Ter gelegenheid van een bruiloft ben ik bezig met een simpele 'Save the date' website, waarop de genodigden hun gegevens invullen in een simpel contactformulier. Dit is allemaal gelukt. Echter wil ik het nog een beetje beveiligen. Allereerst wil ik reCAPTCHA toevoegen om te voorkomen dat bots het formulier invullen. Dit is me inmiddels een beetje gelukt, alleen kan ik het formulier nog steeds opsturen zonder reCAPTCHA in te vullen. Kennelijk wordt er eerder verzonden dan gecontroleerd door reCAPTCHA. Hoe los ik dit op? Als leek zie ik dit niet.
Daarnaast wil ik graag een cookie aan de pagina toevoegen, zodat genodigden het formulier niet (per ongeluk) meerdere keren in kunnen vullen. Hoe voeg ik zo'n cookie toe en hoe controleer ik vervolgens op de aanwezigheid ervan?
Dank u!
Daarnaast wil ik graag een cookie aan de pagina toevoegen, zodat genodigden het formulier niet (per ongeluk) meerdere keren in kunnen vullen. Hoe voeg ik zo'n cookie toe en hoe controleer ik vervolgens op de aanwezigheid ervan?
Dank u!
code:
1
| *snip* |
[ Voor 92% gewijzigd door Creepy op 01-03-2012 17:11 ]