Windows 7 Home Premium traag met opstarten na schone install

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 14:45
Hallo,

Heb op mijn laptop (HP Pavilion DV6 3180SD, i5 460M, 8GB RAM, 5470M, 320GB 7200RPM schijf) laatst een schone Windows gezet ivm. de standaard programma's die ik eraf wou hebben. Dat gedaan, drivers gedownload van de HP site en alle updates gedaan. Daarna wat standaard programma's voor school:

Word 2010
Visual Basic
Visio 2010
Photoshop CS5.1

En nog wat kleinere programma's. Enkel startte de laptop toen ik net Windows 7 erop had gezet in 50 seconden op, en nu ruim 2 minuten tot alles is geladen, zoals bureaublad widgets (inc. BIOS). Vind ik toch vrij lang. Ik heb een SSD in mijn desktop PC dus dat is geen eerlijke vergelijking, maar in de laptop zit wel een 7200RPM schijf, wat toch wel iets sneller zou moeten zijn denk ik.

Ik heb al gekeken in de logboeken naar de opstartservices maar daar staat weinig in, er is niet steeds 1 specifiek programma bezig..

Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:52

Pablo

Rito pls

Widget uitzetten
En MSCONFIG even na lopen om mee te beginnen denk ik

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:47

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dat had ik ook met mijn windows 7. Goede snelle pc, startte in halve minuut op, maar nu ik alles heb duurt het wel dik 5 minuten. Maakt niet uit, ik zet m altijd op slaapstand (is een tip, in 2 seconden aan) en enkel een update dan herstart

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI