Verwijderd

Topicstarter
Ik meen een tijd geleden gelezen te hebben over een hack waarbij Canon DSLRs (o.a. de 600d, 7d en 5d) via een 'speciale hack' met een kabeltje hun 'liveview' konden laten zien op een iPhone / iPad.

Op deze manier kon je dus iemand laten 'meekijken' wat jij op dat moment aan het filmen was via een 'extern scherm'. Tevens kon je basale functies van de camera aansturen via de iPhone.

Ik kan het bericht echter nergens terugvinden en weet nou niet of het écht zo was, of of ik het gewoon gedroomd heb? :?

Iemand die enig idee heeft of het 'klopt' wat ik zeg?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, daar hebben we wat aan ^O^. Hoe gaat dit in zijn werking verder: inderdaad via een verloopstekkertje zoals ik het verwacht of op hele andere manieren?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

DSLR Camera Remote is the next-generation cable release for your Canon or Nikon DSLR camera. Just connect your camera to a WiFi enabled computer and you can instantly adjust its settings, fire the shutter, review images, get a live viewfinder preview, even start, monitor and stop video recording using your Apple iOS device. DSLR Camera Remote is a must-have for remote shooting applications like high or low angles, self-portraits and studio photography. With its advanced bracketing and intervalometers, makes shooting for animation and HDR incredibly simple. All you need is your Canon EOS or Nikon DSLR and a WiFi enabled computer to start shooting now.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Oké, maar een 'directe' link is dus niet mogelijk? Ik meen toch echt dat ooit gelezen te hebben. Ik weet iig. dat het met een Nintendo DS wél kan.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Voor de iPhone heb ik het nooit gezien met een directe verbinding.. Met Android kan het wel: http://dslrcontroller.com/

Verwijderd

Topicstarter
Radiant schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:45:
Voor de iPhone heb ik het nooit gezien met een directe verbinding.. Met Android kan het wel: http://dslrcontroller.com/
Dat is 'm! :{. Erg jammer dat het niet voor de iPhone / iPad was, heeft mijn geheugen me toch in de steek gelaten.

Ach, dan komt er gewoon een ander extern scherm. :).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 08:11 ]

Pagina: 1