Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
ik heb een Lenovo X60 tablet die door het hele gezin wordt gebruikt. In een aanval van boosheid heeft mijn dochter op het toetsenbord geslagen... Gevolg: 3 toetsen er vanaf. 2 toetsen kon ik er zo weer op klikken, maar bij die 3e blijkt het binnenwerk onder de toets beschadigd te zijn. Dat binnenwerk bestaat uit 2 U-vormige hefboompjes met een plaatje daartussen; 1 van die U-dingen is gebroken. Lijmen heeft waarschijnlijk weinig zin, omdat het contactoppervlak minimaal is en er wel veel krachten op komen te staan; die hefboompjes buigen door als je op de toets drukt.

Ik heb Bluelink gemaild, waar de tablet vandaan komt; zij kunnen me alleen een nieuw toetsenbord leveren à €79,- ex btw.

Kan ik ergens zo'n onderdeeltje kopen?
Of is er misschien een Tweaker die nog een kapotte Lenovo heeft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 14:03
http://www.ebay.nl/itm/IB...m45fe7ee6e9#ht_949wt_1013

Iemand uit UK heeft ze te koop staan.
"You will receive the key, the hinge mechanism and the rubber nipple"

Is wel een priegel werk.

[ Voor 19% gewijzigd door Amok op 01-03-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Of misschien zou dit http://www.amazon.com/Lap...vo-ThinkPad/dp/B003UU88DI wel een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hang me er niet aan op, maar dit is zelfde mechanisme zit in de Logitech Illuminated die ik hier in gebruik heb. Die 2e hands aanschaffen is ook nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Als je niet wilt priegelen kun je ook nog redelijk goedkoop een keyboard van ebay halen.
Vervangen is 5 minuten werk. (paar schroefjes aan de onderkant en een flatcable opnieuw vastdrukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
mensen, bedankt!
dankzij jullie amazon en ebay links kwam ik op de Engelse term, nl. "hinge mechanism". Toen ik daarop zocht, kwam ik op de site www.laptopkeys.com, en die verkopen toetsen van alle laptops. Ik kan dus kiezen: of die ene van ebay, of die laptopkeys.com, of een heel nieuw keyboard kopen!
't punt is: het werkt zelfs nog redelijk met die gebroken 'hinge' en we hebben het wel over een laptop van >4 jaar oud, daarom wil ik proberen om het goedkoop te repareren. :*)
Pagina: 1