Facebook fans - permanente korting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurjenK
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11-2014
Ik ben op zoek naar een manier om Facebook Page Fans te koppelen aan een (permanente) korting. Dus, een gebruiker die onze Facebook page heeft geliked, krijgt bijvoorbeeld standaard 4% korting op een aankoop/boeking.

Nu ben ik op zoek geweest naar mogelijkheden om het bovenstaande zo simpel mogelijk te integreren. Idealiter zou je de emailadressen van de Facebook Fans uitlezen en een korting van 4% geven zodra ze met datzelfde email adres een order plaatsen. Helaas, en ook logisch, geeft Facebook niet de email adressen vrij van je Facebook Fans.

Ik heb even gekeken naar wat mogelijkheden, en kwam het volgende tegen;

1. Werken met promo-codes; zodra een gebruiker de Facebook Page liked, krijgt hij/zij een promo-code toegewezen die elke keer kan worden ingevoerd tijdens het plaatsen van een order op je website. Technisch redelijk gemakkelijk om te implementeren. Maar het is natuurlijk wel een soort van schijn-connectie. Voor hetzelfde geldt noteert diegene de promo-code, unliked weer, en kan toch gebruik maken van de korting. Ook kan de promo-code worden verspreidt via andere kanalen, wat dus inhoud dat de korting niet exclusief voor Fans blijft voorbehouden. Al met al niet echt een ideale optie.

2. Gebruik maken van de Facebook Connect, wat inhoudt dat de account op de website wordt gekoppeld aan een gebruiker z'n Facebook account. Zo kan het boekingsysteem zien wanneer een gebruiker de Facebook Pagina geliked heeft, en dus een korting toekennen aan alle boekingen die worden gemaakt. Volgens mij (please correct me if I'm wrong!), moet dit technisch mogelijk zijn. Echter, aan deze optie kleven ook nadelen. Technisch is het allemaal moeilijker te implenteren, en vergt meer tijd en mankracht. Wat een groter nadeel in mijn ogen is, is dat het de drempel voor een gebruiker veel hoger ligt. Persoonlijk koppel ik mijn Facebook account niet graag snel aan een account op een website. Daarnaast schiet het z'n doel ook een beetje voorbij; iemand hoeft alleen een Facebook Fan te zijn om gebruik te kunnen maken van een (kleine) korting. Een complete account integratie is dus eigenlijk een stap te ver.

Heeft iemand ideeen over hoe je zoiets anders kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:51
Ik ben normaal nooit met dit soort zaken bezig maar ik denk gewoon even mee. Excuse me if i'm wrong.

Kan je die promo codes niet automatisch genereren bij het liken van een page? Zo krijg je dus elke keer een unieke promo code. Als een gebruiker dan een promo code invoert bij een bestelling kan je hem dan koppelen aan die gebruiker in je eigen systeem. Als hij dan die pagina unliked kan je eventueel ook kijken of zo'n promo code te disablen is o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad: Facebook Connect zou voor tenminste mij een reden zijn om jouw site juist te mijden :+

Unieke promo-codes, 1x laten activeren en blijven monitoren.

Great minds think alike :P

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 01-03-2012 14:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurjenK
Ah, dat is inderdaad wel een goede oplossing, en volgens mij moet dat ook wel kunnen.

- Unieke Promo-code wordt gegeven aan een gebruiker (met een Facebook Profile ID, welke gewoon publiekelijk beschikbaar is).
- Profile ID liked jouw Facebook Page (ID), deze connectie kan je, als ik het goed begrijp, hier checken.
- Unieke Promo code wordt ingevoerd door de gebruiker (=Profile ID), in de Website account, waarmee de Website account wordt gekoppeld aan de unieke Promo code, en dus aan Profile ID.
- Dan check je of de Profile ID (die gelinkt is aan unieke Promo code), nog is gelinkt aan de Facebook Page ID --> if true --> korting!

Belangrijk is dus dat je alle profile IDs van je Facebook Fans moet kunnen uitlezen, en volgens mij moet dat kunnen. Daarnaast moet je weten welke unieke promo code je geeft aan welke Facebook Fan. Dit laatste kan nog wel eens lastig worden, want ik vrees dat je daar een Facebook app voor moet gaan bouwen, wat weer een extra toestemming van een gebruiker zou betekenen, en dat wil je eigenlijk voorkomen. Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

(zoals je misschien merkt, weet ik maar tot op een bepaalde hoogte wat van de technische mogelijkheden zijn, dus als je iets ziet wat hierboven technisch niet zou kunnen, meld het alsjeblieft! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Helpt dit misschien? http://www.involver.com/applications/ :).
Helemaal onderaan te pagina staat Klout Coupons, daar moet je maar even naar kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurjenK
Klout Coupons ziet er interessant uit. Enig idee wat zoiets kost? Echter, er zit nog een nadeel aan; je moet wel overstappen op Involver. Niet dat Involver geen goede tool is (integendeel, het ziet er zeer professioneel uit), maar het is een beetje een oversized oplossing voor hetgeen je wilt oplossen. Daarnaast, hoeveel kost Involver eigenlijk? "Contact for pricing"; wat natuurlijk schreeuwt dat de prijs niet mee zal vallen, zeker niet voor een klein bedrijf. Daarnaast is het nog maar de vraag of je Klout Coupons kan integreren met je eigen systeem.

Om zelf zoiets simpels te ontwikkelen zoals omschreven in de vorige posts lijkt me simpeler. Vraag is, is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:09

samo

yo/wassup

Timons106 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:07:
Helpt dit misschien? http://www.involver.com/applications/ :).
Helemaal onderaan te pagina staat Klout Coupons, daar moet je maar even naar kijken :).
Ze hebben ook "Coupons" staan. Ik ben toch wel erg benieuwd hoe ze dit werkend hebben. Val je niet uiteindelijk bijna altijd terug op een systeem zoals Craven voorstelt?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Pagina: 1