Toon posts:

Opstelling voor geluid in keuken en bijkeuken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Graag had ik jullie mening en expertise aangesproken om tot een goede opstelling te komen in onze keuken + bijkeuken.

Even de situatie schetsen. Keuken wordt volledig vernieuwd en nu staat er een draagbare radio. Er komt in de keuken zeker een tablet-pc te liggen voor oa agenda, ...

Vraag is nu hoe we er voor kunnen zorgen dat we van dat radiotoestelletje af geraken. Ik zag twee mogelijkheden.

In aangrenzende living hebben we stereo met versterker staan. Kabel van versterker naar splitter en dan doortrekken tot in keuken en bijkeuken. Nadelen hiervan is dat je geluid hebt van dezelfde bron als in de living (kan je geen twee verschillende dingen beluisteren) en voor er iets aan te veranderen moet je telkens de living in.

Andere mogelijkheid is om te werken via de tablet. Deze heeft een 3.5mm geluidsuitgang. van hieruit naar geïntegreerde versterker en dan naar luidsprekers. Of zie ik iets over het hoofd ?

Mijn vraag bij deze laatste opstelling is echter hoe het zit met de geluidskwaliteit. Is deze veel slechter omdat je van een 3.5mm vertrekt dan wanneer je het signaal binnenkrijgt vanop de kabel?

Alvast bedankt

Verwijderd

Sonos? Draadloos, en te bedienen vanaf de tables

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je het echt goed wilt doen: een receiver met multiroom functionaliteit. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Sowieso snap ik het probleem niet echt...heb je enig idee hoe irritant het kan zijn om in twee aangrenzende vertrekken twee verschillende dingen door elkaar te horen?
Als ik jou was zou ik gewoon twee speakerkabels (L/R) naar je keuken trekken. Wat je er dan in de huiskamer op aansluit kun je nog altijd zelf weten.
Losse tablet zou ik niet gebruiken, die loopt toch alleen maar leeg, daar wordt je niet vrolijk van.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:02:
Als je het echt goed wilt doen: een receiver met multiroom functionaliteit. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Sowieso snap ik het probleem niet echt...heb je enig idee hoe irritant het kan zijn om in twee aangrenzende vertrekken twee verschillende dingen door elkaar te horen?
Als ik jou was zou ik gewoon twee speakerkabels (L/R) naar je keuken trekken. Wat je er dan in de huiskamer op aansluit kun je nog altijd zelf weten.
Losse tablet zou ik niet gebruiken, die loopt toch alleen maar leeg, daar wordt je niet vrolijk van.
living en keuken kunnen fysisch van elkaar gescheiden worden door de deur dicht te doen. Vaak is het zo dat in de keuken een andere radiopost opstaat dan in de living waarbij de deur toch al toe is. Door 2 kabels naar de keuken te trekken verlies ik de mogelijkheid om een andere post te kiezen.

Het gebruik van de tablet zou hiervoor een oplossing kunnen zijn. De bedoeling is toch dat deze in de keuken blijft en maar weinig voor andere dingen gebruikt zal worden.

Heb je zicht op de geluidskwaliteit vanuit de tablet tov onze huidige analoge radio ?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hou het dan simpel; Verwerk een paar actieve speakers met 3.5mm jackplug in de keuken. Draai op een server op je netwerk een of andere mp3-server (ben ik niet bekend mee, bestaat zeker wel) en stream ze naar je tablet.
Of, nog beter, koop zo'n simpel mini-pctje voor in een stopcontact en sluit die op de speakers aan, ze daar de mp3 server client op en bedien die vanaf je tablet.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 15:45
Ik zou ook gaan voor Sonos, hier in de tandartspraktijk hebben we het ook en het is echt ideaal. Per kamer gewoon kunnen regelen welke muziek je wilt inclusief volume.
Of juist een zone aanmaken zodat overal hetzelfde speelt.

Onze patiënten zijn er ook super blij mee, die vragen we, zeker bij langere behandelingen welke muziek ze willen. 2 keer klikken en het is geregeld.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:39

Sick Nick

Drop the top!

Andere oplossing is een WiFi speaker (of eventueel bluetooth maar WiFi werkt lekkerder). Die zet je gewoon neer en via DLNA vanaf je telefoon/tablet lekker muziek afspelen. Handig, draadloos, compact en simpel te gebruiken.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Weet niet wat voor tablet je op het oog hebt maar als het een iPad is zou je ook gewoon actieve speakers kunnen kopen en daar een Airport Express aan kunnen hangen. Dan kan je via AirTunes gewoon muziek streamen naar de speakers. Werkt best leuk :).

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Sick Nick schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:18:
Andere oplossing is een WiFi speaker (of eventueel bluetooth maar WiFi werkt lekkerder). Die zet je gewoon neer en via DLNA vanaf je telefoon/tablet lekker muziek afspelen. Handig, draadloos, compact en simpel te gebruiken.
Heb ik toen wel beetje naar gezocht maar kon niet echt mooie producten vinden, jij toevallig tips? :)

Verwijderd

Topicstarter
MaximusTG schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:14:
Hou het dan simpel; Verwerk een paar actieve speakers met 3.5mm jackplug in de keuken. Draai op een server op je netwerk een of andere mp3-server (ben ik niet bekend mee, bestaat zeker wel) en stream ze naar je tablet.
Of, nog beter, koop zo'n simpel mini-pctje voor in een stopcontact en sluit die op de speakers aan, ze daar de mp3 server client op en bedien die vanaf je tablet.
Heb je een suggestie voor een degelijke actieve luidspreker?

En zijn er nadelen aan om 4 luidsprekers aan te sluiten op die ene jackplug ?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Actieve speakers; dat zijn de meeste pc-speakers. Ingebouwde versterker. Moet je zelf even kijken voor welke prijs/budget je wil gaan. In feite kan je zo je op deze manier een systeem bouwen dat lijkt op wat zo'n Wifi-speaker kan.
Alleen zijn die volgens mij erg duur.

Als je dan een set van 4 speakers (of 6, 4 surround, 1 center en een subwoofer) koopt zie ik niet waarom je de tablet daar niet direct op zou kunnen aansluiten. Volume van de tablet niet te hoog zetten, en met de speakers versterken.

Wat je dan dus hebt is een losse plug liggen waar je de tablet op aansluit. Dat kan je dan dus uitbreiden door een klein pctje met een netwerkaansluiting (LAN of WLAN) op de speakers aan te sluiten en die via het netwerk te bedienen met de tablet.

Of je koopt zo'n kant en klaar systeem dat van het netwerk kan streamen. Kost je alleen wat meer, maar is wel makkelijker.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:16
Ik heb dit in mijn badkamer: http://www.mooihe.nl/mooi...l42arkpefrpcfkdurajljl4m3

Kan natuurlijk ook in de keuken gebruikt worden en nergens draden in het zicht. De afstandbediening is namelijk 2 weg infrarood.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:39

Sick Nick

Drop the top!

McVirusS schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:40:
[...]

Heb ik toen wel beetje naar gezocht maar kon niet echt mooie producten vinden, jij toevallig tips? :)
Afbeeldingslocatie: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/electronics/cat5400/Sony/wirelessTech_image1._V161544151_.jpg

Die kleine NS300) is op zich leuk omdat het amper ruimte in neemt, geluid is op zich redelijk maar verwacht geen dikke bas ofzo. Die grotere (NS400) is echt indrukwekkend qua geluid, je moet m wel kwijt kunnen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
MaximusTG schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:19:
Actieve speakers; dat zijn de meeste pc-speakers. Ingebouwde versterker. Moet je zelf even kijken voor welke prijs/budget je wil gaan. In feite kan je zo je op deze manier een systeem bouwen dat lijkt op wat zo'n Wifi-speaker kan.
Alleen zijn die volgens mij erg duur.

Als je dan een set van 4 speakers (of 6, 4 surround, 1 center en een subwoofer) koopt zie ik niet waarom je de tablet daar niet direct op zou kunnen aansluiten. Volume van de tablet niet te hoog zetten, en met de speakers versterken.

Wat je dan dus hebt is een losse plug liggen waar je de tablet op aansluit. Dat kan je dan dus uitbreiden door een klein pctje met een netwerkaansluiting (LAN of WLAN) op de speakers aan te sluiten en die via het netwerk te bedienen met de tablet.

Of je koopt zo'n kant en klaar systeem dat van het netwerk kan streamen. Kost je alleen wat meer, maar is wel makkelijker.
alvast bedankt voor de nuttige antwoorden. Ben nu al wat op zoek gegaan naar luidsprekers die zouden passen maar vind voorlopig alleen maar opbouw-modellen.

Heb je weet van actieve inbouwluidsprekers? of zijn de beschikbare modellen allemaal passief waardoor we nog een versterker nodig hebben ook ?
Pagina: 1