[Windows 7] Hangen op welkomscherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-10 22:33
Hallieu,

Ik heb voor mijn ouders een splinternieuwe computer in elkaar gezet, exacte specs:
Ati Radeon HD5570
AMD Phenom II X4 960T
OCZ ModXStream Pro 500W
ASRock M3N78D
Samsung HD103SJ
Corsair ICIF53J0

Dus geinstalleerd, security essentials als virusscanner, wat adobe meuk, niets erg speciaals erop gezet.

En nu is er ene probleem ontstaan. regelmatig duurt eht welkomsscherm ruim 7(!) minuten. Echt het welkomsscher, alles verloopt prima, je kan inloggen en op het welkomsscherm gaat dan na een seconde of dertig het HDD LEDje uit en blijft alles zo een minuut of 6 staan. Uiteindelijk start hij wel door, hij loopt niet volledig vast.

Dit stelt mij voor raadsellen. Het antwoord scheen heel simpel: een meestartent programma staat te wachten op I/O, dus ik ben door de lijst van meestartende dingen met autoruns gegaan en heb alles uitgeschakeld wat niets met beveiliging te doen heeft en niet kritisch is voor het werken van Windows. Dit loste niets op, na zo'n actie gaat het meestal een aantal keer goed (welkomsscherm is binnen 20 sec klaar) en daarna begint het rideltje opnieuw. Wie kan mij een stap dichter bij de oplossing helpen?

Belangrijke annotatie: eht gaat wel eens goed en wel eens fout, er zit geen duidelijke trent in. Als je de pc 5x opnieuw op zou starten zonder er iets intressants mee te doen kan het makkelijk zijn dat alles 4x prima verloopt en de 5de keer de pc 7 minuten nodig heeft om door het welkomsscherm heen te komen. Geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Niet Windows Update die bezig is toevallig? Dat wil nog wel eens voor wat langere opstarttijden zorgen en na een schone installatie moet Windows er meestal wel een paar.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-10 22:33
Windows update kan het haast niet meer zijn, ik heb hem al meerdere keren volledig door laten starten (ook als het erg lang duurde) dus Windows Update zou inmiddels klaar moeten zijn emt alles. Het kan op dit moment ook geen nieuwe updates vinden. Een ander dingetje: in veilige modus heeft windows nergens last van en werkt het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Als veilig modus wel werkt lijkt het een probleem met iets wat mee opstart (wat je dus al uitgesloten lijkt te hebben) of een driver. Heb je alle drivers geinstalleerd? Chipset en dergelijke? Staan er uitroeptekens in het apparaatbeheer?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 13:27
heb ooit is een sort gelijk probleem gehad, bleek toen een video kaart te zijn die niet helemaal lekker was.
Kaart is toen rma gegaan en volgens de winkel was er niks aan de hand, bij terug komst weer de zelfde problemen dus kaart ook bij iemand anders getest en daar deden de problemen zich toen ook voor. Kaart toen voor de 2e keer rma en toen heeft winkel hem naar leverancier verstuurd en daar werd dus wel gevonden dat hij niet 100% was

Arwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:52

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

klinkt idd alsof er een driver niet goed is oid
gewoon kijken wat er tijdens veilige modus uit staat en dat dan ook 1 voor 1 uitschakelen in normale mode tot je tegenkomt wat er voor zo`n lange wachttijd zorgt

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 14:52

Pablo

Rito pls

Valt er misschien wat uit logboeken te halen ?
Ik heb een keer gehad dat er een service van random anti-virus pakket niet gestart kon worden.
Dit werd 5 keer geprobeerd en toen start Windows op.

Vervolgens anti virus pakket opnieuw geïnstalleerd en het probleem was verholpen.

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Pagina: 1