Sta ik in mijn recht? (bij geannuleerde aankoop ski-jas)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:10
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik online bij een webwinkel een ski-jas gekocht die was afgeprijsd van 199,99 EUR voor 80,00 EUR (excl verzenden). Een dag later kreeg ik onderstaande een mail dat de jas niet meer op voorraad was.
Beste,

De Protest Backside Jacket (Medium) die je besteld hebt, is helaas niet meer
op voorraad.
Heb je nog interesse in een ander product of heb je liever je geld terug?

Indien je geld terug wenst, dan graag even Naam en rekening nr. meesturen
bij antwoorden op deze mail.

Hoor het graag!

Met vriendelijke groet,
-
Vervolgens heb ik geantwoord met de vraag of deze ook niet meer na te bestellen was en dat ze anders het geld maar gewoon terug moesten storten.
Naam,

Is deze niet meer door jullie te bestellen? Zo nee, dan kun je de € 85
overmaken naar rekening XXX ten name van naam te plaats

Naam
Vervolgens heb ik zonder verder antwoord mijn geld terug gekregen wat naar mijn idee inhoud dat deze ook niet meer te bestellen was.

Tot mijn grote verbazing zie ik de jas nu weer op de site staat. Niet voor de 80 EUR maar voor de 199,99 EUR. Waarschijnlijk is het dus een fout op de site geweest maar zijn ze hier niet eerlijk over geweest tegen mij.

Als ze netjes hadden gezegd dat het een fout op de site was geweest dan was er wat mij betreft geen probleem geweest, maar er is in dit geval gelogen zoals ik het nu kan constateren.

Ik wil contact opnemen met de firma en de jas alsnog voor de 80 EUR die in de koopovereenkomst stond kopen. Nu is mijn vraag sta ik in mijn recht?

Hieronder ook nog een tweetal screenshots van de prijsverandering:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SfCBxwiQQkUziKwJSzUEY6K1/medium.jpg

Met vriendelijke groet,
Brm-G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Lijkt me een lastige kwestie, je kan namelijk niet hardmaken dat ze inderdaad tegen je hebben gelogen.

Misschien hebben ze toch de jas weer kunnen nabestellen en hem weer voor de oude prijs in de winkel geknald.
Misschien niet helemaal netjes van de winkel, maar je kan er vrij weinig aan doen lijkt mij.

[ Voor 50% gewijzigd door Hoteldebotel op 01-03-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Als je het geld hebt over gemaakt naar ze dan heb je een koopovereenkomst met ze gesloten, als de jas dan niet leverbaar blijkt te zijn op dat moment dan hoort de aflevering gewoon uitgesteld te worden (naar mijn mening dan :))
Als het om een fout ging dan hadden ze het volgensmij inderdaad niet hoeven leveren, maar ze hebben niet tegen je gezegd dat het een fout was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Hoteldebotel schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:53:
Lijkt me een lastige kwestie, je kan namelijk niet hardmaken dat ze inderdaad tegen je hebben gelogen.

Misschien hebben ze toch de jas weer kunnen nabestellen en hem weer voor de oude prijs in de winkel geknald.
Misschien niet helemaal netjes van de winkel, maar je kan er vrij weinig aan doen lijkt mij.
Geen reactie krijgen op mijn vraag dat die niet meer na te bestellen is en gewoon geld terug overmaken is wat mij betreft liegen?

Ik heb voor de zekerheid nog even met een ander email adres de vraag gesteld of de jas nog leverbaar is.
Timons106 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:53:
Als je het geld hebt over gemaakt naar ze dan heb je een koopovereenkomst met ze gesloten, als de jas dan niet leverbaar blijkt te zijn op dat moment dan hoort de aflevering gewoon uitgesteld te worden (naar mijn mening dan :))
Als het om een fout ging dan hadden ze het volgensmij inderdaad niet hoeven leveren, maar ze hebben niet tegen je gezegd dat het een fout was.
Precies dat dacht ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
Heeft de webwinkel toevallig een keurmerk? Dan zou je daar contact mee op kunnen nemen of op de FAQ pagina van het keurmerk kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Je bent akkoord gegaan met het terug krijgen van het overgemaakte bedrag. Of zij nu hebben gelogen of niet, je hebt geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
madmaxnl schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:01:
Je bent akkoord gegaan met het terug krijgen van het overgemaakte bedrag. Of zij nu hebben gelogen of niet, je hebt geen poot om op te staan.
Nee daar is hij niet akkoord mee gegaan, hij vroeg of de jas nog te bestellen was en daar hebben ze geen antwoord op gegeven, de jas staat nu weer in de webshop dus hij was wel degelijk weer te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 19:42

Hoite

Goed verhaal

Er zijn hier nu onderhad genoeg voorbeelden van, dat je eigenlijk wel moet weten dat je hier weinig kans hebt op de jas voor 80 euro.
Alleen in uitzonderlijke gevallen is er geleverd (Dell), maar meestal is het een foutje van een automatische prijsupdater of iets dergelijks.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Brm-G schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:58:
Geen reactie krijgen op mijn vraag dat die niet meer na te bestellen is en gewoon geld terug overmaken is wat mij betreft liegen?
Ze hebben niks ontkent, en ze hebben ook niks toegegeven.

Er is dus niet gelogen lijkt mij?

Maar je bent al "akkoord" gegaan met de teruggave-regeling (je geld terug) dus het lijkt mij persoonlijk dat je hier niet heel ver mee gaat komen.

Wat je misschien wel kan doen is op het geweten van de webshop inspelen en een paar emailtjes sturen met je situatie.

Misschien dat ze toch over de brug komen.

[ Voor 32% gewijzigd door Hoteldebotel op 01-03-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Timons106 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:04:
[...]

Nee daar is hij niet akkoord mee gegaan, hij vroeg of de jas nog te bestellen was en daar hebben ze geen antwoord op gegeven, de jas staat nu weer in de webshop dus hij was wel degelijk weer te bestellen!
Jawel, hij heeft gezegd dat als de jas niet meer te bestellen was hij zijn geld graag terug wilden hebben. De jas was dus niet meer te bestellen. Dat de jas nu wel weer te bestellen is zegt niks over of de jas wel nog was te bestellen t.t.v. het terugstorten van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Hoteldebotel schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:05:
[...]

Ze hebben niks ontkent, en ze hebben ook niks toegegeven.

Er is dus niet gelogen lijkt mij?

Maar je bent al "akkoord" gegaan met de teruggave-regeling (je geld terug) dus het lijkt mij persoonlijk dat je hier niet heel ver mee gaat komen.
Ik heb duidelijk gezegd dat ik het geld terugwilde indien deze niet meer na te bestellen was. Zij hebben het geld overgemaakt DUS was hij niet meer na te bestellen en niet meer op voorraad.
Het gaat trouwens om een uitlopend model volgens mij aangezien die bij Protest zelf ook in de aanbieding is maar daar hebben ze mijn maat niet meer. Daarom ging ik ook zo eenvoudig akkoord met het geld terug over te maken indien deze niet meer na te bestellen was.

Waarschijnlijk hadden ze hem dus wel nog op voorraad maar bedachten ze zich dat het misschien te goedkoop was... Dan moeten ze dat zeggen en niet zeggen dat die niet meer op voorraad is.

Ik heb alles zwart op wit dus ik kan het hard maken.

[ Voor 26% gewijzigd door SquareOne op 01-03-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
[quote]madmaxnl schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:08:
[...]

Jawel, hij heeft gezegd dat als de jas niet meer te bestellen was hij zijn geld graag terug wilden hebben. De jas was dus niet meer te bestellen. Dat de jas nu wel weer te bestellen is zegt niks over of de jas wel nog was te bestellen t.t.v. het terugstorten van het geld.
[/quote]
Waar zie jij dat staan? Dat staat echt nergens hoor ;).

"Vervolgens heb ik geantwoord met de vraag of deze ook niet meer na te bestellen was en dat ze anders het geld maar gewoon terug moesten storten.
quote:
Naam,

Naam
Vervolgens heb ik zonder verder antwoord mijn geld terug gekregen wat naar mijn idee inhoud dat deze ook niet meer te bestellen was."

Naar zijn idee dus, hij heeft er geen antwoord op gehad, ze hebben alleen gezegd dat de jas niet meer op voorraad was, maar als de jas daarna gewoon weer in de webwinkel staat hebben ze natuurlijk gewoon gelogen :).

Oeps las het verkeerd |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Lees ook even m'n edit van de vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Brm-G schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:09:
[...]

Ik heb duidelijk gezegd dat ik het geld terugwilde indien deze niet meer na te bestellen was. Zij hebben het geld overgemaakt DUS was hij niet meer na te bestellen en niet meer op voorraad.

[...]
Excuses, je hebt gelijk. ;)

Blijft niet netjes van de websjop hoe ze dit afhandelen.

Zoals ik al eerder had gezegd, misschien toch op het geweten van de webshop inspelen door een net emailtje te versturen?

[ Voor 15% gewijzigd door Hoteldebotel op 01-03-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Heb je al eens contact opgenomen met de webwinkel en gevraagd of je de jas niet alsnog voor 80 euro kunt krijgen ? Maak trouwens de naam van de webshop bekent en geef de webshop te kennen dat je een topic omtrent jou probleem hebt gestart, dit doet wonderen(spreek uit ervaring).

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee totaal verschillende dingen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door madmaxnl op 01-03-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Hoteldebotel schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:15:
[...]

Excuses, je hebt gelijk. ;)

Blijft niet netjes van de websjop hoe ze dit afhandelen.

Zoals ik al eerder had gezegd, misschien toch op het geweten van de webshop inspelen door een net emailtje te versturen?
Het kan best zijn dat zij een fout gemaakt hebben met de prijs op de website. Maar dan moeten ze dat eerlijk zeggen en heb ik inderdaad geen poot om op te staan. Dan hadden ze niks meer van me gehoord.

Nu doen ze iets wat volgens mij niet mag en daar hou ik gewoon niet van.
madmaxnl schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:16:
Heb je al eens contact opgenomen met de webwinkel en gevraagd of je de jas niet alsnog voor 80 euro kunt krijgen ? Maak trouwens de naam van de webshop bekent en geef de webshop te kennen dat je een topic omtrent jou probleem hebt gestart, dit doet wonderen(spreek uit ervaring).
Ik wacht even de reactie af of de jas nog op voorraad is (heb ik met een ander email aders gestuurd). Zo ja ga ik direct contact met ze opnemen hoe dit verder af te handel.

Zo nee dan staat het nu gewoon fout op de site en moet ik verder niet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 16:35
Ookal zouden ze tegen je hebben gelogen kunnen ze vervolgens gewoon het wijten aan een prijswijziging. Zolang ze de klant maar de optie geven om te annuleren, kan je ze niet dwingen alsnog te leveren.

Update: Zeker nu je al akkoord tot ontbinding heb gegeven hebben ze geen enkele verplichjting meer tot jou.

Mocht het geen fout zijn geweest maar gewoon na een actieperiode terug naar een oude prijs kan je, zoals al eerder benoemd, inspelen op de emotie en hopen dat ze meegaan. Dit zal echter dan puur voortkomen uit een coulance regeling, ze zijn dit dus geenszins rechtelijk verplicht.

[ Voor 22% gewijzigd door Jwlb op 01-03-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Reactie van de wegshop dat de jas niet meer op voorraad is. Helaas. Stom dat die er zelfs nu nog op staat http://eurofun.nl/shop/protest-backside-jacket/ Problemen gemaakt om niets. Bedankt voor jullie reacties.

Slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Lekker Eddie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als ze netjes hadden gezegd dat het een fout op de site was geweest dan was er wat mij betreft geen probleem geweest, maar er is in dit geval gelogen zoals ik het nu kan constateren
En dus verdienen ze een lesje in jouw superieure moraliteit?
Wat zou de wereld prachtig zijn als iedereen was zoals jij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 21:55
tinnef schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:16:
[...]

En dus verdienen ze een lesje in jouw superieure moraliteit?
Wat zou de wereld prachtig zijn als iedereen was zoals jij!!
Het wordt een mooie wereld als iedereen overeenkomsten gaat ontbinden met leugens als reden?
Het zou fatsoenlijk van de winkel zijn als ze de jas alsnog zouden lever voor 80 euro (ALS de jas ook daadwerkelijk nog verkrijgbaar was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

Hoite schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:04:
Er zijn hier nu onderhad genoeg voorbeelden van, dat je eigenlijk wel moet weten dat je hier weinig kans hebt op de jas voor 80 euro.
Alleen in uitzonderlijke gevallen is er geleverd (Dell), maar meestal is het een foutje van een automatische prijsupdater of iets dergelijks.
Onzin! In de kledingbranche zijn marges ENORM. Juist in deze branche is het niet raar dat er ook enorme kortingen worden gegeven.
Maak trouwens de naam van de webshop bekent en geef de webshop te kennen dat je een topic omtrent jou probleem hebt gestart, dit doet wonderen(spreek uit ervaring).
Triest gedrag, chantage etc.
Mensen als jij moeten eens nadenken over de gevolgen van zulke daden. Een slechte naam heb je zo. Een goede opbouwen daarentegen gaat meer tijd, geld en energie inzitten. Walgelijk dus om direct met namen te smijten en winkels in een mogelijk verkeerd daglicht te zetten.
Probeer er eerst met de winkel uit te komen is mijn devies. De enige fatsoenlijke manier imo.

Als de jas nog op de website staat (en ook in jouw maat), bestellen en kijken waar het schip strandt. In het ergste geval krijg je geleverd en heb je daarmee meteen een spreekwoordelijke stok om ze te slaan.
Pagina: 1