Hey mede tweakers,
Ik heb een batch scriptje gemaakt dat mijn shares opzet in Windows 7.
Simpel van opzet en het werkt perfect.
De volgende vraag heb ik echter nog:
Er wordt een serie shares ingesteld inclusief een externe HD die ik remote (niet via PC) aan en uit kan zetten.
De schijf is echter niet elke keer aan.
Als ik het script uitvoer, komt hij als laatste bij de Ext. HD.
Command: net use a: \\server\500gbextern
Als die uit staat dan blijft het script proberen om de share te maken wat niet gaat werken (wat ook logisch is).
Wat ik nu graag wil realiseren is dat ik dat commando een opgegeven aantal seconden kan laten runnen en dat hij na de verstreken seconden zichzelf breakt en eventueel naar een volgende commando gaat.
Wat heb ik geprobeerd±
- GOT search maar geen vergelijkbaar probleem gevonden.
- Google: Dacht dat ik een progje dat timeout heet had gevonden werkte. Maar dit laat alleen een timeout toe voor alles wat na mijn commando komt.
Ik hoop dat jullie iets weten.
Alvast bedankt voor de moeite!
Ik heb een batch scriptje gemaakt dat mijn shares opzet in Windows 7.
Simpel van opzet en het werkt perfect.
De volgende vraag heb ik echter nog:
Er wordt een serie shares ingesteld inclusief een externe HD die ik remote (niet via PC) aan en uit kan zetten.
De schijf is echter niet elke keer aan.
Als ik het script uitvoer, komt hij als laatste bij de Ext. HD.
Command: net use a: \\server\500gbextern
Als die uit staat dan blijft het script proberen om de share te maken wat niet gaat werken (wat ook logisch is).
Wat ik nu graag wil realiseren is dat ik dat commando een opgegeven aantal seconden kan laten runnen en dat hij na de verstreken seconden zichzelf breakt en eventueel naar een volgende commando gaat.
Wat heb ik geprobeerd±
- GOT search maar geen vergelijkbaar probleem gevonden.
- Google: Dacht dat ik een progje dat timeout heet had gevonden werkte. Maar dit laat alleen een timeout toe voor alles wat na mijn commando komt.
Ik hoop dat jullie iets weten.
Alvast bedankt voor de moeite!