Klapperende verbinding

Pagina: 1
Acties:

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik hoop dat ik mijn verhaal duidelijk krijg:

Mijn netwerk thuis is ingericht volgens bijgaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/1802/homenetwork.jpg

- Alle apparaten, op 1 na (100) krijgen een IP adres zodra ze aangesloten worden.
- De nummers zijn de laatste cijfers van het ip adres wat ze nu hebben, morgen kan het anders zijn
- De HP laptop maakt via mijn netwerk verbinding met het bedrijfsnetwerk, via ARCOT VPN
- Alles is bedraad, behalve de Wii en de eventuele smartphones
- Ik wil Wifi alleen aanzetten als ik het niet zonder kabel af kan (Smartphone die op mijn eigen netwerk moet zitten bijvoorbeeld, of de Wii die even aan het internet moet)

Wat gebeurt er. Zodra ik de Wifi aanzet op de Sweex router, dan begint de verbinding bij alle apparaten achter de hub te klapperen, dat wil zeggen, wel/geen/wel/geen verbinding. Dit gebeurt eigenlijk alleen bij de bovenstaande bezetting, en dan volgens mij met name als de HP verbinding heeft met het VPN.

Vragen:
- Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? (ik heb de hub al vervangen door een andere, en het probleem blijft)
- Heeft het zin om de aanwezige apparaten te voorzien van vaste ip-adressen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Sweex is kut, vervang door een fatsoenlijk merk.

Oh, en let op dat je niet op een van je laptops wireless en bedraad bridget.

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeR op 01-03-2012 15:44 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• VAnTurenhout
Ow... en hoe controleer ik dat laatste? en ik heb eventueel ook nog een Linksys router liggen , is dat minder, euh, erg dan een sweex?

edit: nee, dat bridgen is niet het geval..

[ Voor 14% gewijzigd door VAnTurenhout op 01-03-2012 15:52 . Reden: check voor bridged connectie ]

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Je kunt inderdaad eens je sweex door de linksys vervangen en kijken of het probleem dan is opgelost.
En ik neem aan dat het geen hub is maar een normale switch?
Verder zou je eens kunnen kijken of de bekabeling allemaal wel goed is al betwijfel ik of dat er wat mee te maken heeft maar dat kan.

Het kan ook zijn dat je switch kuren heeft maar ik denk nog steeds dat het je router is.

Aangezien je er toch nog een hebt liggen raad ik je aan om die gewoon te proberen.
Lijkt me geen kwaad te kunnen toch.
Als de linksys eventueel minder bereik heeft dan de sweex dan hang je de sweex aan de switch zonder enige pc eraan dan heb je een nieuw wifi netwerk als je dat nodig hebt.

Als je niet 2 namen wilt neem dan de zelfde naam maar op een ander kanaal.
Als de lnksys langzamer is of de sweex dan zal ik de netwerken wel een andere naam geven omdat je anders snelheids verlies hebt bij een router.
Mocht dat niet het geval zijn geef het dan indien gewenst de zelfde naam en wachtwoord wel zo makkelijk toch.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• VAnTurenhout
Even een update.....ik ben bezig de Linksys router te configureren, maar het blijkt dat deze standaard geen mogelijkheid heeft om een vast ip-adres aan een aangesloten pc/device uit te delen op basis van een MAC adres. Ik moet dus waarschijnlijk een nieuwe custom firmware gaan flashen...

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-02 22:08

TOYS

Zeg ik nie!!

om te testen is het even het belangrijkste of het werkt toch.. De dhcp reserveringen zijn bijzaak lijkt me.

Je zou ook je ubee de adressen kunnen laten uitdelen (indien dit geen modem is)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• VAnTurenhout
Ik heb de LinkSys eraan gehangen, maar ik vrees dat deze ook niet helemaal jofel is. Welliswaar heb ik hem geflashed met DDwrt, maar na even (lees: 5 minuten) gebruik, hangt het modem. Ik zie van te voren wel een sloot foute TX packages verschijnen , maar dat zegt me niet echt veel.

Ik heb nu alles devices met hun MAC adres aan een vast ip gekoppeld in de sweex, en net Wifi aangezet. Vooralsnog gaat het goed, maar ik kijk het even aan. Misschien ontstaan er problemen als ik met de TV echt op internet ga, of met de mediaplayer.. De smartphone kan nu wel op mijn Wifi connecten en alles blijft het nog doen. We zullen zien
Pagina: 1