Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] beveiliging script

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ter gelegenheid van een bruiloft ben ik bezig met een simpele 'Save the date' website, waarop de genodigden hun gegevens invullen in een simpel contactformulier. Dit is allemaal gelukt. Echter wil ik het nog een beetje beveiligen. Allereerst wil ik reCAPTCHA toevoegen om te voorkomen dat bots het formulier invullen. Dit is me inmiddels een beetje gelukt, alleen kan ik het formulier nog steeds opsturen zonder reCAPTCHA in te vullen. Kennelijk wordt er eerder verzonden dan gecontroleerd door reCAPTCHA. Hoe los ik dit op? Als leek zie ik dit niet.

Daarnaast wil ik graag een cookie aan de pagina toevoegen, zodat genodigden het formulier niet (per ongeluk) meerdere keren in kunnen vullen. Hoe voeg ik zo'n cookie toe en hoe controleer ik vervolgens op de aanwezigheid ervan?

Dank u!

code:
1
*snip*

[ Voor 92% gewijzigd door Creepy op 01-03-2012 17:11 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je moet wel het ingeplakte script zelf even op de juiste plekken neerzetten, wat heb je al geprobeerd behalve copy/paste?

Een cookie toevoegen is ook niet moeilijk: www.php.net/setcookie

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 18:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Qua vraag kom je nu niet verder dan "dit wil ik / dit lukt me niet, wie weet het wel" en dat is nu net niet de bedoeling hier. Dat is je gisteren overigens ook verteld (BtM909 in "[SQL] fout in syntax, maar welke?") dus let daar aub op.

Code posten is prima maar je post nu maar lukraak alle code i.p.v. alleen de relevante code. Met iets meer onderzoek van jouw kant zou je dat prima moeten kunnen. Dat je een leek bent is niet erg maar je lijkt GoT nu wel als helpdesk te willen gebruiken met zo weinig mogelijk eigen moeite, en dat is nu dus niet helemaal de bedoeling.

Lees Het algemeen beleid #quickstart eens door zou ik zeggen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 01-03-2012 17:14 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je denkt dat 286 regels code relevant zijn?

Als ik jou was zou ik je probleem in stukjes opdelen en per stuk onderzoek uitvoeren. Bij dat onderzoek, plaats je alleen relevante code of desnoods een link naar een testcase (niet de volledige site) en geef je aan wat je zelf hebt geprobeerd (alleen kijken is niet genoeg ;)), waarop je hebt gezocht, wat je hebt gevonden en waarom het niet de oplossing voor je is geweest.

Dit topic is te basaal en getuigt van te weinig inzet om open te blijven.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Dit topic is gesloten.