Blauwe ledjes doen het niet, hoe kan dat??

Pagina: 1
Acties:

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Topicstarter
Ik van delyver, blauwe ledjes besteld eerst had hij 3mm gestuurd, maar deden hget niet.
later 3 van 5mm, deden het ook niet.
Waar kan het aanliggen, ik heb ze uitgetset op 3v. Of zit hij me te naaien??

Verwijderd

Heb je ze wel goed aangesloten? Anode en Kathode (Ezelsbruggetje KNAP --> Kathode Negatief, Anode Positief)

Verwijderd

Verkeerd aan gesloten ofzo. Delyver naait je echt niet...

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Topicstarter
tuurlijk heb ik ze goed aangesloten;)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:53

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hm ook niet zwart uitgeslagen? >:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
welke spanning ?

Verwijderd

[eigenlijkofftopic]
Delyver, is dat net zoiets als Conrad, en zo ja heeft Delyver ook een webpagina waarop je kunt bestellen?
[/eigenlijkofftopic]

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02
Ik hoop voor jou dat je die 3V wel over een weerstand in serie met het LED-je gezet hebt... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:46

peeweeherman

energieleverend.nl

Op zaterdag 24 maart 2001 16:00 schreef Mr_Atheist het volgende:
Ik hoop voor jou dat je die 3V wel over een weerstand in serie met het LED-je gezet hebt... :)
Ik ben er bang voor >:)

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• Cheezus
  • Laatst online: 18:21

Cheezus

Luiaard

Op zaterdag 24 maart 2001 16:00 schreef Mr_Atheist het volgende:
Op 3V doet een LEDje het ook wel prima anders (brandt heel vel!) alleen is het niet echt bevordelijk voor de levensduur (15 seconden?). :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:49
Hmmz, ja ... en dan weet je ook meteen hoe een verbrande LED ruikt :) ... hééééérlijk luchtje :Y) NÒT !!

*D

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:36

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hoe heb je ze aangesloten? Als je ze paralel hebt gezet aan je huidigge leds, dan werken ze niet. Een blauw ledje heeft namelijk een iets hogere weerstand dan een rood, geel of groen ledje. Stroom kiest altijd de weg met de minste weerstand, en dat is dan door de andere ledjes. Je moet dus je oude ledjes er af slopen willen ze het niet doen.
Oh ja.... Blauwe ledjes kunnen maximaal 5 volt hebben, dus opgeblazen heb je ze nog niet.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Het kan best dat het ledje pas bij een hogere spanning gaat branden. Sluit 'm eens met een weerstand van 470 Ohm aan op 12V dan moet hij het zeker doen. En vergeet niet dat die dingetjes een polariteit hebben ;)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Op zaterdag 24 maart 2001 15:42 schreef TheClown het volgende:
[eigenlijkofftopic]
Delyver, is dat net zoiets als Conrad, en zo ja heeft Delyver ook een webpagina waarop je kunt bestellen?
[/eigenlijkofftopic]
Zoiets, maar niet helemaal. Delyver is gewoon een van die gasten die hier vaak ronddwaalt :P
Pagina: 1