Toon posts:

Probleem met audio ingang, slecht contact.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel raar. Ik heb altijd mijn speakers aangesloten op mijn Macbook maar sinds vandaag lijkt het stekkertje geen goed contact meer te maken waardoor ik dus een laag volume heb en het geluid mono is, je kent het wel als je zo'n stekkertje er half in steekt. Heb de speakers vervolgens aangesloten op mijn mp3 speler en dit werkte wel. Heb vervolgens mijn koptelefoon aangesloten op mijn Macbook en dit werkte ook. Oftewel, zowel de ingang als de stekkers lijken te functioneren alleen in het specifiek geval dat ik de stekker van mijn speakers aansluit op mijn Macbook werkt het niet. Wanneer ik het stekkertje met de hand een paar millimeters terugtrek komt het geluid terug maar wanneer ik de stekker los laat verbreekt het contact weer.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit probleem en zo ja, wat hebben zij er aan gedaan? Zit er aan te denken om het stekkertje van mijn speakers maar te vervangen (hoewel deze dus wel werkt op andere apparaten zoals mijn mp3 speler). Kan er ook mee naar de winkel maar de kans is dus vrij groot dat wanneer zij het daar testen met een willekeurig stekkertje het wel gewoon werkt (is immers ook het geval wanneer ik mijn koptelefoon aansluit). Het probleem lijkt me in ieder geval niet in de software te liggen, of ik moet iets over het hoofd zien? Heb voor de zekerheid de Macbook herstart en de PRAM en NVRAM gereset maar dit mocht ook niets baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:35
Hey

ik heb geen rechtstreekse ervaring met dit soort problemen, maar je kan altijd een kort "verlengkabeltje" kopen voor je speakers, zodat het een ander/nieuw plugje is.

Het kost je amper iets, en het is niet iets wat je zal storen. Misschien dat iemand anders wel wat weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Ik denk dat je inderdaad het beste kan proberen wat hierboven staat. Is het stekkertje van je speakers niet iets verbogen o.i.d.? Heb hier een soortgelijk probleem gehad: stekker deed het prima op mijn PC, kraakte op mijn Macbook. Dit stekkertje was iets verbogen. Heb er uiteindelijk een nieuwe mini-jackstekker aangesoldeerd, daarmee was het probleem opgelost.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |