Is het mogelijk van een 3.5mm jack output, input te maken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324209

Topicstarter
Is het mogelijk van een 3.5mm jack output input te maken?
Ik heb een Asus N55SF en ik vraag me af of dit mogelijk is met bepaalde software.

Op internet heb ik niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden. (kan me ook niet voorstellen dat veel mensen dit van plan zijn maar oke :) )

Het idee is om audio via de 3.5mm jack in te laten komen en via hdmi weer door te sturen naar mijn tv.

Dit lijkt me handig omdat ik dan snel van audio source kan wisselen. (Ik heb namenlijk 2 laptops en een tv.)

Nog even voor de duidelijkheid,
Laptop1 ->(3.5mm Jack)-> Laptop2 ->(HDMI)->TV->(3.5mm Jack)-> Boxen.

In iedergeval bedankt voor het meedenken.

PS:Ik hoop dat dit bericht op de goede plek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Waarom niet laptops direct op de luidsprekers aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:55

pythagorasABC

A²+B²=C²

Even voor de duidelijkheid:
Dus de eerste 3.5mm Jack zit in Laptop1, en wil je altijd als uitgang gebruiken, de tweede 3.5mm Jack (die na TV) zit in Laptop2, en wil je altijd als ingang gebruiken?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil graag beeld van de ene laptop op de tv en geluid van de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:55

pythagorasABC

A²+B²=C²

Zit er in de tv geen 3.5mm jack aansluiting? Dan is het heel eenvoudig.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die zit er wel maar het nadeel is dat mijn tv niet zo van multitasken houd, ik kan geen geluid via 3.5mm jack doen en beeld via hdmi.
Atans dit is mij nog niet gelukt.

Het liefst zou ik het ook met software regelen om het moment dat ik geluid van latop 2 wil ipv. kabels prikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-03 19:49
heeft de 2e laptop geen line in waar je de 1e laptop op aansluit met de jackplug?
dan moet op je laptop 2 het volume beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
Waarom steek je niet gewoon even je HDMI in de andere laptop? (omvormers van DVI ingangen zijn vast wel te vinden, als de laptop geen HDMI heeft)

Ik snap je in mijn ogen onnodig ingewikkelde oplossing niet.
- Waarom deel je je muziek niet gewoon binnen je netwerk?
- Waarom zet je niet al je audio op 1 laptop?
- Servertje/NAS?

[ Voor 8% gewijzigd door AMD1800 op 01-03-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 10:55
Wil je beeld en geluid doorsturen? Of alleen geluid? Want beeld kun je niet van laptop 1 naar laptop 2 sturen dmv 3.5mm jack, maar dat snap je zelf ook :) Dus dan blijft geluid over, en in dat geval... waarom wil je dat over je TV hebben?

edit: Is wat n0elite dan voorstelt niet veel makkelijker?

[ Voor 37% gewijzigd door pixeled op 01-03-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

Hoofdtelefoon uitgang van de een op de microfoon ingang van de ander. of een langere analoge kabel meteen naar de speakerset...

Op je TV is HDMI input 1 waarschijnlijk gelinkt aan en analoge input (dan staat er doorgaans ook DVI tussen haakjes bij en zit er en 3,5mm input naast).

[ Voor 38% gewijzigd door mr.paaJ op 01-03-2012 21:36 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:48
Als je bedoeld dat je Het beeld (en dus niet het geluid) door een HDMI wilt en het geluid door een 3.5mm dan moet je bij sources op je tv de naam van het hdmi apparaat wijzigen, op mijn samsung tv is dit "DVI pc". Hij geeft nu alleen beeld door en dan kun je via je andere laptop geluid doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Mr.paaJ Ja dat is precies wat ik bedoel eigenlijk best logisch als je er zo overna denkt microfoon ;) , ik kan nu zelfs het geluid van laptop 1 tegelijk afpelen met het geluid van laptop 2.

Ik moet toegeven het is allemaal niet echt logisch wat ik van plan was :)

Voor de gene die nog geïnteresseerde zijn:

Ik heb een laptop en deze sluit ik aan op mijn TV zodat ik een mooi groot beeld hebt.
Deze laptop hoeft alleen maar met hdmi worden aangesloten omdat ik de boxen op de tv heb aangesloten.
Ik heb ook nog een 2e werkplek voor een mattie die zo af en toe langs komt, als we dan zijn muziek willen luisteren kan hij gewoon een audiokabel die van mijn naar zijn laptop in zijn laptop doen en we kunnen ook zijn muziek horen.

Mijn tv en alle kabels zitten goed weg gewerkt dus een kabel in de tv omprikken was ook niet echt een oplossing.

Nu kan ik via mijn laptop kiezen wel geluid we willen horen en als ik bijv. tussendoor ook nog een game speel kan ik het geluid van die game door de muziek heen laten lopen.
Ook kan ik nu tv kijken via (met geluid) zonder kabels om te prikken.
Nog mooier dan dat de bedoeling was :)

Allemaal bedankt voor de snelle reacties en niet te vergeten de oplossing ! :)

PS: Moet er nog iets van [Solved] voor dit topic komen te staan?
Pagina: 1