Meerdere schermen aansturen / lastige opstelling

Pagina: 1
Acties:

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:28
Al meerdere malen heb ik een dwaaltocht gemaakt om een geschikte keuze te maken voor een videokaart.
Meerdere keren heb ik ook een kaart aangeschaft, maar niet altijd had ik hetgene wat ik wenste. Vandaar dit topic.

Voor een vergaderopstelling heb ik twee toshiba 46" schermen aan de wand gehangen. In deze vergaderruimte gaan wij ontwerpen maken samen met de klant. Omdat het niet ideaal is om met zijn alle naar 1 klein schermpje te kijken is de keuze gemaakt voor 2x 46"

Dit alles wou ik met dual video kaart aansturen. Op het ene scherm sketchup, op het andere scherm de informatiebronnen zoals internet e.d.

Nu wil de architect ook graag een scherm vlak voor zich hebben, omdat hij problemen verwacht met het vooruit kijken terwijl hij tekent.

Op het bureau willen wij geen dubbele schermen. Nu is het splitsen van HDMI niet het meest spannende maar, je krijgt een probleem. Hiervoor heb ik even een schema gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.inter-visie.com/got/desktop.jpg

Op het bureau kunnen we dus de helft van de desktop niet tonen, de architect kan dus zijn muis kwijt raken.
Concreet is dus mijn vraag weet iemand hiervoor een mooi oplossing.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
Als je de muis kwijt bent schuif je de muis toch even 2 cm naar rechts zodat hij weer tevoorschijn komt? :P

Ik zou sowieso scherm 1 in dit geval iets verder naar boven uitlijnen, zodat als je linksonder op de 'start' knop wil drukken, de muis niet naar het andere scherm toe springt..(omdat je muis soms iets doorschiet naar het linker scherm)

[ Voor 54% gewijzigd door SmiGueL op 02-03-2012 11:11 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:14
Dus je wilt op Scherm 2 en Desktop monitor hetzelfde beeld hebben? Begrijp ik dat goed?

Dan zou ik inderdaad Scherm 2 en Desktop Monitor splitsen via HDMI en Scherm 1 op een andere aansluiting aansluiten. Dan kun je inderdaad even je muis kwijtraken, maar met een goede scherm indeling zal dat niet snel gebeuren dunkt me zo.

[ Voor 58% gewijzigd door alex3305 op 01-03-2012 15:19 ]

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:28
alex3305 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:19:
Dus je wilt op Scherm 2 en Desktop monitor hetzelfde beeld hebben? Begrijp ik dat goed?

Dan zou ik inderdaad Scherm 2 en Desktop Monitor splitsen via HDMI en Scherm 1 op een andere aansluiting aansluiten. Dan kun je inderdaad even je muis kwijtraken, maar met een goede scherm indeling zal dat niet snel gebeuren dunkt me zo.
Ik wil inderdaad scherm 2 en een de desktop hetzelfde weer laten geven. Nu ik er over nadenk kan ik beter scherm 1 spiegelen.

Iemand nog andere ideeën

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Als je nou is allebij mirrort op de desktop monitor is overzichtelijker en kun je ook tewerk op de desktop

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:14
ionn schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:07:
Als je nou is allebij mirrort op de desktop monitor is overzichtelijker en kun je ook tewerk op de desktop
Waar in hell heb je het over? Je kunt niet allebei mirroren? Het zijn twee monitoren...

Wat wel kan is een dual screen oplossing voor zowel de klant als de ontwerper.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 14:34

KneoK

Not in a million lightyears

Je kunt in Windows de positie van je monitor/tv instellen, ik meen ook omhoog/omlaag. Als je de tweede monitor in Windows een stuk hoger instelt dan zul je op de linker tv en desktop monitor niet naar links of naar rechts kunnen met je cursor. Als je de rechter tv aan de bovenkant iets laat overlappen dan zit daar het punt waarop je cursor naar het tweede scherm gaat wat je dus bewust moet doen in plaats van per ongeluk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/orrt8a9Szum4D8ID5CB30bGf/full.jpg

Het uiteindelijk resultaat wat je op je schermen ziet is exact hetzelfde als wat je nu in je hoofd hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 02-03-2012 20:13 ]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
KneoK schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:10:
Je kunt in Windows de positie van je monitor/tv instellen, ik meen ook omhoog/omlaag. Als je de tweede monitor in Windows een stuk hoger instelt dan zul je op de linker tv en desktop monitor niet naar links of naar rechts kunnen met je cursor. Als je de rechter tv aan de bovenkant iets laat overlappen dan zit daar het punt waarop je cursor naar het tweede scherm gaat wat je dus bewust moet doen in plaats van per ongeluk:

[afbeelding]

Het uiteindelijk resultaat wat je op je schermen ziet is exact hetzelfde als wat je nu in je hoofd hebt.
Deze manier faalt dus behoorlijk omdat elke keer als jij een programma wilt sluiten, en je dus op het kruisje wilt drukken, dan schiet je muis door naar scherm 2 en ben je hem alsnog 'kwijt'.
Dan zou ik scherm 2 (aka: niet je hoofdmonitor) eerder linksboven zetten omdat je daar geen startknop, kruisje of desktop botton hebt zitten :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 14:34

KneoK

Not in a million lightyears

SmiGueL schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:52:
[...]

Deze manier faalt dus behoorlijk omdat elke keer als jij een programma wilt sluiten, en je dus op het kruisje wilt drukken, dan schiet je muis door naar scherm 2 en ben je hem alsnog 'kwijt'.
Dan zou ik scherm 2 (aka: niet je hoofdmonitor) eerder linksboven zetten omdat je daar geen startknop, kruisje of desktop botton hebt zitten :)
Jawel, dat snap ik wel, maar het gaat meer om het principe. Je kunt het scherm zetten waar je het handig vindt.

Als er alleen Sketchup draait op het eerste scherm dan heb je het probleem van de kruisjes natuurlijk ook niet echt.
Pagina: 1