NAS to NAS Rsync backup

Pagina: 1
Acties:

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-01 15:56
Hallo,

Ik probeer een netwerkback-up te realiseren.
Ik heb een D-Link DNS-320 en een Synology DS211j. Ik heb op beide apparaten de back-upservice gestart.

Ik probeer een back-up te laten wegschrijven van de Synology naar de D-Link. Bij de D-Link moest ik bij het starten van de back-upservice een wachtwoord invoeren. Bij de Synology hoeft dit niet.

Mijn probleem is nu dat als ik een taak aanmaak dan vraagt de Synology om een username, terwijl er alleen een wachtwoord moest worden ingevoerd bij de D-Link.

Ik heb root en rsync als gebruikersnaam geprobeerd samen met de inloggegevens om de NAS te kunnen beheren, maar dit hielp niet. De test van de netwerkverbinding slaagt. Zit ik nu met een probleem met twee apparaten die niet compatibel met elkaar zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Nfear op 01-03-2012 14:49 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-01 11:20

Shuriken

Life is all about priorities

nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Shuriken op 01-03-2012 17:54 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Over welk protocol laat je de rsync operatie lopen?
Ik roep maar wat mogelijkheden die zo in me opkomen: NFS? SSH (SFTP)? Of maak je gebruik van de rsync daemon?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Nfear
Volgens mij heeft de Synology alleen een FTP functie.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dan denk ik dat het slim is om voordat je aan de slag gaat met naar oplossingen te zoeken eerst uit te zoeken wat de opties zijn. Welke protocollen worden ondersteunt door beide apparaten?
Als je dat weet kun je een keuze maken voor een protocol en specifiek daarvoor de mogelijkheden bekijken hoe je daarover je backups kunt uitvoeren.

rsync heeft voor zover ik weet geen ondersteuning voor FTP, want rsync is zijn eigen protocol. Mogelijk kun je een externe agent gebruiken om rsync daarover te laten tunnelen, net zoals je met SFTP zou doen door ssh als agent te gebruiken. Maar ik zou zo snel geen geschikte weten.

Als het over FTP moet ken ik een tooltje genaamd lftp. Die heeft ingebouwde mirror functionaliteit die je kunt benutten om makkelijk een directory te synchroniseren. Kort voorbeeld te vinden op http://rajaseelan.com/2011/12/20/rsync-over-ftp/
Maar ik weet niet of je op de Synology lftp kunt installeren of dat iemand er misschien een package voor heeft gemaakt.
Over FTP zijn verder nog wel meer opties om je bestanden te mirroren als lftp geen optie is, daar kun je naar zoeken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 02-03-2012 11:40 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Nfear
Het probleem is dat de backup-service van de Synology een username en een wachtwoord vereist, terwijl de D-Link alleen een wachtwoord vereist. Volgens mij kan de D-Link alleen een back-up via Rsync laten uitvoeren. Op de Synology heb ik ftp openstaan, maar de D-Link laten verwijzen naar deze werkt niet.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:25
Je kan via ssh op de synology ook een rsync job aanmaken? Zelf heb ik een scriptje wat elke dag synced naar een rsync target op mijn synology.

• Nfear
Ik heb op de Synology FTP open gezet, en de D-Link heeft de functie om mappen van FTP-sites te kunnen downloaden met een planning-functie. Als het goed is wordt nu wekelijks een back-up gemaakt.

[ Voor 133% gewijzigd door Nfear op 02-03-2012 13:46 ]

Pagina: 1