Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hier op het werk hebben we een aantal Android telefoons aangeschaft en zijn bezig te bekijken hoe we deze telefoons het beste in kunnen stellen.

Paar punten van aandacht zijn:

- Virusscanner, is dit noodzakelijk en welk programma zou daarvoor het beste zijn?
- Is er een mogelijk tot het "klonen" van een android telefoon, waarbij we één keer alle settings invoeren om vervolgens uit te rollen naar de overige telefoons. Denk aan Wifi-settings, background, energieinstellingen.
- Hier ben ik vrij zeker van dat het lastig is, omdat hier al redelijk wat tijd in is gestopt om uit te zoeken. Maar vraag het toch maar voor de zekerheid: zijn er gratis/goedkope beheertools op de markt waarmee je apps kan managen op android telefoons?

Het gaat om ongeveer 90 telefoons.

Alvast bedankt.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-11 02:46
Virusscanners zijn er vele maar nodig zijn ze imho niet.

Klonen zou denk ik kunnen door vanuit een (custom) recovery-image een volledige dump te maken en die vervolgens op alle andere telefoons te restoren. (ik weet niet helemaal zeker of hij dit pikt maar ik denk het wel)

Beheertools weet ik niets vanaf.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Verwijderd

Topicstarter
Als het gaat over de virusscanner, zag ik dat Lookout wel een goede was. Alleen las ook dat virusscanners op Android op dit moment meer een wassen neus is. Omdat wanneer je wat download vanaf de market place, dan wordt de apk file gescand, maar de files die in deze package zitten kunnen niet gescand worden. Wat de scan in mijn ogen vrij nutteloos maakt.

Enig idee of dit klopt?

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-11 02:46
Ik heb er geen ervaring mee maar volgensmij doen ze idd niets meer dan de apk tegen een blacklist houden.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wat heb je zelf allemaal al gevonden? Uiteraard willen we wel helpen meedenken maar we verwachten ook eigen inzet. Vul je startpost aan met meer informatie over het soort toestel en wat je zelf allemaal al hebt gevonden. De apps zijn eenvoudig te beheren dmv het bijbehorende Google account op https://market.android.com/?hl=nl

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

martijnve schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:59:
Virusscanners zijn er vele maar nodig zijn ze imho niet.

Klonen zou denk ik kunnen door vanuit een (custom) recovery-image een volledige dump te maken en die vervolgens op alle andere telefoons te restoren. (ik weet niet helemaal zeker of hij dit pikt maar ik denk het wel)

Beheertools weet ik niets vanaf.
custom-recovery image restoren op een andere telefoon zou ik niet doen, bij veel telefoons (iig bij die van mij, SGS2) staat er op de telefoon een map met IMEI info etc. Deze kun je dus ook aanpassen en backups (aanpassen verziekt je telefoon, maar het kan) dus als je de backup van een andere telefoon terugzet krijg je problemen. Ik zou titanium backup gebruiken voor het back-uppen van instellingen

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:05
Zelf een custom ROM maken met standaard jouw gewenste instellingen, wallpapers etc.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:43

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:54:
Hier op het werk hebben we een aantal Android telefoons aangeschaft

Het gaat om ongeveer 90 telefoons.
Hoewel je m.i. dit soort zaken vooraf uitzoekt in een professionele omgeving alvorens tot aanschaf over te gaan, zal er vast een en ander mogelijk zijn.

Kijk 'ns op http://support.google.com...x=cb&answer=190930&src=cb

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Verwijderd

Topicstarter
janvanduschoten schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:04:
Wat heb je zelf allemaal al gevonden? Uiteraard willen we wel helpen meedenken maar we verwachten ook eigen inzet. Vul je startpost aan met meer informatie over het soort toestel en wat je zelf allemaal al hebt gevonden. De apps zijn eenvoudig te beheren dmv het bijbehorende Google account op https://market.android.com/?hl=nl
Klopt helemaal.

Virusscanners heb ik norton, avg en lookout als interessante kandidaten. Maar ik twijfel nog steeds of een virusscanner uberhaupt wel zoveel nut heeft als het geeneens inhoudelijk op packages kan scannen.
Batterijverbruik is ook van belang, niet dat de virusscanner de telefoon 50% sneller leegtrekt.

Als beheertools heb ik 3CX geprobeerd, ondanks dat het een interessante optie zou kunnen zijn, kan helaas deze geen programma's updaten. Er is namelijk 1 app die de gebruikers gaan gebruiken hier binnen de omgeving, en bij deze app werkt het helaas niet.

Nog even wat extra info om de boel wat moeilijker te maken.

Het zijn géén rooted telefoons. Wat een custom recovery volgens mij onmogelijk maakt...
Het is de bedoeling dat er géén google account op wordt geinstalleerd, vandaar de beheertool om apk files te installeren. Dit krijgen we al wel voor elkaar, alleen het updaten van het programma is dan een probleem.

Verwijderd

Topicstarter
magic_nl schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:13:
[...]

Hoewel je m.i. dit soort zaken vooraf uitzoekt in een professionele omgeving alvorens tot aanschaf over te gaan, zal er vast een en ander mogelijk zijn.

Kijk 'ns op http://support.google.com...x=cb&answer=190930&src=cb
Dank voor de link, ook dit had ik gezien inderdaad. Het zou heel handig kunnen zijn, maar het liefst zouden we de telefoons uitdelen zonder dat er een google account op staat.

Overigens hebben we uitgezocht of het mogelijk was om met deze telefoons aan de gang te gaan. Dat is geen probleem, alleen nu proberen we toch een zo goed mogelijke oplossing te vinden.
Pagina: 1