CSS bug met display?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 15:38
Hallo beste mensen,

Ik ben op dit moment een lay-out aan het ontwerpen voor een website in Umbraco. Ik ben niet echt een lay-outontwikkelaar maar het is m'n stage en ik doe wat ze vragen, en bovendien leer ik heel wat bij.

Nu heb ik hier zitten prutsen om een CSS drop-down menuutje te maken en dit is uiteraard gelukt.

Alles werkt en ziet er uit zoals ik wil, MAAR (natuurlijk, toch?) als ik in m'n menu op "Home" sta, dan werkt mijn dropdownmenu wel nog, maar dan verbergt ie zich gelijk wanneer ik hover over de tekst in de subitems.

Hoe ziet m'n menu er uit:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/24dq7w6.png

CSS staat hier.
En een voorbeeldje van de HTML output vind je hier.
(Bij de HTML verandert de class van de huidige pagina naar "current". Dus dit is de HTML als je je op "home" bevindt, indien je navigeert naar bvb Te koop, dan krijgt die <li> de tag current.)

Als ik me op gelijk welke andere pagina dan "Home" bevind, dan blijven de drop downs under "Te Koop" en "Te Huur" staan als ik over hun subitems hover.

Als ik eerst naar "Home" navigeer, en ik hover bijvoorbeeld over "Te Koop", dan verschijnt de menu, ik kan met mijn muis er over hoveren, hij herkent dat ik hover over een <li> en past de juiste css toe (subitem donkerder maken), maar als ik hover over de tekst in de subitem verdwijnt hij meteen!

Ik ga gelijk proberen de website op m'n IIS te zetten zodat ik het kan tonen.

Ik zit op m'n stage en zit hier niet graag uren te zoeken op een (denk ik) heel simpele fout. Vandaar vraag ik het hier eens.. Ik probeer ondertussen nog wat oplossingen, maar het lijkt mij echt onlogisch wat er gebeurd.

Alvast bedankt!
Christophe,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Als je de ul's nest zoals het hoort, en je plaatst een css-hover op de omliggende li, dan blijft het menu open ook als je over het uitklapmenu gaat.

Standaard suckerfish-principe (als dat nog zo genoemd mag worden :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
Maar, ik heb het even gegoogled, en ik heb mijn ul's toch zo genest? Ik zie het verschil niet.. Ik heb nu wel mijn klasse "sub" en "home" uit de tags gehaald, maar nog steeds geen oplossing.

Het werkt dus wel zoals het moet. Enkel als ik me op "Home" bevind, dan werkt het niet. En ik wil maar niet zien wat mijn huidige pagina er kan mee te maken hebben hoe mijn CSS werkt..

[ Voor 33% gewijzigd door m1dnigh7 op 01-03-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wil je even een uitgeklede testcase online plaatsen? Of desnoods op http://jsfiddle.net/ zodat het wat makkelijker na te kijken valt :)

En in welke browser(s) heb je dit fenomeen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
Achzo, dat is wel héél handig zeg!

Ik heb het er in geplaatst, en het ziet er uit zoals het er zou moeten uitzien, maar er is 1 probleem:

Het werkt! Ik moet het dus niet in de CSS gaan zoeken blijkbaar.

Ik heb het getest in IE9 en FF 10.0.2. En beide browsers geven hetzelfde resultaat.

http://jsfiddle.net/8BSbZ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Je hebt 1 probleem en dat is dat het werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
Inderdaad. Ik heb de exacte code in JSFiddle geplakt, en daar werkt het naar behoren. Maar in mijn Umbraco werkt het dus niet. Nog steeds het hierboven omschreven probleem.

Dat wil zeggen (volgens mij) dat de CSS wel degelijk correct is, en ik het elders zal moeten zoeken. Ik ga op pad!

Nu heb ik er eentje gemaakt maar dan met ALLE CSS die geladen wordt in mijn masterpage, én alle html die ik c/p uit de broncode. En nog steeds werkt het.
(Ik heb de Developer toolbar gebruikt om alle css code te zien die in gebruik was)

Dat zie je hier

[ Voor 34% gewijzigd door m1dnigh7 op 01-03-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zonder dat we dan kunnen vergelijken met de niet-werkende versie wordt het lastig om iets bepalen. Misschien een javascript dat in de weg zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Heb ooit hetzelfde probleem gehad, toen was het probleem een CSS regel die het hoofdmenu beïnvloedde, en wel zo dat er een klein beetje ruimte ontstond tussen het hoofdmenu en de submenu's.

Het probleem wat dan ontstaat is dat je zodra je op die tussen ruimte staat, je niet meer hovert, en hij dus inklapt.
Kijk daar dus eens naar, ook al is de kans klein dat het dit keer ook het probleem is.

Staat je Umbraco al online? Mogen we kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
Hey beste mensen,

Sorry voor mijn laattijdig antwoord, maar ik had beslist die home button z'n zin te laten doen aangezien het niet echt prioritair was.

Nu heb ik de site verder en verder uitgewerkt, en het is gewoon vanzelf gestopt.

Het enige wat ik veranderd heb aan het menu, zijn links die toegevoegd zijn aan de <il>'s in de sub menu's. En daarmee was het klaar. Ik heb er uiteindelijk niet echt een verklaring voor, dus aan wie hier terechtkomt omdat hij ook dat probleem heeft, mijn excuses..

Alvast bedankt beste Tweakers!! (ps: Ik heb de umbraco nog niet online kunnen zetten daar mijn installatie van sql server 2008 R2 geen installatie van management studio heeft gedaan, dus ik moet vanavond thuis even verder kijken!)
Pagina: 1