• Shinascus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik heb sinds een aantal dagen een heel raar probleem met mijn beeld, hij begint te knipperen en slaat dan opeens in een kleur met streepjes waar hij na een aantal seconden tot minuten weer uit springt. en soms gaat die op zwart en doet hij niks meer.

Scherm: iiyama E2403WS
GPU: ATI Radeon 5870HD (arctic accelero xtreme plus II cooler)
Mobo: Asus P7P55D

Afbeeldingslocatie: http://i1108.photobucket.com/albums/h406/Shinascus/Naamloos.png

Al geprobeerd met een fresh reinstall van me ati drivers maar zonder succes.

Nog nooit deze problemen gehad en sinds 2 dagen geleden is het opeens begonnen. Hopelijk weet iemand wat het kan zijn.

MvG,

Cees

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

kan een warmte probleem zijn, verstopte koeling, dus stof ophoping, of je kaart kan aan het aftakelen zijn.

Post is je temps hier tijdens idle, en je temps met load tijdens furmark.

Denk dat het een hitteprobleem is, maar heb je zelf de koeler er op gezet en alles volgens het boekje gedaan of had je de videokaart al een tijdje zo draaien met deze koeler ?

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Shinascus
Zelf er op gezet en netjes volgens het boekje, kan niet veel momenteel aangezien het niet bepaald meewerkt. De temps zijn 35-38 graden idle en 45-52 graden met complete stress met furmark. Dit waren de resultaten 3 dagen terug en sinds die tijd niks aan veranderd.

Toen deed het probleem zich ook nog niet voor.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Zijn normale waarde, het lijkt of het begin van het einde is.

Johann Sebastian Bach

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
@TS

het lijkt er op dat je geheugen op je Videokaart naar zijn einde is aan het gaan..

Ben bang dat je (na wat je hebt geprobeerd) beter kunt sparen voor een nieuwe grafische kaart

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Shinascus
Thanks for the info :')

Bye bye rekening xD

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:55
Schrijf die kaart niet zo snel af, er kan van alles aan de hand zijn.

Controleer eerst de kabel tussen videokaart en monitor;
- Haal de kabel van de kaart en monitor en plaats deze opnieuw, goed aandrukken.
- Probeer andere aansluitingen op de kaart en monitor.
- Probeer een andere kabel.

Ik zie op de site van Arctic dat er allerlei kleinere heatsinks bij horen, heb je die wel bevestigd? Kan zijn dat je core wel goed gekoeld wordt maar de VRM's en je geheugen niet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Soundstorm2010
NitroX infinity schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:33:
Schrijf die kaart niet zo snel af, er kan van alles aan de hand zijn.

Controleer eerst de kabel tussen videokaart en monitor;
- Haal de kabel van de kaart en monitor en plaats deze opnieuw, goed aandrukken.
- Probeer andere aansluitingen op de kaart en monitor.
- Probeer een andere kabel.

Ik zie op de site van Arctic dat er allerlei kleinere heatsinks bij horen, heb je die wel bevestigd? Kan zijn dat je core wel goed gekoeld wordt maar de VRM's en je geheugen niet.
Als je kijkt naar zijn idle en stress temps.. kun je bijna van uitgaan dat het niet aan Temp gerealiseert is.

Ook als je kijkt naar de Screenshot kijkt, dan kan je al bijna uitgaan dat het zijn geheugen is op de videokaart, aangezien ik dit ook heb gehad en gewoon mijn grafische kaart kon weg doen..

Wat @TS ook nog kan doen is een test uitvoeren met een andere videokaart of deze videokaart bij iemand er anders inzetten

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• NitroX infinity
Als je kijkt naar zijn idle en stress temps.. kun je bijna van uitgaan dat het niet aan Temp gerealiseert is.
Ja, dat zijn de temps van z'n core. Zoals ik al zei, hoe zit het met de VRM's en het geheugen zelf? Is dat wel voldoende gekoeld?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Soundstorm2010
Volgens mij heeft tie alles via het boekje gedaan, dus neem aan dat het goed gebeurt is..

Anders kan je Everest Ultimate of HWinfo bekijken hoe warm de VRM worden ;)

• NitroX infinity
@Shinascus, heb je de kaart overgeklokt? Zet 'm dan weer terug op de originele frequenties.

• Shinascus
kaart is niet overclocked, de temps over de gehele kaart zijn ongeveer zo het verschilt max een graadje of 3 met de core.

Alles met bekabeling ook al geprobeerd maar zonder succes.

• Shinascus
nieuwe kaart is aangeschaft, bedankt voor de hulp!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Niet proberen te bakken :).

• Shinascus
nee ben niet zo van het kokkerellen
Pagina: 1