Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beveiliging Laptop dmv software

Pagina: 1
Acties:

• soetie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 12:28
Hi,

Ik ben op zoek naar een goede softwarematige beveiliging van een hardeschijf i een laptop.

Ik zie wel diverse varianten:
Bitlocker, Truecrypt.
McAfee Eindpoint Encryption.
securenotebook.

maar wat is nu de juiste en de beste om te gebruiken?

wie heeft er ervaring mee?

Ghanz

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Truecrypt kun je gebruiken voor je partities waar je data op staat (dus NIET je OS). Datzelfde doet Bitlocker eigenlijk alleen is de encryptiemethodiek van Truecrypt sterker volgensmij.

Zorg voor een goede virus scanner / firewall software combinatie.

Je kunt ook kijken naar software die je boot OS versleutelen en pas unlocken als je een password opgeeft.

Finaldefence is een applicatie die zoiets doet, echter ik heb hem ooit getest en hij deed niet helemaal wat ik wilde. Je moet een password opgeven voor hij je OS inlaadt, als je 3 keer het verkeerde wachtwoord opgeeft wordt de laptop geblokkeerd en sloopt de software de MBR van je hard disk. Zij denken daarmee je laptop te beveiligen van ongeautoriseerde toegang tot data, echter wij weten allemaal dat een MBR snel te repareren is.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• soetie
Bedankt voor je supersnelle reactie

het gaat er dus om dat er diverse laptops zijn met gevoelige informatie (1 harde schijf, 1 partitie)

Dus ja wat is dan de beste versleuteling, Wil dus graag dat alles goed beveiligd is incl os.
Dat als de laptop gestolen word de data niet zomaar op straat ligt

De andere optie die je noemt ga ik eens bekijken\

Ghanz

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

soetie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:03:
Bedankt voor je supersnelle reactie

het gaat er dus om dat er diverse laptops zijn met gevoelige informatie (1 harde schijf, 1 partitie)

Dus ja wat is dan de beste versleuteling, Wil dus graag dat alles goed beveiligd is incl os.
Dat als de laptop gestolen word de data niet zomaar op straat ligt

De andere optie die je noemt ga ik eens bekijken\
Zorg ervoor dat je de software eerst even goed test, uit mijn tests met de versie van toen is gebleken dat het niet werkte. De beveiliging zelf is wel goed maar het blokkeren van de harde schijf niet. Je kunt bij de leverancier een licentie krijgen om te testen als je die aanvraagt

All-Round nerd | iRacing Profiel

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

soetie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:03:
De andere optie die je noemt ga ik eens bekijken
w4rguy in "Beveiliging Laptop dmv software" zegt toch al dat het heel makkelijk is te omzeilen?

Er is natuurlijk veel meer nodig voor een goede beveiliging dan enkel encryptie. Malwarescanners, patchen, goede instellingen, goede rollen/rechten, goed beheer, backuppen, etc. Encryptie is leuk maar als iemand gewoon niet uitlogt of foute warez download heb je er niets aan. Maar goed, dat is een andere discussie.

'Wat is de beste' is altijd en ook voor dit onderwerp een te simpele vraag. Dan is het antwoord: "geen laptop, en wel een stalen kabel om de PC aan een betonnen paal vast te maken".

Wat zijn je wensen, eisen, beoogd gebruik? Wil je bijvoorbeeld een paar files encrypten of de hele partities? Centraal beheer (en wipe?) of niet? Welke OS'en? Etc. En je noemt zowel gratis als betaalde software, wat is je budget: 0, 10, 100 of 1000 per laptop / per jaar? Ik neem aan dat je al wat reclame / whitepapers / documentatie hebt gelezen en dus al een beeld hebt van wat wel/niet kan. Anders moet je dat doen voor je de vraag stelt.

Wat zie je zelf aan relevante eigenschappen en sterke/zwakke punten aan de verschillende opties die je noemt?

Kortom: er is (ook hier op GoT) al heel wat te vinden. Het lijkt me goed als je zelf even wat meer inbrengt. Zie ook je eerdere topics-met-slotje... ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
w4rguy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:01:
Truecrypt kun je gebruiken voor je partities waar je data op staat (dus NIET je OS). Datzelfde doet Bitlocker eigenlijk alleen is de encryptiemethodiek van Truecrypt sterker volgensmij.

Zorg voor een goede virus scanner / firewall software combinatie.

Je kunt ook kijken naar software die je boot OS versleutelen en pas unlocken als je een password opgeeft.

Finaldefence is een applicatie die zoiets doet, echter ik heb hem ooit getest en hij deed niet helemaal wat ik wilde. Je moet een password opgeven voor hij je OS inlaadt, als je 3 keer het verkeerde wachtwoord opgeeft wordt de laptop geblokkeerd en sloopt de software de MBR van je hard disk. Zij denken daarmee je laptop te beveiligen van ongeautoriseerde toegang tot data, echter wij weten allemaal dat een MBR snel te repareren is.
truecript kan ook je os encripten. super handig en werkt gewoon stabiel

virus problemen? ga over op linux!

Verwijderd

Het beste om te gebruiken bestaat niet. Neem alle commentaren hierboven want het is niet duidelijk wat je nu wilt bereiken en wat voor doel je hebt. Beveiliging is tenslotte zo sterk en veilig als de gebruiker die erachter zit.

• soetie
Toch nog even een reactie.
Diverse partijen geraadpleegd en info opgevraagd

Mogelijkheden tot nu:
Sophos safeguard enterprise
Mcafee endpoint encryptie
Safenet Driveprotect
Drivelock

prijzen liggen allemaal rondom dezelfde koers, dus dat maakt niet uit, Iemand verdere ervaring met deze tools?
Heb nu toch voorkeur voor drivelock of de welbekende (safeboot) mcafee!

Ghanz

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
http://revision3.com/
Zoek op "secure laptop"
Hak5 is ook een goede show waar veel over beveiligen gepraat wordt, en wat mogelijk si, en wat je hier aan kunt doen.

• soetie
Dank voor je antwoord heb ik inmiddels gedaan erg interessant,

nu blijft alleen de vraag een beetje wat ga ik kiezen,
Volgens mij ligt het redelijk dicht bij elkaar allemaal:
mcafee, drivelock en driveprotect.

Verder nog iemand ervaring hiermee?

Ghanz

Verwijderd

Eisen nader toelichten is handig om een volledig advies te kunnen geven.

In ieder geval niet in zee gaan met McAfee vanwege te hoge licentiekosten voor weinig kwaliteit en slechte support. Bitlocker is eenvoudig te breken vanwege password-recovery 0day's die zo goed als overal te koop zijn. TrueCrypt biedt een hele sterke beveiligingoptie, maar is niet echt in een grote business te gebruiken. Neem anders contact op met Fox-IT. De medewerkers daar zijn meestal wel behulpzaam.

Zoals F_J_K al zei, encryptie is eenvoudig te omzeilen als de gebruiker niet voldoende kennis heeft of nalatig is met het gebruik van de apparatuur; denk aan cold boot attacks, hardware-keyloggers, MITM attacks en dergelijke. Geen enkele softwarematige beveiliging is opgewassen tegen de fouten die de menselijke factor met zich meebrengt.

Ik weet niet hoever jouw budget reikt en wat je precieze doeleinden zijn, maar je zou je beveiliging bijvoorbeeld kunnen laten testen door bedrijven die EDP-auditing teams in huis hebben. ;) Denk aan E&Y, KPMG etc.

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11 11:49

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Het grote bedrijf waar ik voor werk gebruikt GuardianEdge. Helemaal top moet ik zeggen.

CBD olie kopen , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

soetie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:14:
Dank voor je antwoord heb ik inmiddels gedaan erg interessant,

nu blijft alleen de vraag een beetje wat ga ik kiezen,
Volgens mij ligt het redelijk dicht bij elkaar allemaal:
mcafee, drivelock en driveprotect.

Verder nog iemand ervaring hiermee?
offtopic:
Waarom die? Zou je wat beweegredenen en aandachtspunten / redenen voor twijfel kunnen geven?

Op deze manier is het zo eenrichtingsverkeer en dat is natuurlijk niet de bedoeling van een forum. We (=iedereen die met je mee wil denken) zouden het in dat kader ook waarderen als je feedback geeft als je genoeg info hebt. Nu na twee weken terugkomen komt zo jammer over terwijl je dat vast niet zo bedoelt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik durf te zeggen dat ik erg veel ervaring heb met sophos safeguard enterprise.. Als je meer dan enkele laptops (lees : tientallen) dan zou ik de keuze wel weten. Dit is overigens een utimaco product. Wellicht ken je die naam wel..

Maar wat is de scope. Is er een gedegen risico analyse gedaan? Wat is de impact van het verlies van data. Is dat puur commercieel of zit er nog wat anders achter. Overheden en sommige instellingen moeten soms voldoen aan bepaalde regels. Hoe is dat bij jullie?

• soetie
Mcafee vanwege bekendheid en vanwege al mee gewerkt te hebben
Drivelock vanwege de goede interface en de bijbehorende demo.
Protectdrive, nog onbekende factor.

We gebruiken gevoelige klantdata die we liever niet op straat zien liggen
vandaar de reden voor encryptie

Ghanz

Pagina: 1