Toon posts:

Mac OS X beschikbaar!

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het revolutionaire nieuwe besturingssyteem Mac OS X van Apple Inc. is vanaf vandaag beschikbaar!

Mac OS X combineert de kracht en stabiliteit van UNIX met het gebruiksgemak van de Macintosh.

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/aldie/osxsmall.jpg
Klik hier voor een vergroting!

Ga naar http://www.apple.com/macosx/ voor meer informatie en post je reakties! :9~

Verwijderd

jammer dat ik geen apple heb :'(

Verwijderd

Sow ey, rechtstreeks uit de reklamefolder :)

Er zijn nog enkele problemen met OS X, je kunt bv. je DVD-speler wel even in de kast laten. Daarnaast is er een candidate build gelekt met het zelfde build-id (4K78) als de OS X die nu in de winkel ligt. Verwarring alom dus.

Dit is wel een interessant en redelijk objectief artikeltje: http://www.artificialcheese.com/articles/march01/osx/

Verwijderd

"Mac OS X combineert de kracht en stabiliteit van UNIX met het gebruiksgemak van de Macintosh."

nu heb je het over MacOSX wat al lang gestaat. die screenshot is van MacOs X(lees 10)
beetje onkunde dus.

Verwijderd

ongelofelijk toch,

zoveel reclame maken voor een OS dat nog niet eens behoorlijk werkt

waarom niet gewoon linux samen met beos erop gooien, wedden dat het soepeler zal werken en nog mooier op de koop toe

Verwijderd

OS X niet een goed OS? hahaha lol
Ik draai het nu en het is ongelovelijk
(DVD jankers... ga ergens anders huilen, over enkele weken is er DVD speler, schrijver en CD schrijver in OS X)

Verwijderd

Topicstarter
Sharky, I AGREE.
Zag net OSX draaien bij primafoon en het trapt ONGELOVELIJK kont. :9

Verwijderd

Het is misschien stabiel en mooi, maar er is zo weinig software beschikbaar voor de Mac... Bovendien (kwestie van persoonlijke smaak hoor) vind ik de Mac er afschuwelijk uitzien. Hoe komen ze er trouwens bij om de muis in de vorm van een hamburger te maken :)

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op zondag 25 maart 2001 13:39 schreef Networx het volgende:
Het is misschien stabiel en mooi, maar er is zo weinig software beschikbaar voor de Mac... Bovendien (kwestie van persoonlijke smaak hoor) vind ik de Mac er afschuwelijk uitzien. Hoe komen ze er trouwens bij om de muis in de vorm van een hamburger te maken :)
Inderdaad, die muis is de domste uitvinding van de eeuw. Hang er dan een Logitech I-Feel Mouseman aan. :9~

Verwijderd

hun ronde muis bestaat al niet meer en guess what, Logitech heeft die muis gemaakt.

Over dat er niet genoeg software is? onzin er is meer software dan je denkt en meestal ook betere software.

Verwijderd

Even wat over dat "revolutionair". Het enige onderdeel van OS X dat die titel waardig is, is Quartz (de grafische engine). Andere features zoals protected memory, preemptive multitasking en SMP zijn al lang gemeengoed in andere OSsen, Apple liep jaren achter op dit gebied.

Quartz ziet er natuurlijk bijzonder gelikt uit, de techniek erachter is dan ook niet mis: alles wordt vanuit een intern PDF-achtig formaat naar het beeldscherm gerenderd, waardoor de beeldscherm inhoud zonder kwaliteitsverlies geroteerd, vervormd en vergroot/verkleind kan worden. Daar betaal je natuurlijk wel een prijs voor, grafisch is OS X stukken trager dan OS 9 op de zelfde hardware.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Mac OS X heerst... alleen jammer dat mac zonodig allemaal van die misvormde pc's van gerecyclede vuilniszakken moet maken... De inhoud van Macintosh computers is best wel goed...

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 19:27 schreef Freggel_United het volgende:
Mac OS X heerst... alleen jammer dat mac zonodig allemaal van die misvormde pc's van gerecyclede vuilniszakken moet maken... De inhoud van Macintosh computers is best wel goed...
:)

Verwijderd

gelukkig doen de meeste grote pcfabrikanten nog steeds verwoede pogingen om de mac-kleuren en- vormgeving zo slecht mogelijk te immiteren :y)

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:43

KroeT

[...]

Ik heb hier op een iMac DV SE 400 met 192 MB OS X draaien, en OEIOEI! Wat schopt dat aars zeg. Ongelooflijk. Maar dat is misschien ietwat subjectief ;)

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

Check date!!!
date 24062001 voor de linux-bikkels ;) >:)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ghe, ik dacht al 'wat een wazige reply'... beetje -1 overbodig om dit topic zo omhoog te halen idd ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.