zou juist met de content mee moeten gaan qua lengte.

nvm dit gaat inconveniences geven met het openen van nieuwe paginas binnen de <object>, dat word dus met phpBB rommelen. In ieder geval bedankt voor de moeite.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Waarom een object gebruiken als iframe?

Verder weet een iframe natuurlijk pas hoe hoog de content is als het ingeladen is en zal dus ook niet meeschalen. Je kunt wel in de pagina in het iframe het iframe zelf weer resizen naar de juiste hoogte natuurlijk zodra die is ingeladen.

[ Voor 75% gewijzigd door Bosmonster op 02-03-2012 10:06 ]