Ik heb vandaag een nieuwe USB3 HDD gekocht voor extern gebruik. Is dit apparaatje: pricewatch: ICIDU SI-707186 2.5" SATA Enclosure USB 3.0
Moest helaas die zijn, andere waren niet op voorraad en haast.
Nu het volgende probleem, ik sluit hem aan op mijn front USB3 connector. Disk gaat op rood (power on) en even later groen (connection). Echter kan ik hem in windows nergens terug vinden. Sluit ik hem aan op USB2, werkt het weer prima, kan er zo heen in verkenner.
Uiteindelijk diverse aansluitingen geprobeerd en kom tot de volgende conclusie:
Desktop1: Front USB3: geen gehoor
Desktop1: Front USB2: prima
Desktop1: Rear USB3: prima
Desktop2: Front USB3: prima
Alleen mijn front USB3 blijkt dus problemen te geven.
Duw ik hier een USB2 sticky in, werkt prima. Oftewel, mijn front-USB3 kan geen USB3 aan blijktbaar.
Heb het volgende systeem:
Asus Sabertooth 990FX
AMD FX-8120
Sapphire HD7950OC
8GB G.Skill Ripjaws
Corsair VX550w voeding
Fractal design Define R3 USB3.0 (zit ook zo'n blauw stekkertje op, USB3 connector voor het mobo)
Heb W7 met USB3 drivers.
Iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken? Ding heeft gewerkt op 75MB/s dus aan het apparaat ligt het denk niet. Zit te twijfelen of het software, moederbord of behuizing is.
Vind het wel verrot als ik iedere keer achter de PC moet zijn voor dat kabeltje.
Moest helaas die zijn, andere waren niet op voorraad en haast.
Nu het volgende probleem, ik sluit hem aan op mijn front USB3 connector. Disk gaat op rood (power on) en even later groen (connection). Echter kan ik hem in windows nergens terug vinden. Sluit ik hem aan op USB2, werkt het weer prima, kan er zo heen in verkenner.
Uiteindelijk diverse aansluitingen geprobeerd en kom tot de volgende conclusie:
Desktop1: Front USB3: geen gehoor
Desktop1: Front USB2: prima
Desktop1: Rear USB3: prima
Desktop2: Front USB3: prima
Alleen mijn front USB3 blijkt dus problemen te geven.
Duw ik hier een USB2 sticky in, werkt prima. Oftewel, mijn front-USB3 kan geen USB3 aan blijktbaar.
Heb het volgende systeem:
Asus Sabertooth 990FX
AMD FX-8120
Sapphire HD7950OC
8GB G.Skill Ripjaws
Corsair VX550w voeding
Fractal design Define R3 USB3.0 (zit ook zo'n blauw stekkertje op, USB3 connector voor het mobo)
Heb W7 met USB3 drivers.
Iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken? Ding heeft gewerkt op 75MB/s dus aan het apparaat ligt het denk niet. Zit te twijfelen of het software, moederbord of behuizing is.
Vind het wel verrot als ik iedere keer achter de PC moet zijn voor dat kabeltje.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW